Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí klavírní pedagogiky v Lisabonu
Šrámková, Kristýna ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Na základě mého studijního pobytu v Lisabonu (Escola Superior de Música de Lisboa) přináším ve své diplomové práci hlubší vhled do oblasti portugalské klavírní pedagogiky na území Lisabonu. Práce se opírá o systém portugalského hudebního školství a seznamuje s významnými hudebně vzdělávacími institucemi. Klavírní pedagogika je tu vymezena v historickém vývoji na základě dostupné literatury, větší pozornost je dána některým stěžejním pedagogickým a skladatelským osobnostem v oblasti klavírní hudby. Část práce je věnována mé osobní reflexi portugalské klavírní pedagogiky a vlastním zkušenostem s pedagogy, zvláště konzultacím s profesorem Miguelem Henriquesem, který shrnul pedagogické zásady ve své knize The (Well) Informed Piano. KLÍČOVÁ SLOVA: klavírní pedagogika, Lisabon, Portugalsko, Miguel G. Henriques, The (Well) Informed Piano, Escola Superior de Música de Lisboa.
Klavírní trio v kontextu jeho historického, hudebního a interpretačního vývoje
Pichlíková, Markéta ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem této práce je hlouběji zmapovat historii klavírního tria, blíže se seznámit s jednotlivými skladbami pro toto obsazení, přiblížit čtenářům vznik a osudy předních českých i zahraničních souborů a porovnat jejich způsob interpretace. V první části diplomové práce nahlédneme do úplných počátků komorní hudby a pozdějšího vývoje tohoto hudebního odvětví. Zaměříme se na historii tria, které vývojově vychází z triové sonáty, jež se stala hlavním komorním druhem období baroka. Na přelomu 18. a 19. století se již setkáváme s jeho dnešní podobou. Stává se jednou z nejpopulárnějších hudebních forem a zaujímá důležité místo v tvorbě všech čtyř "vídeňských klasiků". Ještě u Haydna a Mozarta najdeme řadu příležitostných klavírních trií komponovaných zejména pro účely soukromého provozování hudby. Klavírní tria L. v. Beethovena a F. Schuberta však představují rozhodující krok směrem k umělecké svébytnosti a originalitě. Zralá tvorba těchto autorů představuje vrchol tohoto žánru, v němž pak úspěšně pokračovali Schumann, Brahms, Dvořák, Smetana a další romantičtí představitelé, kteří využívají této formy jako ideálního prostředku pro sdělení svých nejniternějších pocitů. Setkání tří zcela rozdílných nástrojů dovoluje skladatelům spojit koncertantní lesk a virtuozitu na jedné straně, závažnost myšlenek a...
Clara Schumannová. Žena, umělkyně, pedagožka
Šanderová, Jitka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem Clary Schumannové (1819 - 1896), významné německé koncertní klavíristky 19. století, mapuje její skladatelský odkaz a zabývá se i jejím pedagogickým působením. Skrze život této neobyčejné ženy, jejích přátel a současníků práce poskytne hlubší vhled do celkové hudební atmosféry 19. století, v rámci které osvětlí její význam a vliv na evropské klavírní umění.
Kyperská hudební kultura se zaměřením na klavírní dílo a klavírní pedagogiku
Nicolaouová, María ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá kyperskou hudební kulturou a zaměřuje se především na klavírní pedagogiku a klavírní dílo. Cílem této práce bylo uvést hlavní představitele kyperské klasické hudby, hudební život na Kypru, historii a současnost klavírní pedagogiky. Součástí práce je také vlastní výzkum provedený dotazníkovým šetřením a didaktický a interpretační náhled na stěžejní instruktivní dílo Kinderlaunen kyperského klavíristy a skladatele Nicolase Economou. Práce je rozdělena na šest kapitol, které čerpají z dostupné literatury a především z výzkumu provedeného v této oblasti. Těchto šest kapitol se dá pomyslně rozdělit na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá hudební historií ostrova, představením výrazných osobností kyperské klasické hudby a zmapováním hudebního života na Kypru. Dále se tato část věnuje kyperskému hudebnímu školství a výukovým metodám v klavírní pedagogice. Praktická část práce obsahuje analýzu a výsledky předloženého dotazníku a didaktický a interpretační náhled na instruktivní klavírní dílo již výše zmíněného kyperského klavíristy a skladatele. Klíčová slova: Kypr; klavírní pedagogika; hudební kultura; hudební školství; instruktivní klavírní dílo; Kinderlaunen; hudební osobnosti; výukové plány;
Hudba na zámku Sychrov
Trakalová, Pavlína ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit hudební život na zámku Sychrov a zmapovat hudební události na zámku od historických po hudební akce, konané v současnosti. Ačkoli je hudební život na zámku Sychrov bohatý, a to z historického hlediska i po stránce současného hudebního života, zatím neexistuje studie, která by se tomuto tématu věnovala. Záměrem je zaplnit tuto mezeru a představit hudební život na zámku Sychrov v souvislostech. Práce je uvedena charakteristikou zámku Sychrov a jeho obecnou historií. Jsou představeny hudební nástroje nacházející se na zámku, věnuji se cestám Antonína Dvořáka, který zámek navštěvoval, dílu, které zde napsal i jeho odkazu, jako je např. Dvořákův festival, či Pěvecký sbor Antonín Dvořák. Dále je představen hudební život na zámku v současnosti. Jsou popsány koncertní prostory, zmíněny vybrané akce a popsány zásadní hudební festivaly, které se na zámku Sychrov konají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Konzervatoř Jana Deyla a střední škola pro zrakově postižené a uplatnění jejích absolventů v praxi
Červený, Jiří ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato diplomová práce volně navazuje na předchozí bakalářskou práci, která pojednávala o počátcích systematické péče o nevidomé v českých zemích na počátku 19. století a o jejím vývoji během tohoto století a století dvacátého, popisovala založení dnešní školy Jaroslava Ježka v Loretánské ulici v Praze 1, vznik dnešního Klárova ústavu v Praze 4 - Krči a dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené na Maltézském náměstí v Praze 1. Podstatnou součástí této práce bylo připomenutí osobnosti PhDr. Jana Drtiny, klavíristy, hudebního pedagoga a dlouholetého ředitele dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené. Hlavní částí této magisterské práce bude výpověď vybraných absolventů různých generací a různého stupně zrakového handicapu. Seznámíme se s jejich dětstvím, studiem a především jejich profesním uplatněním. Práce nás mimo jiné seznámí i s postoji a názory bývalých členů vedení této speciální školy k této problematice, také se pokusíme seznámit se součastným vývojem trendu integrativního vzdělávání zrakově handicapovaných. Přílohy přibližují především vymezení pojmů, které se vážou ke zrakovému postižení, a různé instituce a osobnosti spojené s péčí o nevidomé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.