Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 215 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukční návrh pryžové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Blach, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a deformačně-napěťovou analýzou pružné spojky složené z jednotlivých pryžo-textilních segmentů. Tato koncepce umožňuje výrobci zjednodušení, resp. sjednocení výroby, díky použití jednoho typu segmentu pro více konfigurací spojek a vede tedy ke snížení nákladů ze strany výrobce. Ze strany uživatele dovoluje v případě potře-by výměnu pouze mechanicky nebo chemicky poškozených segmentů na místo celé spojky a šetří náklady i potenciálnímu uživateli. Spojka je primárně navržena dle parametrů meziměstských elektrických jednotek a lokomotiv, nicméně jednotlivé pružné segmenty tímto použitím omezené nejsou. Při návrhu sestavy spojky je nutné klást požadavky především na vysokou bezpečnost všech komponentů. Z podstaty provozního režimu, kdy dochází k relativnímu vychylování vstupního a výstupního hřídele, plyne poměrně široký rozsah přenášených zatížení, které při nevhodně navrženém libovolném článku sestavy mohou zapříčinit problémy vedoucí až k dočasnému odstavení celého stroje/vozidla z provozu. Mezi nejvíce kritické oblasti sestavy patří právě pružné segmenty, šroubové spoje, pevnost unašečů a tvarový spoj pro přenos hnacího momentu. V neposlední řadě musí být také zohledněny požadavky na nepříliš složitou výrobu komponentů a následně také montáž a údržbu bez vzájemné kolize komponentů a potřebného nářadí. Za účelem ověření výše zmíněných požadavků jsou provedeny deformačně-napěťové analýzy simulující variaci stavů provozních zatížení. Z důvodů snížení výkonnostních požadavků i časové náročnosti výpočtu spolu s absencí experimentálně naměřených dat pryže a PES kordů byly pružné segmenty modelovány na nižší úrovni se zredukovaným modelem materiálu upřednostňujícím tahové vlastnosti PES kordů. Tato redukce však zajišťuje konzervativnější přístup, jelikož toto použití způsobuje vyšší namáhání ocelových komponent sestavy. Následně je provedena napěťová analýza drážkového spoje. Vzhledem k absenci modelů geometrie konkrétních hřídelů komerčních motorů a převodovek bylo pro tento účel zvoleno rovnoboké drážkování střední řady dle zadaného maximálního točivého momentu. Poslední část práce je zaměřena na ověření tahových vlastností jednotlivého pružného segmentu.
NVH problematika elektrovozidel
Dufek, Martin ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
V elektromobilech se nenachází spalovací motor, a ačkoliv se jedná o pozitivní posun ve vývoji, jde o nové výzvy z hlediska NVH a jejich zdrojů. Jelikož se v dnešní době elektromobily jeví jako budoucnost automobilového průmyslu, je nutné těmto výzvám věnovat pozornost. V první části je proto práce zaměřena na rozdělení a popsání NVH zdrojů, porovnání jejich významu u elektromobilu oproti automobilu se spalovacím motorem a navrhnutí možného řešení pro jejich tlumení. Druhá část práce je pak zaměřena na význam a provádění numerických simulací a technických experimentů v současnosti pro jednotlivé části EV při jeho vývoji.
Design of the Tractor's Cabin Suspension
Rekem, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Diploma thesis is devoted to tractor cabin's suspension. First part of the work consists of the overview of used suspension designs and their various modifications. Next, law requirements for roll-over protective structure are described. Subsequently, the suspension design for small-sized tractor is explored. Law compliance is revised via ROPS procedure simulation using finite element method. In the last part of the work, virtual prototype of agricultural tractor in Multi-body environment is built and it is used for studying the dynamic characteristics of proposed cabin suspension design.
Design of Unconventional Suspension of Tractor's Cabin
Kuric, Michal ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
The Master’s thesis deals with the design of unconventional tractor cab suspension. It contains overview of current conceptions, mensions description of single components, takes closer look at torsion bar calculations and strength analysis. Subsequently, there is dynamic analysis of suspension in the thesis, performed with use of Adams View software aimed at ride over bump. Last section describes strength analysis of whole construction according to OECD methodics with use of numerical simulations in ANSYS Workbench software. Part of the thesis is also complete drawing documentation.
Moderní převodová ústrojí používaná v konstrukci traktoru
Dračka, Miroslav ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje a popisuje převodová ústrojí používaná v moderní konstrukci traktoru. U každé převodovky je popsán způsob její konstrukce s ohledem na její ovládání řidičem traktoru. Pro názorné a srozumitelné objasnění této problematiky jsou použity příklady převodovek čtyř světových traktorových výrobců.
Počátky aplikace metody konečných prvků v biomechanice
Hájek, Petr ; Řehák, Kamil (oponent) ; Florian, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na počátky aplikace metody konečných prvků v biomechanice. Období počátků můžeme vymezit léty 1972, kdy metodu v biomechanice poprvé představil Brekelmans a kol., a 1983, kdy byla metoda v této oblasti běžně používána. Hlavní částí práce je rešeršní studie, která toto období mapuje, uvádí vždy autora (popř. tým autorů), použitý model, zaměření výzkumu. Práce některých autorů jsou rozepsány podrobněji, jiné jsou zmíněny spíše okrajově. Studie je doplněna deformačně napěťovou analýzou stehenní kosti, která shrnuje zá-kladní poznatky z rešeršní studie. Metoda konečných prvků je zde tedy využita i prakticky.
Deformačně napěťová studie Burch-Schneiderovy dlahy
Řehák, Kamil ; Horyl, Petr (oponent) ; Janíček, Přemysl (oponent) ; Florian, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou z oblasti kyčelní endoprotetiky, konkrétně totální endoprotézou (TEP) s Burch-Schneiderovou (BS) dlahou, u které se v klinické praxi vyskytuje řada problémů. Zatížení kyčelního kloubu závisí na hmotnosti jedince a činnosti, kterou vykonává. Negativně se na stavu kyčelního spojení projevuje sedavé zaměstnání, málo pohybu, velké množství stresu či špatné stravovací návyky a s tím spojená nadváha. Zvyšující se opotřebení kyčelního kloubu a jeho bolestivost při pohybu je nutné v řadě případů řešit operačním zákrokem, při kterém je aplikována TEP. Při výběru a následné aplikaci jednotlivých TEP je důležité věnovat pozornost vytvoření lůžka, které umožní kvalitní fixaci. V případě zhoršených mechanických vlastností kostní tkáně je značně problematické zajistit stabilitu implantátu. Na základě jednotlivých klasifikací, které hodnotí stupeň poškození kyčelního spojení, je možné vybrat vhodnou TEP. Burch-Schneiderova dlaha, na kterou je tato práce zaměřena, se dominantně využívá v případech velkých defektů v oblasti jamky kyčelního kloubu. Užití této dlahy umožňuje překlenutí velkých defektů a vytvoření nového středu otáčení kyčelního kloubu. Znalost mechanických vlastností kostní tkáně kyčelního spojení může významně ovlivnit predikci poškození BS dlahy. Za tímto účelem bylo nutné provést biomechanickou studii, která je zaměřena na vliv zhoršených mechanických vlastností kostní tkáně na selhání BS dlahy. Pro řešení bylo užito výpočtové modelování pomocí metody konečných prvků implementované v programu ANSY S, které umožňuje řešení mechanické interakce mezi kostní tkání a TEP s BS dlahou. Z důvodu absence dat o stavu kostní tkáně před aplikací TEP s BS dlahou, byly řešeny i varianty před aplikací TEP a po aplikaci povrchové a standardní TEP. Všechny varianty byly řešeny s materiálovými vlastnostmi kostní tkáně, které byly určeny na základě dat z CT snímků. Dále byly jednotlivé varianty řešeny pro případ zhoršených mechanických vlastností. Na základě výsledků řešení a Frostovy hypotézy byla provedena analýza kostní tkáně kyčelního spojení před a po aplikaci TEP a TEP s BS dlahou. Z dosažených výsledků je zřejmý vliv úrovně výpočtového modelu, který prostřednictvím nehomogenního modelu materiálu zohledňuje rozložení kostní tkáně. Zhoršené mechanické vlastnosti mají tedy zásadní vliv na stabilitu a namáhání BS dlahy, především v oblasti kraniální části acetabula.
Konstrukce reverzační převodovky pro historickou železniční drezínu
Rekem, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá konštrukčným návrhom reverzačnej prevodovky pre historickú železničnú drezinu. Prvá časť je venovaná prehľadu pohonných jednotiek drezín a technických riešení využitých pri ich konštrukcii. V ďalšej časti sa nachádza popis pôvodnej reverzačnej prevodovky. Zvyšnú časť práce tvorí samotný konštrukčný návrh reverzačnej prevodovky.
Návrh jednotného mechanizmu řazení a aktivace parkovací brzdy
Hagara, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom jednotného mechanizmu radenia a aktivácie parkovacej brzdy. Teoretická časť je venovaná bližšiemu popisu súčasných mechanizmov radenia, synchrosystému a mechanizmov parkovacej brzdy. Východiskom praktickej časti je analýza pohybov mechanizmov, následné vyhotovenie koncepčných návrhov a výber toho najvhodnejšieho. Nasleduje riešenie finálneho návrhu, ktoré zahŕňa vypracovanie silového rozboru a výpočty krútiaceho momentu. Funkčnosť geometrie navrhnutého mechanizmu je overená dynamickou analýzou, pričom sú ostatné komponenty mechanizmu podrobne rozpracované. K záveru je vykonaná MKP analýza komponentov jednotného mechanizmu na potvrdenie funkčnosti zvoleného dizajnu. Súčasťou práce je taktiež výkresová dokumentácia umiestnená v prílohe.
Metody stanovení opotřebení železničního kola
Čížek, Petr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou měření opotřebení železničních kol. Železniční kola podléhají vysokým zatížením, a proto také jejich profil trpí vysokým opotřebením. Včasné zachycení poškozeného kola může předejít fatálním nehodám vlakové soupravy, a proto je potřeba měřit opotřebení nejen periodicky v laboratoři, ale i v reálném čase při provozu vlaku. Metody měření opotřebení jsou v současné době rozděleny na 3 typy, z nichž nejrozvinutější jsou metody měření na trati a metody měření v laboratoři. Metody měření na vlakové soupravě jsou z hlediska náročnosti jejich aplikace na soupravu ve většině případů pouze ve fázi studií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 215 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Řehák, Karel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.