|
Srovnání požadavků trhu práce s nabídkou vzdělávací soustavy v Jihočeském kraji
Kubešová, Jana ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce ?Srovnání požadavků trhu práce s nabídkou vzdělávací soustavy v Jihočeském kraji? se zabývá existencí disproporcí nabídky školské soustavy a trhu práce. Zjišťované disproporce v oblasti středního a vyššího odborného vzdělávání jsou identifikovány na základě analýzy dat z Krajského úřadu, úřadů práce v JčK a Národního ústavu odborného vzdělávání. V práci jsou podrobně zpracovány statistiky počtu žáků přijímaných do prvních ročníků dle typu škol i skupiny oborů vzdělávání, na straně poptávky na trhu práce jsou zkoumány jak kvantitativní data, tak závěry z šetření kvalitativních požadavků ze strany zaměstnavatelů. Na základě nezaměstnanosti ?čerstvých? absolventů za období posledních několika let jsou pak identifikovány existující disproporce. Cílem práce je návrh doporučení k řešení zjištěných disproporcí. V závěrečné kapitole je diskutována prosaditelnost těchto doporučení v praxi včetně ekonomických, sociálních a politických faktorů při rozhodovacích procesech.
|
| |
|
Vedení týmů - moderní přístupy
Odvodyová, Dana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem mé práce je shrnutí problematiky vedení pracovních týmů, se zaměřením na moderní přístupy zejména v podobě teambuildingových aktivit. Práci jsem rozdělila do pěti kapitol. V první kapitole se věnuji jednotlivým stylům řízení skupin - rozdělených jednak dle klasické typologie a jednak dle typologie podle vztahu k procesním formalitám. Další podkapitoly pojednávají o dvourozměrné a trojrozměrné typologii řídicích stylů. Ve druhé kapitole rozebírám faktory týmové dynamiky, jednotlivé týmové role, typické složení úspěšných a neúspěšných týmů a dílčí fáze budování týmu. Třetí kapitola je věnovaná problematice teambuildingu. Snažím se vysvětlit jeho význam, popisuji jeho jednotlivé fáze a uvádím příklady teambuildingových aktivit. Ve čtvrté kapitole představuji společnost, která se zabývá teambuildingem, AG Vapiti, s. r. o. , nabízené služby a typické klienty. Následuje hloubkový rozhovor s klientem AG Vapiti, s. r. o. a porovnání s nabídkou konkurenční společnosti. Poslední kapitolu mé práce tvoří výzkum na základě dotazníkového šetření na téma přínosy teambuildingu. Respondenty byli vedoucí pracovních týmů z různých podnikatelských odvětví. Závěrem shrnuji poznatky, které jsem během zpracování diplomové práce získala.
|
|
Analýza nákupního centra Chodov (vybrané problémy)
Matyáštíková, Romana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá vnějším a vnitřním designem OC Chodov a jeho prodejních jednotek, dispozičním řešením prodejních jednotek, skladbou sortimentu, nabízenými službami a možnostmi občerstvení. V následující části je na OC Chodov nahlíženo očima matky, dále jsou zde představeny doprovodné akce a výstavy a na závěr bylo provedeno dotazníkové šetření mezi zákazníky.
|
|
Analýza vybrané lokality z hlediska maloobchodní sítě
Doležalová, Zuzana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce je podrobnou analýzou ulice Na Příkopě z hlediska složení maloobchodní sítě. Autorka se nejdříve zaměřuje na obecnou charakteristiku ulice Na Příkopě, porovnává cenu pronájmů komerčních prostorů, charakterizuje typického zákazníka a určuje cenovou polohu ulice. Dále se věnuje historii blízkého okolí. Autorka vytvořila stručný přehled a mapu všech poboček, které se na Příkopech nacházejí a podrobně se věnovala nejvíce zastoupenému oděvnímu odvětví. Zde vybrala sedm firem a provedla podrobnou analýzu jednotlivých poboček a navrhla řešení případných nedostatků. Práce se také zabývá nově postaveným luxusním nákupním centrem Palladium, které se nachází v těsné blízkosti, a jeho vlivem na ulici Na Příkopě.
|
|
Komparace firem podnikajících v sortimentu oděvů
Mašová, Veronika ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje zhodnocení nákupní atmosféry a propagace dvou firem podnikajících v sortimentu oděvů - Marks & Spencer a New Yorker. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy nákupní atmosféry a zvolených oblastí propagace, které jsou v práci ke komparaci firem používány. Praktická část se zabývá charakteristikami konkrétních poboček firem ve zmíněných oblastech. Poslední kapitola obsahuje pozitiva a negativa prodejních jednotek a návrhy, jak by mohly být problematické body vyřešeny.
|
| |
| |
|
IKEA - projekt pro specifický segment malých podnikatelů
Kostečková, Irena ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se ve své první části věnuje charakteristice trhu nábytku v České republice a představuje společnost IKEA. Druhá aplikační část se zaměřuje na celosvětový projekt IKEA pro segment malých podnikatelů, jehož smyslem je rozšířéní portfolia zázníků, růst tržeb společnosti a její mezinárodní rozvoj. Práce popisuje podstatu projektu, jeho realizaci a přínos jak pro společnost tak pro její zákazníky.
|
| |