|
Konstrukce osy C velkého soustruhu
Kulčar, Vojtěch ; Tůma, Jiří (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem konstrukce osy C velkého soustruhu. Zahrnuje popis osy C a metod jejího užití. Dále obsahuje rešerši možných technických řešení pohonu, brzdní a odměřování osy C. V návrhové části se zabývá popisem zvoleného technického řešení pohonu a konstrukce. Součástí práce je výpočtová část a výkres sestavy pohonu a model osy C zkonstruovaný v programu Autodesk Inventor 2009.
|
|
Konstrukční návrh přípravku pro odjehlovaní ozubených kol
Bosák, Daniel ; Tůma, Jiří (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukcí přípravku k odjehlování ozubených kol ve stroji Gleason GP 200. V první části práce je zpracována rešerše o současných metodách odjehlování. Následuje rozbor úlohy, kde jsou analyzovány rozměry a dispoziční řešení stroje se zaměřením na umístění přípravku. Dále je provedena volba vhodného nástroje. Jsou nastíněny dvě varianty konstrukčního řešení. Jedna z nich je dále rozpracována. Jsou vyřešeny důležité konstrukční uzly přípravku. Na konci práce je provedena analýza geometrie a tuhosti přípravku. S přihlédnutím k maximální deformaci je doporučeno maximální zatížení přípravku.
|
| |
|
Soustružnické vřeteno
Zábojník, Petr ; Tůma, Jiří (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce bude pojednávat o jedné z hlavních složek soustruhu, o vřetenu. V první části se zaměřím na rešerši v daném oboru. Kde se zmíním o historii a vývoji soustruhů a typech soustruhů. Následovat bude funkce vřeten a jejich rozdělení z hlediska pohonu. Také se zaměřím na dopad tuhosti vřetene a přesnosti uložení na přesnost obrábění. Závěr první části doplním o výběr ložisek, způsoby upínání obrobku, výrobce soustruhů a typy mazání. Druhá část bude o samotné konstrukci vřetene vybraného stroje, kterou doplním o výkres sestavy a 3D model.
|
|
Postup lepení kompozitního rámu horského kola
Tůma, Jiří ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navržení metody výroby a konstrukčního uspořádání z dostupných zdrojů mapující současný stav v problematice kompozitních rámů horských kol. Práce se velikou mírou opírá o poznatky získané od výrobců horských kol. V první části bakalářské práce jsou shrnuty poznatky o kompozitních materiálech a uhlíkovém kompozitu. V druhé části jsou shrnuty poznatky týkající se konstrukce rámů. Třetí část je zaměřena na technologii výroby rámů a finální čtvrtá část se zabývá zkoušením kvality produktu.
|
| |
| |
| |
| |
| |