Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí31 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Městský polyfunkční dům na ulici Křížová, Brno
Poruba, Martin ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
NÁVRH Teorie 1. CO JE MĚSTSKÝ DŮM Podstatou městského domu (dále už pouze MD) je bezesporu „Parter“. Parter je myšlen prostor, kde se stýká veřejnost s živnostníkem (z pravidla vlastníkem domu), který produkuje originální výrobky nebo originální služby. Výhoda takového uspořádání spočívá právě v pohodlí majitele domu, který sejde pouhých pár schodů a je ve své vlastní živnosti. Do výšky pak následují patra pro bydlení majitele a patra vhodná pro bydlení rozvětvené rodiny či k pronájmu. Objekt lze po částech pronajímat. Podstatou je, že alespoň v jednom z bytů bude trvale bydlet vlastník. Tímto docílíme skutečné podoby MD. Možnost etapovité výstavby v zásadě pomáhá docílit optimálního rozložení financování projektu (viz obr. níže) tzn., že není nutno investici provést najednou. Důležité je vyplnit prázdné parcely v ulicích města právě parterem, na který se postupně navrší patra bydlení a vznikne tak MD. Stejně jako v přírodě i ve městě rostou domy stejným způsobem. Dožije-li některý z nich, je snadné nahradit ho novým městským domem v poměrně krátkém časovém intervalu. 2. VIZE DOPRAVY 2.1. Potřeba dopravy pro městského člověka Městský člověk žijící v MD by měl mít možnost dopravit se prakticky kamkoli pěšky. Běžné cíle, které si v průběhu dne či týdne vytyčí, by měly být v dosažitelné blízkosti. Neměla by tak vznikat nutnost vlastnit osobní motorové vozidlo za účelem dopravy po městě. Tak se MD automaticky dostává na pomyslný vrchol pyramidy forem bydlení. Život v něm přináší řadu výhod. Dovolím si tvrdit, že vlastnit takový dům by mohlo být cílem každého z nás. Jako vlastník MD nemusíte docházet do zaměstnání, tzn. vykonávat ho mimo domov. Veškerý komfort se nachází v blízkém okolí. Tato forma bydlení podporuje rozvoj maloobchodu a udržování mezilidských vztahů. Je to zdravý způsob života. V podstatě se snažím poukázat na dávno lety prověřené zkušenosti. 2.2. Budoucnost dopravy Při pomyšlení na dopravu budoucnosti se mi vybaví létající kapsle, s automatickou navigací. Dnes se nám to může zdát ještě příliš fantasy, ale dá se předpokládat, že právě tímto směrem se do budoucna doprava bude vyvíjet. Z takového konceptu dopravy ve městech tedy vyplývá, že nebude nutné investovat nemalé částky do budování pozemních koridorů a ulice se opět stanou příjemným místem pro setkávání lidí. Jen si to představte ráno, kdy vyjedete výtahem na střechu svého MD a nasednete při východu slunce do svého vznášedla…úžasné!!! Pokud se zůstaneme při zem, i v dnešní době existují řešení, která dopravu po městě odlehčí. Kvalitní MHD mnohé vyřeší. Přetížené dopravní uzly nemají v centrech měst, co dělat. MHD Jaká by měla být: Efektivní, čistá, za roční permanentku s dotovanou cenou Minimálně vytížené linky by měly být zrušeny a přetížené linky posíleny, což povede k stěhování lidí do center měst. To je výzvou pro urbanisty. Dostatečný počet sedadel ve vozidlech je nutnou podmínkou úspěšné MHD. Vozy s nízkou nástupní hranou a v dobré technické kondici jsou vizitkou kvalitní MHD. PŮJČOVNY JÍZDNÍCH KOL Po vzoru mnoha zemí EU bychom měli zvážit zajištění dopravy za pomocí cyklistických kol. Půjčovny kol by měly být běžným standardem. PŮJČOVNY UNIVERZÁLNÍCH MOTOROVÝCH MINI VOZÍTEK Stejně tak vytvoření celoměstského systému půjčoven elektrických motorových vozítek s malou rychlostí 25 km/h by bylo velice prospěšné.
Slovinské národní divadlo v Lublani
Korbička, Miroslav ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Úkolem zadání diplomové práce bylo navrhnout Slovinské národní divadlo v Lublani. Lublaň je hlavním městem Slovinska. Zaujímá plochu 275 km a čítá 271 881 obyvatel. Městem protéká řeka Ljubljanica, která tvoří neměně významný prvek v utváření charakteru města. Vymezený pozemek pro návrh divadla se nachází ve vnitrobloku se stávající prolukou na Kongresové náměstí. To je na pojeno svou horní částí na hlavní lublaňský bulvár Slovenskou cestu. Kongresové náměstí patří k nejvýznamnějším městským náměstím. Při navrhování jsem se v prvé řadě soustředil na správné usazení divadla na stanovený pozemek. Samotná proluka nám dává poměrně zásadní limitující faktor. Obě dvě vnitřní stěny domů obíhající do vnitrobloku, mají okna. Při řešení divadla jsem pracoval se dvěma hlavními nosnými myšlenkami. První myšlenka mě vedla k napojení divadla na uliční čáru Kongresového náměstí tak, aby divadlo nebylo utopená uvnitř vnitrobloku, ale nějakou svou částí zasahovalo do náměstí a tím se s ním opticky neodtrlo. Druhá myšlenka souvisí s vytvořením shromažďovacího prostoru před divadlem. Při spojení těchto dvou myšlenek a faktoru stěn s okny domů v proluce, jsem dospěl k tvaru divadla. To se skládá ze tří hmot. Jako už jsem naznačil výše, divadlo je tvořeno ze třech částí. Částí hmotovou, jež zasahuje náměstí. Tato část je využita především pro administrativní potřeby divadla a pak pro technologie a komunikační jádra divadla. Druhá část, jež je určena pro veřejnost obsahuje vstupní prostory v napojení do spodního hlediště. V druhém nadzemním podlaží se nachází dva vstupy do horního balkónového hlediště. Ve spodním hledišti se nachází 326 sedadel a horním hledišti je 176 sedadel, dohromady je to tedy 502 sedacích míst divadla. V třetím nadzemním divadle je umístěna galerie, která může sloužit potřebám jak divadla tak veřejným výstavám. A ve čtvrtém nadzemním podlaží se nachází druhá malá scéna divadla. Ta je určena pro přibližně sto diváků . Ve třetí části určené pro jevištní prostory, technické a doprovodné provozy divadla, jako jsou šatny kanceláře, denní místnosti a sklady. Pod divadlem se také nachází dvě podzemní patra a také čtyři patro pro podzemní garáže.
Slovinské národní divadlo v Lublani
Machara, František ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
městský blok určený zadáním pro studii na stavbu nového Slovinského národního divadla se nachází přímo v centru města Lublaň. Vnitroblok se otevírá prolukou do přilehlého parku Zvezda kterým probíhá jedna z městských os tvořících kompozici města. Tato kompozice byla započata již v dobách starověkého Říma, kdy zde bylo zbudováno římské vojenské castrum. Právě osa lemující původní hranici tohoto historického útvaru, jenž je stále velmi dobře patrný, prochází přibližným středem proluky a celého řešeného území, což nakonec zcela zásadně ovlivnilo celý ,,můj“ návrh..
Analýza vybraných složek cestovního ruchu města Strakonice
NĚMEC, Josef
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena do třinácti kapitol včetně úvodní a závěrečné kapitoly, zdrojů a příloh. Zabývá se dílčí analýzou vybraných složek cestovního ruchu v okresním městě Strakonice. Snaží se zachytit podstatné souvislosti, které mají význam v rozvoji daného území z hlediska cestovního ruchu. Zároveň blíže mapuje historii města, která má přímý vliv na vznik a zachování pamětihodností ve městě. Součástí práce je i vlastní výzkumné šetření dvou segmentů podílejícími se na cestovním ruchu, a to ubytovacími a stravovacími zařízeními ve městě Strakonice a samotnými turisty, jež město kdy navštívili.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí31 - 35  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Nemec, Jozef
10 NĚMEC, Jaroslav
26 NĚMEC, Jiří
19 Němec, Jakub
61 Němec, Jan
61 Němec, Jan
2 Němec, Jaromír
10 Němec, Jaroslav
26 Němec, Jiří
6 Němec, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.