|
Webové mapové služby s využitím geoprostorových dat
Endršt, Jiří ; Alexa, Štěpán (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá geografickými informačními systémy, seznamuje s nimi, vysvětluje jejich použití v praxi a nastiňuje konkrétní případy, ve kterých jsou tyto systémy použity. Zaměřuje se také na vysvětlení webových mapových služeb WMS a WFS, které jsou využity v praktické části. Cílem praktické části je vytvořit funkční prototyp webové aplikace využívající již zmiňovaných mapových služeb. Tato aplikace má sloužit sportovcům pro nacházení nových sportovních tras na interaktivní mapě.
|
|
Aplikace SAP HANA
Semianiaka, Yauheni ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (oponent)
Práce je věnována analýze dat, a to pomoci ICT. Je zřejmé, že klasický způsob vypořádání s daty není vyhovující. Proto se využívá celá řada nástrojů, které mění pohled na práci s daty. Příkladem je zkoumaný systém SAP HANA. Hlavním cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s platformou SAP HANA jako nástrojem na analytické zpracování velkých množství dat (zvláště v oblasti široko pojatého marketingu a oblasti řízení vztahů se zákazníky) na příkladu aplikaci SAP Customer Engagement Intelligence. Dílčím cílem je seznámit čtenáře s možnostmi využiti HANA v produktech SAP a metodami zpracování velkých množství dat, Big Data, implementovanými v HANA. Bakalářská práce je rozdělena do dvou častí: teoretické a analytické. V teoretické časti je poskytnut přehled v oblasti tzv. Big Data, SAP HANA a jejich propojeni. V analytické části práce se již pozornost zaměřila na konkrétní analýzu využití SAP HANA v podnicích s cílem poukázat na výhody plynoucí z použití produktů založených na HANA. Hlavním přínosem této práce je popis řešení postavených na platformě SAP HANA na příkladu Customer Engagement Intelligence. Tato práce je určena jak veřejnosti zajímající se o produkty SAP, tak i odborníkům hodlajícím získat základní přehled o možnostech, které nabízí platforma SAP HANA.
|
|
Aplikace grafové databáze na analytické úlohy
Günzl, Richard ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí grafových databází, které se řadí a zároveň vymykají skupině databázových systémů označovaných jako NoSQL databáze. Grafové databáze nalézají mnohá využití díky přirozenému ukládání propojení mezi daty, což v porovnání s přístupem tradičních relačních databází přináší výhodné vlastnosti, především v dotazování. Hlavním cílem práce je popsat principy, vlastnosti a výhody grafové databáze, navrhnout vlastní vhodný případ užití pro grafovou databázi a realizovat ukázkový příklad ověřující navržený případ užití. Teoretická část se zaměřuje na popis vlastností a principů grafové databáze, které následně porovnává s přístupem relační databáze. Další část se věnuje analýze a rozboru nejtypičtějších případů užití grafové databáze včetně nevhodných případů užití. Poslední část obsahuje analýzu vlastního případu užití grafové databáze, ve které je definováno několik principů i samostatně funkčních. V tomto vlastním případu užití jsou stěžejní analytické operace dohledávající příčiny a jejich míru vlivu na výši či změnu hodnoty požadovaného indikátoru. Tato část také zahrnuje realizaci ukázkového příkladu v grafové databázi ověřující případ užití. Ukázkový příklad je tvořen návrhem databázových struktur, konkrétními daty databáze a analytickými operacemi. Vrácené výsledky z grafové databáze jsou nakonec ověřeny alternativními výpočty, které nevyužívají grafovou databázi.
|
|
Návrh systému na tvorbu nabídek a jeho implementace do informačního systému Pohoda
Boudek, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu nabídek v konkrétní firmě. V práci je popsán návrh nabídkového systému v informačním systému Pohoda, který firma používá. Dále je v práci provedena analýza vytvořených nabídek v roce 2013 dle stanovených ukazatelů. Práce obsahuje teoretickou část zaměřující se na oblast nabídek, obchodních jednání, ERP systémů a oblast Competitive i Business Intelligence. V další části práce je představena firma, pro kterou je návrh proveden a informační systém Pohoda, kde jsou popsány jednotlivé funkčnosti, prvky a části systému. Je představen aktuálně používaný systém tvorby nabídek ve firmě a jeho aktuální nedostatky. Dále je vytvořen návrh na zlepšení současného systému a návrh implementace do informačního systému Pohoda. V poslední části práce je vytvořena analýza nabídek za rok 2013. V závěru jsou odhadnuty přínosy navrženého systému pro jednotlivce i firmu a shrnuta provedená analýza. Součástí práce jsou přílohy, kde je zaznamenána nabídka tak, jak je tvořena v současnosti. Přílohy obsahují i data, podle kterých je provedena analýza nabídek z roku 2013.
|
|
Řešení Business Intelligence pro e-shopové platformy
Daněk, Lukáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Práce se zabývá návrhem služby, která automaticky analyzuje data (internetových obchodů), data interpretuje a výsledky dodává uživateli prostřednictvím webové služby. Její návrh zahrnuje sestavení konceptu, jeho technické řešení a ověření na trhu. Hlavním cílem práce je navrhnout online analytickou službu pro malé a střední internetové obchody, která bude na základě dat dodávat informace pro optimalizaci výkonu obchodu a to z hlediska funkcionality služby, jejího technického řešení a zároveň podnikatelského plánu určeného pro její uvedení na trh. Teoretická část je zaměřena na analýzu trhu analytických nástrojů dostupných online. Přináší pohled na trh internetových obchodů a analýzu požadavků uživatelů na analytický nástroj/službu. Tato část dále obsahuje přehled aktuálně dostupných analytických platforem a služeb, které jsou vhodné pro využití internetovými obchody, jež jsou vzájemně porovnávány dle využitelnosti, složitosti ovládání a slabých i silných stránek vzhledem k vydefinovaným kritériím. Praktická část konkrétně specifikuje funkční i nefunkční požadavky na službu, její uživatelské rozhraní, a celý koncept ověřuje na trhu formou interview. Zjištěné požadavky jsou dále aplikovány při návrhu technického řešení a sestavení podnikatelského plánu. Tato část je celkově zaměřena na ověření funkčnosti a proveditelnosti celého konceptu nové služby a její verifikace v reálném prostředí.
|
| |
|
Možnost využití sociálních sítí v prostředí firmy
Daněk, Lukáš ; Jon, Jakub (vedoucí práce) ; Měsíček, Libor (oponent)
Sociální sítě jsou na vzestupu. Jsou využívány podniky všech velikostí, napříč odvětvími. Jsou však opravdu cestou k zvýšení produktivity zaměstnanců, nárůstu prodeje a celkového zájmu o firmu? Nebo se jedná jen o módní trend? Možnosti využití sociálních sítí, jako nástroje pro podporu businessu, jsou široce diskutované. V této práci je shrnutí objektivních i subjektivních názorů a zkušeností s využíváním sociálních sítí ve firmě. Autor seznamuje čtenáře s možnostmi využití sociálních sítí pro interní komunikaci. Klade důraz na praktické zkušenosti i koncepty jednotlivých veřejných sociálních sítí a porovnává je s neveřejnými sociálními sítěmi. Dále představuje možnosti využití sociálních sítí pro externí komunikaci a marketingovou prezentaci, opět s důrazem na reálnou použitelnost i koncept každé jednotlivé sítě. V práci jsou dále uvedeny studie a nejnovější průzkumy, které dokazují důležitost a rozvoj sociálních sítí v 21. století. Cílem práce je utvořit ucelený přehled využitelnosti sociálních sítí ve firmě, se zaměřením na interní komunikaci a komunikaci firmy s okolím.
|
| |
| |
| |