Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vesmírný letecký 3D simulátor s umělou inteligencí
Pernička, Václav ; Balyo, Tomáš (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
Cílem práce bylo navrhnout a implementovat vesmírný letecký 3D simulátor s umělou inteligencí. Práce obsahuje teoretický rozbor vesmírných leteckých 3D simulátorů, typy umělé inteligence a předpoklady důležité pro vývoj ve 3D prostoru. Hra obsahuje umělého hráče s umělou inteligencí.
Koordinované hledání cest s formacemi
Obrázek, Václav ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Balyo, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá koordinovaným hledáním cest pro více agentů s rozšířením o formace pro použití v počítačových hrách. Problém jsme formálně zadefinovali a navrhli a implementovali jsme parametrizovatelný hierarchický modulární řešící algoritmus APriCA. Pro testování algoritmů bylo vytvořeno prostředí ChessWars, pro měření kvality nalezených řešení, co se udržování formací týče, byla zavedena nová veličina nazvaná "rozbitost". Námi navržený algoritmus APriCA v porovnání s externími doménově nezávislými plánovači LPG, Blackbox a SASE podával výsledky, které byly po všech stránkách lepší, a ve srovnání s algoritmem LRA* byla řešení kvalitnější a při vhodné volbě parametrů byla i rychleji nalezena.
Graph labeling
Böhm, Martin ; Mareš, Martin (vedoucí práce) ; Balyo, Tomáš (oponent)
Práce představuje výsledky v oblasti schémat pro značkování grafů, která kódují sousednost vrcholů. Tato schémata mají praktické aplikace v oblasti paralelních algoritmů, souvisí však i s teorií univezál- ních grafů. Práce se soustředí na moderní metodu Traversal and Jumping, jejíž důkaz správnosti je zjednodušen a opraven. Také se zabýváme hledáním malých univerzálních grafů hrubou silou. 1
Unified Editor for CEGUI
Preisler, Martin ; Babka, Martin (vedoucí práce) ; Balyo, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je vytvořit GUI aplikaci zvanou CEGUI Unified Editor. Aplikace je z převážné části psaná v Pythonu a licencovaná pod GPLv3. Jejím cílem je tvorba a změna grafických rozhraní realizovaných knihovnou CEGUI. Podporovány jsou mimo jiné management projektů, editace imagesetů a editace layoutů. Data pro starší verze CEGUI jsou převáděna za běhu pomocí vrstev kompatibility. Velký důraz je kladen na jednoduchost používání, možnosti kolaborace mezi více autory a portabilitu.
Comparing reactive techniques to classical planning for intelligent virtual agents
Černý, Martin ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Balyo, Tomáš (oponent)
Mnoho současných počítačových her lze popsat jako dynamické simulace běžící v reálném čase obývané autonomními inteligentními virtuálními agenty (IVA), kde většina struktury prostředí je neměnná a jednou z nejběžnějších činností je pohyb. Ačkoliv se techniky plánování zdají být ideálním přístupem pro ovládání takovýchto agentů, plánování je v současných hrách používáno jen zřídka. Tato práce se snaží zodpovědět, zda současné akademické techniky plánování jsou připraveny pro použití v existujících hrách a za jakých podmínek. Práce porovnává reaktivní techniky s klasickým plánováním pro řešení problému "co udělat teď" u IVA v herním prostředí. Několik hotových klasických plánovačů, které obsadily přední příčky v International Planning Competition bylo připojeno k virtuálnímu prostředí Unreal Development Kit pomocí knihovny Pogamut. Výkonnost IVA využívajících tyto plánovače a IVA s reaktivní architekturou byla změřena na třídě zkušebních prostředí vycházejících z počítačových her pod různou úrovní externích zásahů. Ukázalo se, že agenti využívající klasické plánování překonají reaktivní agenty pouze když velikost plánovacího problému je malá, nebo když změny v prostředí jsou buď nepřátelské k agentu nebo nepříliš časté.
Real-time strategy hra s umělou inteligencí
Fanta, Petr ; Balyo, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořák, Filip (oponent)
Práce se zabývá vytvořením real-time strategické hry ve 3D prostředí s umělou inteligencí. Práce obsahuje teoretický rozbor bojových real-time strategických her, způsoby implementace umělé inteligence v takovýchto hrách a poznatky potřebné k implementaci 3D prostředí. Součástí práce je i implementace jednoduché real-time strategické hry s umělou inteligencí.
2D Platform Game Creator
Rybář, Milan ; Balyo, Tomáš (vedoucí práce) ; Babka, Martin (oponent)
Práce se zabývá implementací aplikace pro vytvoření 2D her založených na simulaci reálné fyziky. Hru lze vytvořit bez znalosti programování. Je navrženo vizuální skriptování pro definici chování objektů ve hře, které je jednoduše rozšířitelné. Herní objekt je popsán konečnými automaty. Ve stavech se na virtuální ploše spojují uzly s předdefinovaným chováním. Je provedeno porovnání s podobnými aplikacemi. Práce obsahuje ukázkový projekt, který demonstruje schopnosti aplikace a vizuálního skriptování.
Efficient SAT Solver
Balyo, Tomáš ; Mareš, Martin (oponent) ; Surynek, Pavel (vedoucí práce)
Problém boolovskej splniteľnosti je jedným z najdôležitejších a najviac študovaných problémov umelej inteligencie. Mnoho teoretických a priemyselných problémov sa prevádza na SAT a rieši sa pomocou riešiča SAT. V rámci tejto práce boli vyvinuté dva riešiče. Budú popísane a porovnané s dnešnými najznámejšími riešičmi. Predstavené riešiče sú vo viacerých prípadoch rýchlejšie než víťaz súťaže SAT competition z roku 2007 - R-sat a ďalšie známe riešiče. Za svoju rýchlosť tieto dva riešiče vďačia použitým implementačným technikám a svojej heuristike výberu premennej, ktorá je veľmi výkonná a pri tom má nulovú réžiu.
Solving Boolean satisfiability problems
Balyo, Tomáš ; Barták, Roman (oponent) ; Surynek, Pavel (vedoucí práce)
V této práci studujeme možnosti rozkladu booleovských formulí do komponent souvislosti. Z tohoto důodu zavádíme nový pojem - komponentový strom. Popisujeme některé vlastnosti komponentových stromů a možnosti jejich aplikace. Navrhli jsme třídu rozhodovacích heuristik pro SAT řešič na základě komponentových stromů a experimentálně zkoumali jejich výkon na testovacích SAT problémech. Pro tento účel jsme implementovali vlastní řešič, který využívá nejmodernější algoritmy a techniky pro řešení booleovské splnitelnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.