Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multidimensional transfer functions for scalar volumetric data visualization
Mach, Pavel ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
Objemový rendering (direct volume rendering) je algoritmus k zobrazování třírozměrných skalárních dat, jako je například snímek z CT. Tento algoritmus využívá konceptu Přechodových funkcí k přiřazení optických vlastností datovým hodnotám. Zaměřili jsme se na dvourozměrné přechodové funkce, které kromě primárního datasetu mají jako vstup ještě doplňkový. Konkrétně jsme se zaměřili na počítání tohoto doplňkového datasetu z hlediska křivosti primární obrazové funkce. K tomu jsme využili analýzy vlastních čísel Hessovy matice pro každý bod snímku. Navrhli jsme jeden vzorec a implementovali několik dalších pro počítání pravděpodobnosti že daný obrazový bod je součástí cévy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Haptic rendering for 6/3-DOF haptic devices
Kadleček, Petr ; Kmoch, Petr (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Využití haptických zařízení se rozšířilo do oblastí jako je virtuální simulace výroby, virtuální montáž, či simulace lékařských zákroků. Pokrok ve výrobě umožnil velké rozšíření haptických zařízení s pohybem v šesti stupních volnosti, avšak s omezenou zpětnou vazbou jen v translaci - tzv. nesymetrická zařízení se 6/3 stupni volnosti. Dosavadní algoritmy pro haptickou vizualizaci pracují však správně jen pro symetrická zařízení. Tato práce analyzuje algoritmy haptické vizualizace pro zařízení se třemi a šesti stupni volnosti a na základě analýzy navrhuje algoritmus haptické vizualizace pro zařízení se 6/3 stupni volnosti s podporou pseudo-haptického vnímání. Algoritmus je na základě analýzy implementován a otestován v uživatelské studii.
Generic algorithms for polygonal mesh manipulation
Hmíra, Peter ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
Táto bakalárska práca analyzuje algoritmy, ktoré pracujú s objemový- mi datami, najmä s trojuholníkovou či polygonálnou sieťou. Výsledky analýzy sú premietnuté v návrhu generickej knižnice, ktorá prijíma ľubovolnú implementáciu mesh-u, ktorá spĺňa požiadavky knižnice. Samotná knižnica je napísaná v jazyku C++ využívajúc normu C++11 s pomocou knižnice boost. Výber jazyka je odd- ôvodnený predovšetkým tým, že dôraz sa kladie hlavne na run-time rýchlosť a tým, že C++ nám prináša možnosti analyzovať dátove typy už počas prekladu programu. Ďalej je v práci popísaná samotná implementácia knižnice, použitie algoritmov a ich konceptov, zmysel adaptérov - nástrojov, ktoré umožňujú chod algoritmov nad takými implementáciami polygonálnych sietí, ktoré nie sú pre ne vhodne navrhnuté. Technika, akou je táto práca písaná môže byť naďalej uplatňovaná vo vývoji knižnice, teda v pridávaní ďaľších algoritmov do knižnice.
Rozpoznávání a filtrace nežádoucích video-sekvencí
Vlček, Jakub ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
V bakalářské práci se zabývámmožnostmirozpoznávánívideo-sekvencía možnostístrojovéhoučení na základě předešlýchznalostí.K učenívyužívámneuronovýchsítí,kterýmpředávámcharakteristiky vytvořené zobrázků.Obrázkycharakterizuji pomocíobrazovýchfunkcía statistickýchveličinjakoje napříkladstředníhodnota,ale i korelace k detekci střihuve video-sekvenci.Všechnytytopoznatky jsemvyužil kimplementaci demonstračníhoprogramu.Programumípřehrávatvideo,zobrazovat statistické informace o sekvenci nebo jednotlivýchsnímcích,detekovatsekvence podobné reklamám na základě statistickýchvlastnostía zareagovatnaně definovanouakcí.
Dynamic simulation of rigid bodies using programmable GPUs
Cséfalvay, Szabolcs ; Kmoch, Petr (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Cílem této práce je vytvořit program simulující dynamiku tuhých těles a jejich soustav pomocí GPGPU se zaměřením na rychlost a stabilitu. Výsledkem je fyzikální engine využivající architekturu CUDA. Celý engine běží na GPU, obsahuje detekci a zpracování kolizí a také různé síly jako tření, gravitace, kontaktní síla apod. Podporuje objekty typu koule, tyč, pružina, kvádr a rovina. Také umožňuje tato primitiva kombinovat do složitějších celků.
Vessel segmentation
Dupej, Ján ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Název práce: Segmentace cév Autor: Ján Dupej Katedra / Ústav: Katedra software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Josef Pelikán, KSVI Abstrakt: V téhle práci je podán přehled některých dostupných segmentačních a visualizačních technik pro angiografii na CT datech. Dále je v práci navrhnut, implementován a otestován systém který umožňuje jak poloautomatickou, tak automatickou segmentaci cév a jejich visualizaci. Pro segmentaci a trasování cév byl použit algoritmus narůstání oblastí vylepšen o několik heuristik a spojen s detekcí středu cévy. Potom byl tenhle algoritmus automatizován pomocí automatického generování počátečných bodů pro segmentaci. Visualizace je implementována jako adaptace známé metody straightened CPR, která byla rozšířena na visualizaci celého průřezu cévy, nikoliv jen jedné čáry na průřezu. Jako další vylepšení byla použita Bishopova soustava souřadnic pro minimalizaci krutu cévy při sledování její průřezu. Klíčová slova: segmentace cév, analýza medicinských dat, objemová data
Face Recognition in Social Networks
Mach, Pavel ; Skopal, Tomáš (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Rozpoznávání tváří je čím dál tím populárnější služba v různých obrázkových galeriích a sociálních sítích. Žádná z těchto reálných aplikací však neposkytuje uživateli možnost nastavení parametrů. Cílem této práce je vyvinout knihovnu pro detekci a rozpoznávání tváří kterou bude možno jednoduše použít v jiném programu a také webovou aplikaci rozpoznávající tváře, prostředím podobnou sociální síti, která bude tuto knihovnu využívat. Samozřejmě se nesnažíme konkurovat rozponávání tváří ve velkých sociálních sítích, mimo jiné proto, že to vzhledem k jejich obrovské databázi není dobře možné. V experimentální části práce se snažíme nalézt co nejvhodnější parametry, aby detekce i rozpoznávání byly co nejpřesnější.
Generování vlasů interpolací
Šik, Martin ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Tato diplomová práce popisuje procedurální generátor vlasů, který je schopen vygenerovat vlasy z pouze pár řídících vlasů, které jsou přímo modelovány 3d umělcem. Generátor vlasů je součástí projektu Stubble - nástroje na modelování vlasů v Autodesk Maya. Procedurální generátor vlasů umožňuje generování vlasů během vykreslování, a tudíž není potřeba ukládat vlasy do souborů se scénou, což výrazně zrychlí vykreslování. Vlasy mohou být taktéž generovány interaktivně a zobrazeny pomocí OpenGL během modelování v Maye. Generované vlasy jsou hlavně spočteny pomocí interpolace z již zmíněných řídících vlasů, ale zároveň jsou ovlivněny mnoha nastavitelnými vlastnostmi. Tyto vlastnosti umožňují změnit geometrii vlasů pomocí šumových funkcí, definovat barvu a tloušťku vlasů a mnohem více. Abych určil pozice vlasů na dané trojúhelníkové síti, používám vlastní vzorkovací algoritmus, který generuje náhodné vzorky na trojúhelníkové síti dle hustoty dané 2-dimenzionální texturou. Můj vzorkovací algoritmus používá novou techniku ke generování vzorků z diskrétní distribuce. Tato technika může být použita v jiných aplikacích než je vzorkování trojúhelníkových sítí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kolomazník, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.