Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj algoritmického myšlení na střední škole pomocí programovatelných robotických systémů
Černý, Ondřej ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
This thesis explores the use of educational robots in algorithmic thinking development on a high school student level. In the first part of this thesis the foundational materials from various authors are examined. The approaches to the teaching of algorithmic thinking are analysed, current positions are defined, and possible future developments are proposed in accordance with the requirements of the curricular documents. The work first defines the general theoretic concepts and then moves on to specific technical solutions of the individual robotic systems. The aim is to identify the most effective robotic system for our specific teaching purposes. The second part of the paper presents 8 teaching lessons employing the robotic system EDISON. These lessons were carried out in a high school in Usti nad Labem. The lessons were analysed, and the effectiveness was verified using the action research methodology. The summary of the methodological notes could be the necessary sources for another teacher using this educational tool. KEYWORDS algorithmic thinking, algorithmic structures, computer science, educational robotics, educational coding
Analýza grafické informace v digitálních vzdělávacích zdrojích pro obor Informatika
Marschnerová, Michaela ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na užitou grafikou v online vzdělávacích zdrojích a jejího vlivu na učení. V teoretické části jsou rozebrána hlediska a dopady užité grafiky. V praktické části práce jsou navržena hodnotící kritéria pro principy designu výukových materiálů. Dále jsou navrženy metody analýzy, které jsou následně použity na pěti vybraných online vzdělávacích zdrojích z webu imysleni.cz, které jsou určeny pro výuku a samostudium informatiky pro žáky druhého stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA teorie dvojího kódu, užitá grafika, vizualizace informace, online výukové zdroje.
Využítí prostředků rozšířené reality v oblasti vzdělávání
Jeřábek, Tomáš
Předmětem disertační práce je zkoumání fenoménu rozšířené reality pojímané v kontextu didaktiky. Práce usiluje o vymezení rozšířené reality v oblasti pojmové i obsahové a její snahou je především poznat roli rozšířené reality v rámci systému technických výukových prostředků a vymezit její funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Práce vymezuje rozšířenou realitu jako technologicko- percepční koncept a stanovuje strukturu percepčních, technologických a rezultátových hledisek, která odrážejí významné parametry rozšířené reality pro dané oblasti. Práce dále zkoumá didaktická specifika rozšířené reality, definuje hlavní možné didaktické záměry pro její využití a vytváří strukturu systémů rozšířené reality z hlediska organizace výuky. S podporou empirického šetření práce definuje didaktické vlastnosti a specifika rozšířené reality v roli technického výukového prostředku. Svým pojetím představuje práce komplexní studii nahlížející na rozšířenou realitu z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání, ze které je možné vycházet při dalších konkrétnějších výzkumných záměrech vztahujících se k problematice využití rozšířené reality ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Úroveň digitálních kompetencí z oblasti bezpečnosti u studentů středních škol
Bárta, Pavel ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá a mapuje vývoj úrovně digitálních kompetencí z oblasti bezpečnosti v průběhu studia u žáků čtyřletých studijních oborů a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, kteří své středoškolské studium zakončují maturitní zkouškou. V úvodní části práce probíhá vymezení odpovídajících kompetencí a definice pojmů, které s danou problematikou přímo souvisí, hlavně pak: gramotnost (digitální, informační), kompetence (digitální) aj., ze kterých jsou poté specifikovány ty, které přímo spadají do oblasti bezpečnosti. Následuje analýza a mapování výzkumů národních i mezinárodních, které zkoumají úroveň a rozvoj digitálních kompetencí žáků. Výzkumná část této práce zahrnuje koncept, realizaci a vyhodnocení dat výzkumného šetření, jehož cílem je zjištění úrovně daných kompetencí žáků a vlivu vzdělávání na jejich úroveň a rozvoj. Na základě výsledků výzkumného šetření jsou identifikovány faktory, které mají přímý vliv na rozvoj těchto kompetencí u žáků zkoumaných středních škol. Z důvodu rozšíření možnosti uplatnitelnosti výsledků, jsou sesbírána data na školách, které poskytují studijní obory s diametrálně odlišným zaměřením. Výstupní data výzkumného šetření zahrnují výsledky dotazníkového šetření, rozhovory se zástupci vedení zahrnutých škol a výstupy nástroje pro zjištění stavu...
Chytré telefony ve vzdělávání
Hruška, Ondřej ; Neumajer, Ondřej (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
Moderní technika se stala nedílnou součástí našeho světa, školství je však konzervativnější a moderní technika se do něj dostává s určitým zpožděním. Mobilní telefon vlastní většina populace - existují názory, že by měl být ve školách používán, stejně jako proudy přející si jeho zakázání ve výuce. Práce nejprve zařazuje mobilní telefon mezi ostatní výukové prostředky a na základě literatury shrnuje jeho kladné a záporné stránky, stejně jako uvádí některá doporučení pro jeho používání ve výuce. Dále zkoumá chování uživatelů při výuce prostřednictvím mobilního telefonu pomocí aplikace na výuku základů azbuky. Ukázalo se, že většina studentů nečte při registraci licenční podmínky, u hlasu aplikace preferuje vlastní pohlaví a má tendenci kurz předčasně opouštět. Nakonec bylo provedeno dotazníkové šetření na základní škole, z něhož například vyplynulo, že žáci dotyková zařízená většinou používat chtějí a jsou i ochotni používat své, i když spíše ve škole než ve svém volném čase. Pro hraní her i návštěvy internetu je mobilní telefon nejčastěji používané zařízení, ale nejvíce používané aplikace na něm jsou z oblasti sociálních sítí, komunikačních programů a přehrávání videa. Zdá se také, že horších výsledků ve škole dosahují žáci trávící na telefonu více času, ale nejlepšího průměru známek nedosahují žáci trávící...
Porovnání nejpoužívanějších paradigmat pro vývoj aplikací
Hartman, Michael ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
3 ABSTRAKT Práce pojednává o nejpoužívanějších paradigmatech pro vývoj aplikací, jmenovitě o paradigmatu procedurálním, objektově orientovaném a funkcionálním. První kapitola obsahuje stručnou historii vývoje aplikací s ohledem na používaná paradigmata. Druhá kapitola představuje jejich hlavní principy a konstrukty, na kterých jednotlivá jsou jednotlivá paradigma založená. U složitějších z nich představuje jednoduché případy použití. Dále práce obsahuje analýzu existujících projektů, které využívají představená paradigma a modelovou implementaci jednoduché aplikace v těchto paradigmatech. Obsahem celé práce je porovnání popisovaných paradigmat a rozdílů mezi použitými principy a konstrukty. Z pohledu výhod a nevýhod pro různé typy úloh popisovaná paradigmata porovnává čtvrtá kapitola. Ze závěrů práce vyplývá, že pro jednodušší projekty menšího rozsahu se nejlépe hodí procedurální paradigma, pro větší a složitější projekty je vhodnější objektově orientované paradigma. Funkcionální paradigma je použitelné pro libovolný typ projektu, ale vyžaduje větší zkušenosti a míru abstrakce vývojáře, který daný projekt implementuje. KLÍČOVÁ SLOVA Paradigma, programování, vývoj aplikací, procedurální, objektové, funkcionální
Užitá grafika ve vzdělávacích zdrojích pro oblast informačních a komunikačních technologií
Stejskalová, Michaela ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá užitou grafikou ve vzdělávacích zdrojích a jejího vlivu na proces učení. v teoretických východiscích jsou rozebrány aspekty a vlivy užité grafiky. v další části práce jsou navrženy kritéria pro hodnocení principu designu výukových materiálů. Následně jsou stanoveny metody analýzy, které jsou poté aplikovány na pěti vybraných publikacích, které jsou určeny pro výuku a samostudium informačních a komunikačních technologií pro žáky druhého stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA teorie dvojího kódu, učebnice, užitá grafika, vizualizace informace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 JEŘÁBEK, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.