Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 218 záznamů.  začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vidlicové osmiválcové motory BMW
Domský, Viktor ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na vývoj vidlicových osmiválcových motorů společnosti BMW, vyráběných pro sériové, sportovní i závodní vozy. V první části je historie značky BMW a vliv sou-časné legislativy, technika motorů a jejich značení. V druhé části je chronologický přehled vývoje motorů. U motorů v práci jsou zmíněna zajímavá technická řešení, výkonnostní parametry a použití. Vybrané motory jsou srovnány se soudobou konkurencí.
Application of plain bearings for four-stroke internal combustion engines
Šedo, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Subject of this thesis are plain bearings and especially their application for four-stroke internal combustion engines. Thesis is divided into two main parts. The first part provides a basic description of plain bearings, their distribution and evolution. It also discusses their materials and the theory of hydrodynamic lubrication. The second part covers concept of sliding bearings in internal combustion engines and their load associated with the election of right material. It also includes description of particular application of plain bearings and the method of oil distribution. It handles the mounting of crankshaft and camshaft, piston pin, connecting rod and other places where sleeve bearings are use.
Variabilní ventilové rozvody
Věříš, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na variabilní ventilové rozvody a jejich vliv především na zážehové motory. Popisuje princip jejich funkce, vzájemné porovnání, stručnou historii a pohled na možný budoucí vývoj. Součástí práce je též simulace systému VTEC-E.
Excentrický klikový mechanismus
Kóňa, Marián ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh excentrického klikového mechanismu čtyřdobého motoru. Práce zahrnuje analýzu kinematických veličin mechanismu. Hlavní pozornost je však věnována vyšetřením průběhu dynamických veličin zatěžující plášť pístu. Výsledkem práce je navržení excentricity mechanismu právě s ohledem na zatížení pláště pístu.
Rozvody dvoudobých motorů
Havlen, Prokop ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
První část této bakalářské práce se snaží představit základní geometrii a výpočty válce, kanálů a spalovacího prostoru dvoudobého motoru. V druhé polovině jsou blíže popsaná jednotlivá provedení systému výměny náplně válců u dvoudobých motorů. V této části je snahou porovnávat je mezi sebou a zhodnotit výhody i nevýhody každého z nich. Mnohé systémy, zde uvedené, se širšího rozšíření nedočkaly, takže jsou spíše uváděny jako jeden z možných směrů vývoje v dané problematice.
LIMITY ZVYŠOVÁNÍ ÚČINNOSTI MOTORU S VNITŘNÍM SPALOVÁNÍM
Vondrák, Adam ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozborem vlivů na celkovou účinnost motoru s vnitřním spalováním, přibližuje hranice jejího zvyšování a nabízí přehled vybraných technologií, které jsou toho času ve vývoji a mají potenciál do budoucna snížit spotřebu paliva či produkci škodlivých emisí.
Ojnice čtyřdobého zážehového motoru
Nguyen, Huy Long ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je provést stručnou rešerši v oblasti ojnic motorů určené pro osobní automobily, navrhnout ojnici pro motor daných parametrů, sestavit model kinematiky a dynamiky klikového ústrojí a provést pevnostní kontrolu navržené ojnice. Součástí této práce je výkresová dokumentace navrženého řešení.
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Development of BMW engines
Süttő, Daniel ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
This bachelor thesis called “The development of BMW engines” deals with the history of the genesis of aircraft engines and the engines of single-track vehicles of the BMW factory. It shows a survey of constructive solutions and the development of engines in the period from 1916 to 1969.
Ojnice čtyřdobého zážehového motoru
Kuzník, Bořek ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této práce je provézt stručnou rešerši na téma ojnic motoru osobních automobilů, navrhnout ojnici, sestavit model kinematiky a dynamiky klikového ústrojí a provézt pevnostní kontrolu. Součástí této práce je i výkresová dokumentace navrženého řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 218 záznamů.   začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Drápal, Ladislav
2 Drápal, Libor
2 Drápal, Luděk
3 Drápal, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.