| |
|
Renovace historického automobilu Praga
Žilinský, Ondřej ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření metodiky základních prací při renovaci historického automobilu. Dále stručné shrnutí méně známé historie o vzniku slavné automobilky Praga. Popsán je postup při renovaci dochované podvozkové skupiny u konkrétního vozu s uvedením hlavních problémů renovace a popisem výroby nové karoserie, jelikož původní se nedochovala.
|
|
Přeplňované motory formule 1
Prokšová, Lucie ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje přeplňovaných motorů vozů Formule 1. Jsou zde uvedeny některé typy přeplňovaných motorů hojně užívaných v 80. letech a jejich historie. Poté následuje seznámení se sezonou 2014, novými pravidly a s tím vše spojené.
|
|
Inženýrský proces vývoje klikových hřídelí
Škrášek, Roman ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje klikových hřídelí pro spalovací motory. Popisuje jednotlivé dílčí kroky konstrukčního procesu a zaměřuje se na pouţití moderních metod, které tento proces výrazně zkracují a zkvalitňují. Dále se zaměřuje na únavovou ţivotnost klikových hřídelí a na metody jejího ovlivnění.
|
|
Sdružené vstřikovací jednotky
Cihlář, Lukáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem systému vstřikování Čerpadlo-tryska. Je popsáno vstřikování používané v osobních vozech, ale i systém Čerpadlo-potrubí-tryska používaný v nákladních vozech. Jedna kapitola je všeobecně věnována problematice emisí včetně popisu systémů snižování emisí výfukových plynů. Na závěr je uvedena praktická aplikace systému v motorech koncernu Volkswagen.
|
|
Nekonvenční konstrukce spalovacích motorů
Konečný, Tomáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je prozkoumání možnosti nahrazení tradičního uspořádání klikového a rozvodového mechanismu spalovacích motorů. Cílem bakalářské práce je navržení výchozích parametrů motoru pro zvolený výkon. Po navržení výchozích parametrů jsou navrženy a vytvořeny CAD modely základních součástí motoru. Následně vypracován základní přehled alternativních koncepcí spalovacích motorů a vypracována základní dostupná analýza navržené konstrukce. V závěru práce je zhodnocení výsledků.
|
|
Palivové systémy zážehových motorů
Faiman, Jiří ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit přehled palivových systémů používaných u moderních zážehových motorů a popsání základních komponent těchto systémů. Dále bude popsána funkce jednotlivých těchto komponent a režimy provozu palivového systému při různých režimech provozu motoru. Nakonec budou charakterizovány vybrané motory s těmito systémy.
|
|
Způsoby zvyšování výkonu vznětových a zážehových motorů
Freisleben, Pavel ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na přeplňování a jeho vliv na zážehové a vznětové motory. Popisuje rozdílné způsoby přeplňování. U těchto způsobů přeplňování uvádí jejich výhody i nevýhody. U nejpoužívanějších způsobů přeplňování se zmiňuje detailněji o konstrukčních prvcích. Popisuje materiál pro jejich výrobu i tvar součástí a jeho možné nedostatky. Obsahuje stručnou historii i novodobé možnosti přeplňování. U některých koncepcí jsou uvedeny konkrétní případy přeplňování motorů.
|
|
Letadlové hvězdicové motory
Šimíček, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na konstrukční řešení letadlových hvězdicových motorů. Úvod je pojednáním o historii letadlových hvězdicových motorů a jejich vývoji v historickém kontextu. Druhá část je zaměřena na konstrukci letadlových hvězdicových motorů, následně jsou uvedena některá zajímavá konstrukční řešení a porovnání s motorem jiného druhu konstrukce.
|
| |