Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Empatie dětí předškolního věku
Marková, Eva ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je "Empatie dětí předškolního věku". Práce je složena z části teoretické a praktické. První kapitola teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku a jeho emočním vývojem. Ve druhé kapitole je objasněn pojem empatie, její význam, vývoj a vlivy rodiny a mateřské školy na rozvoj empatie u dítěte. Praktická část zpracovává a vyhodnocuje výsledky získané provedeným výzkumem v několika mateřských školách. Cílem výzkumu bylo zjistit četnost empatických dětí v předškolním věku navštěvujících mateřskou školu. Míru empatie dětí předškolního věku autorka zkoumala v závislosti na pohlaví, věku. Dále autorka porovnávala míru empatie dětí v jednotlivých mateřských školách, ve kterých průzkum prováděla. Výsledky výzkumu jsou zpracovány do tabulek, které jsou uvedeny v příloze. V kapitole "Výsledky výzkumu" autorka popisuje výsledky výzkumu podle předem zvolených hypotéz. V diskusi autorka uvádí své osobní názory a myšlenky k tématu práce. V závěru autorka uvádí rady pro primární prevenci, jak předcházet následkům nedostatečně rozvinuté empatie, na úrovni rodiny, mateřské školy, komunity a společnosti.
Postoj mladších školních dětí ke zdravé výživě a školním automatům
Brožová, Hana ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se týká postoje dětí mladšího školního věku k výživě a potravinovým automatům. Hlavním cílem práce je identifikace názorů a deskripce postojů dětí mladšího školního věku (6 - 11let) ke zdravé výživě a školním automatům na pražských základních školách, se současným vyhodnocením nabídky sortimentu jednotlivých prodejních automatů, vyskytujících se v aktuálním čase v prostorách sledovaných základních škol. Sledovanému souboru, který tvoří děti ve věku (6 - 11let) navštěvující (1-4 třídu) náhodně vybraných základních škol, vyskytující se na Praze 1, byl předložen k anonymnímu a dobrovolnému vyplnění dotazník obsahující 42 otázek zaměřených na identifikaci a deskripci jejich názorů na zdravou výživu a postojů ke školním automatům. Sběr dat byl realizován na vybraných ZŠ v období březen až červen 2010. Data byla statisticky zpracována a ve formě grafů a tabulek jsou přílohou bakalářské práce. Výsledky výzkumné ankety ukázaly, že povědomí žáků mladšího školního věku je na základních školách poměrně dobré. Co se týká stravovacích návyků lze konstatovat, že většina mladších školáků pravidelně snídá (77 %) a do školy si nosí svačinu (81%). Také (75%) respondentů má orientační představu o tom, jaké jídlo je či není zdravé. Ne všechny děti se tím v praxi pravidelně řídí. Všeobecně lze konstatovat více...
Dětské časopisy a sexuální výchova
Cejnarová, Alena ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Spolu s převratnými politickými a společenskými změnami na začátku 90. let, se na českém trhu objevil nový fenomén - časopisy pro "náctileté" západního typu, neboli společensko - lifestylové magazíny pro dospívají v podobě, v jaké je známe dnes. Jako časopisy nabízející zajímavosti a bulvární informace ze života známých osobností, přinášející články o módě, líčení a nových trendech v životním stylu mladých a jako rádce otevřeně hovořící o do té doby tabuizovaných tématech sexuálních. Jejich pravidelnými náměty jsou vztahy, první lásky, flirtování ale také různé psychotesty, horoskopy či pozvánky na nové filmy, koncerty apod. Jsou to zkrátka barevné magazíny přinášející právě ta témata, která dospívající zajímají a kvůli nimž si je kupují, současně ovšem i značný podíl inzerce. Tyto tituly, psané podle zahraničních vzorů si mezi českou mládeží své čtenáře našly a drží si je dodnes. Staly se tak jedním z významných mediálních prvků v životě adolescentů, s nímž jsou během dospívání do jisté míry konfrontováni téměř všichni teenageři - zvláště pak dívčí část této populace. Magazíny pro mladé slečny si během poměrně krátké doby existence na českém trhu, vydobyly mezi náctiletými dívkami zcela specifické postavení a pro mnoho z nich se staly nepostradatelnými průvodci a rádci v bouřlivém období dospívání a v nově...
Stravovací návyky desetiletých dětí a BMI
Kielkowská, Helena ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
V České republice i v ostatních rozvinutých zemích se setkáváme s nárůstem obezity již v dětském věku. V roce 1992 se v Americe uvádí 17 - 22% dětí s vyšším množstvím tuku než odpovídá 97. percentilu normy (2). Obezita je tím závažnější čím dříve se u jedince objeví. Je známo, že 80% obézních dětí zůstává obézních i v dospělosti. Obezita dětí i dospělých s sebou nese závažná zdravotní rizika, která si vyžádají mnoho finančních výdajů na terapii a to přesto, že obezitě se dá jednoduchými a levnými preventivními metodami zabránit. Pro prevenci obezity je nutné znát rozložení ohrožených osob v populaci a jejich životní styl, který k obezitě predisponuje. Na základě znalosti rozdílu stravovacích návyků a pohybových zvyklostí obézní a normální populace je možné udělat závěr mapující nejzásadnější chyby v životních zvyklostech obézních pacientů. Vhodnou spoluprací a edukací obézních a jejich rodin lze přispět k redukci hmotnosti a tím i snížení zdravotního rizika. Již snížení hmotnosti o 5% má prokazatelný účinek na zlepšení zdravotního stavu pacienta. Vhodnou edukací celé populace, především dětí prvního stupně, které jsou mnohdy již obézní by měla být zvýšena všeobecná znalost o zásadách správné výživy a tím i snížena incidence obezity. Nedostatek znalostí a nízká motivace nemocných k hubnutí, způsobuje jen...
Postoje dětí mladšího školního věku ke zdravé výživě a automatům na základních školách
Packová, Anna ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce měla za úkol zjistit, jaké postoje mají děti ve věku 8 - 9 let ke zdravé výživě s přihlédnutím k rodinným zvyklostem, aktivitě ve volném čase a dále, jestli mají výrazný zájem o nákup různých potravin z automatů. Práce se sestává z části teoretické, praktické a výzkumné. Sledovaný soubor tvoří žáci třetích tříd z 11 brněnských základních škol. Výzkumu se zúčastnilo 261 respondentů, což činí 9% z celkového počtu dětí (2 835) navštěvujících 3. ročníky základních škol v Brně. Výzkum probíhal od prosince 2009 do konce února 2010. Realizace výzkumu se aktivně zúčastnili ředitelé a pedagogové z vybraných škol a také rodiče respondentů. K vyhodnocení se sešlo 1 800 dotazníků v průměru s 15 otázkami v každém z nich. Velké množství získaných dat umožnilo vypracovat dvě oddělené studie. Jedna je zaměřena na nediferencovaný výzkum a druhá porovnává rozdíly mezi děvčaty a chlapci. Jejich výsledky zatím nezaznamenávají výrazně špatné postoje a návyky dětí ke správné výživě a automatům ve školách, avšak některé z vyhodnocených odpovědí již naznačují, že je pravděpodobně pouze otázkou času, kdy začnou děti častěji upřednostňovat potraviny"nezdravé" před "zdravými". V závěru práce jsou ve stručnosti uvedena doporučení, kterými by mohlo být dosaženo alespoň částečných úspěchů v prevenci nemocí a podpoře...
Životní styl teenagerů.
Jeníková, Klára ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce) ; Schneidrová, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce byla vypracována na téma životní styl teenagerů. Teoretická část podává základní výchozí informace potřebné pro uvedení do problematiky, kterou se epidemiologická studie v praktické části zabývá. V začátku práce je tak popsáno období dospívání, charakteristika životního stylu a vybrané teenagerské subkultury, vztah životního stylu a zdraví a dopady nevhodného životního stylu. Sledovaný soubor pro epidemiologickou studii tvořili žáci sedmých až devátých tříd Základní školy Krestova v Ostravě a Základní školy Kobeřice. Životní styl a syndrom rizikového chování, jakožto negativní dopad na zdraví, byl sledován pomocí dotazník tvořeného 53 otázkami. Interpretace výsledků je směřována na popis životního stylu současných teenagerů, užívání návykových látek, problematiku šikany a kyberšikany. Klíčová slova: teenageři, životní styl, volný čas, rizikové chování, nové technologie
Depresivní symptomatologie u dětí
Karlovská, Soňa ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Všeobecné mínění dospělých je:,,Děti jsou štastné, hrají si, nemají naše starosti, pracovní zatížení a ty jejich bolístky stačí jen pofoukat." Tato naivní představa štastného a radostného dětství je dávno vyvrácený předsudek stejně jako představa, že dítě je sice často nemocné, ale jen tělesně a velice zřídka duševně. Deprese v dětství se vyskytuje poměrně často, je však mnohem častěji spojována s poruchami chování, agresivitou a s různými somatickými stesky než se symptomy depresivní poruchy u dospělých. Přesto mají depresivní děti a adolescenti podobné příznaky jako dospělí: nedokážou se radovat, mají nízké sebehodnocení, trpí pocity viny, mají chvílemi smutnou, zoufalou náladu (s myšlenkami na smrt), jsou podráždění, osamocení, sociálně izolovaní, někdy agresivní, neklidní až hyperaktivní, jindy unavení, tiší, pomalí s mnoha somatickými nebo vegetativními příznaky. 1 Záměrem této diplomové práce bylo zjistit četnost výskytu určitých příznaků depresivního syndromu u dětí se zaměřením na dospívající, s cílem poukázat na význam a důležitost aktivního vyhledávání, včasného záchytu, diagnostiky a zahájení preventivních opatření, popř. léčby rozvíjející se psychické poruchy. Bez náležité intervence je totiž riziko vážných důsledků depresivního onemocnění, jako je suicidium či kontinuita do deprese dospělého...
Autodestruktivní chování u dětí a adolescentů
Šimon, Jakub ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Tématem mé práce je autodestruktivní chování u dětí a adolescentů. Fascinující a děsivý projev lidské agrese, kdy objektem svého násilí se stává jednotlivec sám. Je to fenomén se širokým spektrem projevů, které lze nalézt jak v kategoriích různých duševních poruch, tak i ve společensky tolerované podobě. Někdy je obtížné najít hranici mezi autodestruktivním chováním patologickým a tím, které má kulturní a náboženský charakter. Tato práce se zaměřuje především na abnormální projevy autodestruktivního chování. Existuje řada přístupů, jimiž je můžeme uchopovat. Některé zohledňují motivaci, jiné míru fyzického poškození nebo způsob provedení. Na autodestruktivitu lze také nahlížet z pozic různých vědních oborů. Nejen psychiatrie, ale i filozofie, sociologie a především psychologie nám poskytují nástroje k hlubšímu pochopení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VANÍČKOVÁ, Eliška
2 VANÍČKOVÁ, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.