|
BŘECLAV - REVITALIZACE AREÁLU BÝVALÉHO CUKROVARU
Baťková, Kateřina ; Hýlová, Adéla (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit strategii pro pozvolnou integraci chátrajícího areálu do organismu města. Úsilí se soustředí na zužitkování lukrativní pozice cukrovaru ve středu města a snaží se zde vytvořit ideální podmínky pro vznik městského prostředí. Areál má potenciál vytvořit chybějící městské centrum - lokace je příhodná a existence monumentálních budov skladovacích hal, které se řadí mezi nejstarší stavby ve městě, by podtrhovala průmyslovou podstatu Břeclavi. Revitalizace tak může zhodnotit jak území areálu, tak i jeho blízké okolí, v širším důsledku dokonce i image celého města. Úkolem práce není stanovení konečné podoby prostoru, ale spíše stanovení směru, jakým by se mohla revitalizace ubírat. Důraz je kladem na proces a metodiku obnovy.
|
| |
|
REVITALIZACE A PROSTOROVÁ KULTIVACE AREÁLU FARY V BATELOVĚ
Hartl, Aleš ; Hýlová, Adéla (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Hlavním tématem této práce je revitalizace farního areálu v obci Batelov ve složité situaci po církevních restitucích. Jako ekonomicky životaschopné využití, je v areálu fary navržena přístavba bydlení pro seniory. Forma nové budovy respektuje okolní vesnické prostředí, hodnotu blízké památkově chráněné budovy fary i potřeby budoucích obyvatel.
|
|
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Hýlová, Adéla ; Havlíček, Tomáš (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Hlavní ideou projektu bylo vytvoření hravé školy, která zaujme malé návštěvníky už z dálky. Tvar budov kopíruje řeku, vedle níž se nachází. Systém objektů graduje až k velké hmotě, která plynule navazuje na hmoty objektů Černé louky. Malé objekty se zelenými střechami nemají působit nijak výrazně, v kontrastu k tomu je zde velká cortenová hmota tělocvičny a stravování, která slouží veřejnosti a má na sebe upozornit. Koncept si pohrává s využitím šikmin v interiéru a exteriéru - využití šikmin ke hraní, ležení, jako otevřený amfiteátr a zajímavé vnitřní prostory dvoupatrových učeben.
|