Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Relaxační a pohybové centrum
Kalábková, Ladislava ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na návrh administrativní budovy na ulici Soukenická v rušné časti Brna. Momentálně se na parcele nachází budovy s nulovým využitím, objekty chátrající a parkoviště. Celé místo je neatraktivní, má omezené využití a negativně ovlivňuje estetiku nároží dvou důležitých ulic – Soukenická a Hybešova. Architektonický návrh zahrnuje vytvoření atraktivního nárožního objektu s multifunkčním využitím, podzemní garáží a propojením s existující budovou Malé Ameriky, která by mohla mít nové funkční využití ve formě obchodní a restaurační pasáže, či uměleckých ateliérů. Administrativní budova nabízí parter s restaurací, bistrem, kavárnou a obchodem. Prostory jsou variabilní, umožňující vlastní úpravy majitelů podle jejich potřeb. Další nadzemní podlaží jsou vybavena kancelářemi, a to hromadnými i pro menší skupiny či jednotlivce. Sedmé nadzemní podlaží disponuje zelenou pochozí střechou, kavárnou a zasedacími a prezentačními místnostmi. Bakalářská práce se do podrobnosti zabývá částí administrativní budovy, kde se nachází hlavní schodiště s výtahem. Současně návrh uplatňuje propojení ulice Soukenické s Malou Amerikou skrze pasáž v navrhovaném objektu, a to kvůli možnému budoucímu využití budovy. Práce vychází z ateliéru architektonické tvorby z druhého ročníku se zaměřením na veřejné stavby.
Vodácké centrum Pisárky
Filatova, Natalia ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh adaptace areálu bývalé úpravny vody v městské čtvrti Pisárky v Brně pro vytvoření novostavby vodáckého sportovního centra s využitím stávajících konstrukcí usazovacích nádrží a přilehlých ploch pro vytvoření vodáckého centra. Návrh centra současně navazuje na studie úpravy koryta řeky Svratky a vytvoření vodáckého kanálu. Konceptem architektonického řešení bylo vytvořit objekty tak, aby propojujily exteriér s interiérem. Hmotové řešení vychází z několika bodů. Zaprvé pozemek je vymezený na jihu ulicí Pisáreckou a na východě Žabovřeskou, na místě jejích křížení se nachází estakáda mimoúrovňové křižovatky. Vzniká velmi hlučný prostor, proto bylo důležité vytvořit „bariéru“, aby vznikl soukromý a tichý prostor pro odpočinek s výhledem na řeku a na pisárecký kopec. Budova sportovního centra zopakuje tvar ulic, přičemž nejvyšší bod budovy se nachází v místě mimoúrovňové křižovatky a štřecha budovy klesa podél obou ulic. Na těchto dvou fasádách je málo prosklených ploch, zároveň fasády směřované k řece navázují na okolní přírodu svými prosklenými fasádami. Zadruhé bylo nutné respektovat zázemí pro vodáky, které by mělo být nejblíž k řece se snadným přístupem. Proto se vodácké centrum nachází o několik metrů níže než budova sportovního centra a je zapuštěno do terénu ze strany ulice Žabovřeské. Zároveň zde bude navrženo nábřeží podél řeky a kanálu, které bude napojeno klesajícími chodníky na ulice Pisárecka a Žabovřeská. Tvar budovy a tvar nábřeží zde respektují tvar řeky vodáckého kanálu. Toto centrum bude sloužit členům vodáckého oddílu a obyvatelům všech věkových skupin.
Galerie moderního umění Brno
Jaroměřský, Ondřej Oldřich ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh galerie moderního umění v Brně, v České republice. Objekt slouží jako nové kulturně vzdělávací centrum, které v místě výstavby vytváří nový orientační bod pro obyvatele Brna. Řešený pozemek se nachází poblíž historického jádra města Brna, v ulici Benešova, na místě bývalých hradeb u městského okruhu Koliště. U hlavního vstupu na pozemek se nachází tramvajová zastávka Malinovského náměstí. Na pozemek dále vedou dvě cesty z plánovaného městského parku, který vznikne na místě odstavného kolejiště Českých drah. Poslední přístup pro pěší a cyklisty je z nově navržené lávky přes ulici Koliště, která bude městský park propojovat s novým parkovacím domem v ulici Koliště. Přilehlé okolí objektu včetně parteru s parkovými úpravami navazuje na budoucí vývoj brněnské ringstrasse, a dotváří tak plánovaný vegetační pás kolem historického jádra města. Navrhovaný objekt se šestipodlažní, přičemž dvě podzemní podlaží slouží převážně pro parkování nejen pro návštěvníky galerie, ale také pro obyvatele přilehlého okolí. Do podzemních garáží se lze dostat dvěma bezbariérovými vstupy, které se nachází naproti hlavnímu vstupu do galerie, vjezd pro vozidla je umístěn v ulici Koliště dle nového regulačního plánu, který zde plánuje vystavět parkovací dům. Samotná část galerie je tvořena čtyřmi nadzemními podlažími, kde středová část dispozice slouží jako převýšené atrium procházející přes všechny nadzemní podlaží zastřešený proskleným světlíkem. Tento prostor slouží k vystavování velkoformátového umění, které lze i zavěsit do prostoru. V prvním nadzemním podlaží se kromě přednáškového sálu, šaten a dvou kanceláří pro vedení galerie nachází také místnost pro workshopy, otevřený prostor s možností občerstvení, technická místnost a tři schodiště, která prochází všemi podlažími, včetně suterénů. První schodiště se nachází v zadní části podlouhlého atria a společně s výtahy umístěnými rovněž zde, slouží jako hlavní vertikální komunikace v objektu. Zbylá dvě schodiště s výtahy slouží jako únikové cesty v případě požáru, které v prvním nadzemním podlaží vedou ven z objektu. Všechna podlaží také spojuje hydraulický nákladní výtah, který slouží pro zásobování a dovoz uměleckých děl do objektu. Zbylá nadzemní podlaží o stejné dispozici slouží primárně jako expoziční prostory s možností výhledu do atria díky galerijním ochozům. Nachází se zde vždy i hygienické zázemí pro návštěvníky objektu a také přípravny pro expoziční prostory. Architektonický vzhled budovy je do značné míry inspirován brněnskou architekturou 20. století, ať už co se týče materiálového kontextu či tvarosloví objektu. Těžkou a důstojnou podnož budovy tak tvoří provětrávaná fasáda s keramickým obkladem z cihelných pásků, která zdůrazňuje vážnost a důležitost instituce, která v objektu sídlí. Obvodový plášť zbylých tří podlaží je rovněž tvořen provětrávanou fasádou, avšak z prohnutých perforovaných panelů z eloxovaného hliníku a bílým práškovým nástřikem. Tato vrchní část objektu jakoby zahalena oponou zdůrazňuje křehkost a výjimečnost expozice uměleckých děl, které tak chrání před světem a zároveň vyzdvihuje jejich důležitost v současné společnosti.
Polyfunkční objekt Malá Amerika
Čamborová, Tereza ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Predmetom bakalárskej práce je navrhnúť polyfunkčný objekt v samotnom centre mesta Brna. Návrh pracuje s nárožným pozemkom obklopeným mestskou štruktúrovanou zástavbou s historickými objektmi. Hmotové riešenie reaguje na výškové členenie susedných objektov tak aby vznikali priehľady na Katedrálu sv. Petra a Pavla a susedný objekt Malá Amerika. Nárožný čiastočne deväťpodlažný objekt ukončuje uličnú čiaru a vytvára orientačný prvok v meste. Zároveň plní funkciu hlukovej bariéry. Nízka štvorpodlažná budova uzatvára prieluku a výškovo prepája Malú Ameriku s novovzniknutým verejným priestorom medzi budovami v tichšom prostredí.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Baťková, Kateřina ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
POLYFUNKČNÍ DŮM NA NÁROŽÍ ULIC BRATISLAVSKÁ A STARÁ V BRNĚ, ZÁBRDOVICÍCH. LOKALITA, JENŽ JE SITUOVÁNA V BLÍZKOSTI CENTRA MĚSTA A MALÉHO OKRUHU MÁ OBROVSKÉHO GENIA LOCI. IDEOU BYLO DOPLNIT BLOK, VYTVOŘIT NÁROŽÍ A ZACHOVAT ATMOSFÉRU, S NÍŽ MÍSTO DISPONUJE. LOKALITA ZÁROVEŇ TRPÍ NEDOSTATKEM VEŘEJNÝCH PROSTOR. CHARAKTERISTICKÝM PRVKEM JE ZDE VNITŘNÍ DVŮR, ZPRAVIDLA UZAVŘENÝ. NÁVRH POČÍTÁ S VYTVOŘENÍM VNITŘNÍHO DVORA, AVŠAK ZCELA VEŘEJNÉHO. NOVĚ VZNIKLÝ VEŘEJNÝ PROSTOR TAK NEBUDE OTEVŘEN PŘÍMO DO ULICE, ČÍMŽ ZÍSKÁVÁ NA SVÉ KVALITĚ, A NAVÍC TOTO ŘEŠENÍ ZVĚTŠUJE PLOCHU PARTERU, COŽ JE BEZPOCHYBY EKONOMICKY VÝHODNÉ.
Česká sakrální architektura v letech 1900 - 1950 v mezinárodním kontextu
Obrtlík, Jan ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Halík,, Pavel (oponent) ; Šlapeta, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá historií a výkladem vývoje sakrální architektury v českých zemích v období první poloviny 20. století. Látku interpretuje v široce pojatém rámci, který uvádí historické předpoklady tohoto vývoje a také ve významných případech i jeho mezinárodní souvislosti. V úvodní části předkládá přehled všech dosavadních publikací k tématu a navrhuje určitý způsob interpretace sakrální architektury, který zohledňuje přirozené rozdvojení oboru mezi architektonické a religionistické disciplíny. Samotný výklad začíná popisem společenské a náboženské situace v Rakousku-Uhersku a jejích důsledků pro vývoj sakrální architektury. Uvádí hlavní příklady sakrálních staveb a míru jejich vazby na dobový vývoj architektury obecně. Následně zmiňuje transformační vliv první světové války a vzniku samostatného Československa, který vedl ke vzniku nových církví s vlastními architektonickými ambicemi a také k přesunu těžiště oborového zájmu k novým tématům. Sleduje paralelu s dobovými trendy v architektuře 20. let a míru jejich uplatnění ve specifickém oboru sakrálních staveb i ve vztahu k jednotlivým církvím, jejichž architektury se vyvíjely odlišně. Dále uvádí vývoj sakrálních staveb ve 30. letech obzvláště ve vztahu k dobové společenské atmosféře a proměně akcentů mezi konzervativním a progresivním pojetím náboženství. Navazuje přehledem proměny náboženské kultury v průběhu druhé světové války v Protektorátu Čechy Morava a ukazuje specifičnost nepočetných příkladů chrámových staveb a projektů z tohoto období. V závěrečné části pak práce zachycuje vývoj společenské role náboženství v poválečném období a vliv komunistického převratu v roce 1948 na možnosti náboženské architektury. Konstatuje negativní vliv obou totalitních režimů na kvalitu sakrálních staveb následujícího období a malou míru oborových teoretických znalostí, které se mimo jiné projevují i nedostatkem primárních zdrojů, z nichž by tato práce chtěla vycházet. Ačkoliv práce nemá a nemůže mít ambici úplného prozkoumání látky, předkládá faktografii a soubor interpretací, kterými je možné alespoň částečně zacelit citelné mezery v historiografii české sakrální architektury 20. století.
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Halinár, Matej ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Riešené územie sa nachádza v mestskej časti Brno-Komín na mieste súčasných záhrad. Návrh pozostáva z malých bytových domov, ktorých je spolu 19. Konceptom je citlivé zasadenie domov do okolitej štruktúry zástavby a terénu. Domy sú umiestené v spodnej rovinatej časti parcely. Je to nenápadná a jednoduchá architektúra. bytové domy majú 3 podlažia. Každý byt má vstup z obytnej miestnosti priamo do vlastnej súkromnej záhradky. Dva spodné byty majú záhradku na teréne a vrchný byt ju má na terase.
Návrh soudobé městské čtvrti v kontextu historického města - urbanistická studie
Stanislavová, Soňa ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je navrhnúť kvalitnú nadčasovú mestskú štvrť alebo časť mesta, vo väzbe na existujúce historické mesto. Riešené územie sa nachádza v historickom centre, ktoré je zároveň pamiatkovou zónou. V lokalite sa nachádzajú mestské dominanty i historické budovy. Avšak väčšina stavieb bola vybudovaná po roku 1945, kedy bolo mesto z veľkej časti vybombardované. Hlavnou myšlienkou návrhu je rešpekt ku jestvujúcej štruktúre. Návrh doplňuje jestvujúcu zástavbu a vytvára nové bloky, ktoré jasne definujú verejný a súkromný priestor. Ďalšími prvkami je zatraktívnenie verejných priestranstiev, revitalizácia dopravných plôch a zlepšenie pešej infraštruktúry. Novo navrhnutá zástavba je prevažne bytového charakteru a mala by zvyšovať záujem o život v meste pre mladých ľudí a podnikajúce osoby.
Návrh soudobé městské čtvrti v kontextu historického města - urbanistická studie
Kvasnica, Lukáš ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce byl návrh soudobé městské čtvrti v kontextu historického města v podrobnosti urbanistické studie. Jako řešené území této práce se stalo sídliště Obránců míru, které se nachází v těsné návaznosti na historické jádro Třebíče a zároveň stálo na počátku výstavby městské čtvrti Nové Dvory, kterou výrazným způsobem ovlivnila výstavba JE Dukovany. Hlavním cílem této práce je prokázat schopnost sídliště adaptovat se dnešním trendům na udržitelnou, soběstačnou, klimaticky i energeticky odolnou městskou strukturu s aplikací modro-zelené infrastruktury a poukázat na důležitost intenzivní recyklace rozvoje města. Koncept re-vize spočívá ve vytvoření kvalitního životního prostředí orientovaného v zeleni s podporou maximální průchodnosti, utváření a posilování komunitního soužití obyvatel. Re-vize je postupný proces založený na etapizaci, která zajistí dlouhodobě stabilní rozvoj s následnou možností postupného obnovování / nahrazování zástavby panelových domů novu strukturou.
Návrh soudobé městské čtvrti v kontextu historického města - urbanistická studie
Stanislavová, Soňa ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je navrhnúť kvalitnú nadčasovú mestskú štvrť alebo časť mesta, vo väzbe na existujúce historické mesto. Riešené územie sa nachádza v historickom centre, ktoré je zároveň pamiatkovou zónou. V lokalite sa nachádzajú mestské dominanty i historické budovy. Avšak väčšina stavieb bola vybudovaná po roku 1945, kedy bolo mesto z veľkej časti vybombardované. Hlavnou myšlienkou návrhu je rešpekt ku jestvujúcej štruktúre. Návrh doplňuje jestvujúcu zástavbu a vytvára nové bloky, ktoré jasne definujú verejný a súkromný priestor. Ďalšími prvkami je zatraktívnenie verejných priestranstiev, revitalizácia dopravných plôch a zlepšenie pešej infraštruktúry. Novo navrhnutá zástavba je prevažne bytového charakteru a mala by zvyšovať záujem o život v meste pre mladých ľudí a podnikajúce osoby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Obrtlík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.