Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana na základní škole
BALOUN, Ingrid
V bakalářské práci se zabývám problematikou šikany, která probíhá mezi žáky na základních školách. V práci se zaměřuji hlavně na postoje rodičů a pedagogů k šikanovaným dětem, prevenci šikany a dopady šikany na psychiku žáka. V první části bakalářské práce pojednávám o teoretických poznatcích. V této části popisuji důležité pojmy, které souvisejí s problematikou šikanování. Vymezuji zde pojem šikana, trestní odpovědnost, kdo všechno se může účastnit šikanování, druhy, vývoj a důsledky šikany. V neposlední řadě zde popisuji jednu z nejdůležitějších věcí, co se týče šikany, a to je její prevence. Věnuji se zde také jedné z nejnovějších forem šikany kyberšikaně, která vznikla v posledních letech díky technickému pokroku. V druhé části prezentuji svůj vlastní výzkum. Cílem mé bakalářské práce je popsat dynamiku šikany, zjistit, jaké druhy šikany existují a jaké důvody vedou agresory k šikanování druhých. Dále popisuji, jak šikanu a její dopad zvládají šikanované děti, a jak ji na základních školách předcházejí a jednají s důsledky šikany. K dosažení stanovených cílů jsem použila tři výzkumné otázky: S jakým postojem a pomocí přistupují rodiče a učitelé k dětem, které někdo šikanuje?; Jak se šikaně na základní škole dá přecházet?; Jaké jsou dopady šikany na psychiku žáka? Do vlastního výzkumu jsem zařadila osm respondentů, se kterými jsem vedla polo strukturovaný rozhovor. Z výzkumu vyplynulo, že rodiče obětí měli k šikanování svých dětí velmi dobrý přístup. Rodiče se snažili šikanu co nejrychleji vyřešit a být co největší oporou pro své šikanované dítě. Oproti tomu někteří pedagogové měli opačný přístup. Nebyli ochotni spolupracovat při řešení šikany, ale ne všichni pedagogové byli neochotní jak vyplývá z mého výzkumu. Jednou z nejzákladnějších složek řešení šikany by měla být její prevence. Ale jak si můžete přečíst v praktické části práce, prevence na základních školách je mizivá, jak vypovídají dotazovaní respondenti. Na třetí výzkumnou otázku mi respondenti vypovídali shodně. U všech respondentů zanechala šikana psychické následky. Vyslechnuté oběti šikany i agresor si psychické následky nesou dodnes.
Analýza rodinného a užšího sociálního prostředí aktérů šikany-žáků 2. stupně základní školy
RŮŽIČKOVÁ, Světlana
Práce se zabývá rodinným a užším sociálním prostředím aktérů šikany, žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části je popsána šikana, její formy a stádia, charakteristika obětí šikany a aktérů šikany. Následuje analýza rodiny, její funkce a typologie. Praktická část obsahuje analýzu úředních dokumentů, vedených na Oddělení sociálně-právní ochrany dětí a mládeže Městského úřadu v Prachaticích, o výskytu šikany v rodinách žijících v jeho působnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.