|
Malé nádrže v kulturní krajině
Királ, Martin ; Roubcová, Radka (oponent) ; Milerski, Rudolf (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se převážně zabývá studií návrhu rybníku, je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická je rozčleněna do tří hlavních kapitol. V první části se zaměřuje na vodu, jež je důležitým aspektem života na Zemi, ve vztahu s krajinou. Druhá kapitola pojednává o malých vodních nádržích, zmiňuje jejich rozdělení podle různých funkcí, zásobení vodou nebo prostředí, v nichž se nacházejí, soustřeďuje se na jejich technická řešení a velmi důležitou obnovu stávajících vodních nádrží. Poslední kapitola teoretické části se věnuje rybníkům v České republice a historii rybníkářství. Praktická část se soustředí na studii návrhu rybníku v lokalitě Zbýšov v okrese Brno-venkov, doplňují ji hydrotechnické výpočty, průvodní a technická zpráva včetně fotografie lokality.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Výukový program představující žákům 2. stupně základní školy činnosti spojené s rybničním hospodářstvím
ČERMÁKOVÁ, Simona
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukový program představující žákům 2. stupně základní školy činnosti spojené s rybničním hospodářstvím, který byl následně ověřen žáky v praxi. Výukový program byl vytvořen na základě zpracování dvou analýz. První analýza zahrnuje téma ryby a rybniční hospodářství v učebnicích pro základní školy. Druhá analýza se týkala ŠVP vybraného vzorku základních škol v České republice. Výukový program tvoří exkurze v rybničním hospodářství, práce s pracovním listem, jehož součástí je úloha s prvky badatelského vyučování, brainstorming a tvorba myšlenkové mapy. Celý výukový program byl ověřen žáky sedmého ročníku základní školy ve Žďáře nad Sázavou v polovině března. V rybničním hospodářství vedl exkurzi místní rybář. Žáci viděli živého kapra, candáta a štiku. Rybář žákům vysvětlil, jak to na sádkách po celý rok funguje, společně jsme se podívali do rybí líhně. Pracovní list vypracovali žáci bez menších problémů. Měli k dispozici celou řadu pomůcek. Při aktivitě brainstorming jsem získala přehled o tom, co si žáci představí pod pojmem ryby a rybniční hospodářství. Na základě získaných pojmů z brainstormingu a z pracovního listu zpracovali žáci originální myšlenkové mapy. V úloze s prvky badatelského vyučování žáci zjistili, jak funguje plynový měchýř ryb. Výukový program je v praxi funkční a využitelný v regionu Žďárska. Po úpravách je možné ho realizovat i v jiných regionech republiky.
|
|
CHKO Třeboňsko - minulost, současnost a výhled do budoucnosti
POSPÍCHALOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce je zhodnocení vývoje vybraných přírodních rezervací v průběhu času. V úvodní části bakalářské práce Vás autor seznámí s geografickou charakteristikou daného území, kde se můžete blíže seznámit s přírodními a socioekonomickými podmínkami daného území. Součástí je také vymezení zájmových území, kterých se bude tato bakalářská práce týkat. Následovat bude část zaměřená na historii CHKO Třeboňsko a vybraných územích, data a důvody jejich vyhlášení, poté se volně přesunete do současného stavu těchto lokalit. Bakalářská práce bude zakončena výhledem na možný směr vývoje a plán péče o CHKO Třeboňsko.
|
|
Chov ryb - návrh výukového programu pro základní školu
NĚMEC, Libor
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření a realizace výukového programu pro 2. stupeň základní školy. Program nese název Chov ryb aneb Rybářské odpoledne v Lásenici. Navržený program by mohl být využit v rámci výuky přírodopisu. Literární rešerše obsahuje historii rybníkářství na našem území, zabývá se rybníky a jejich částmi a hlavními chovanými druhy ryb. V další části práce je popis vypracování a realizace výukového programu. Součástí práce je vyhodnocení poznatků získaných během realizace programu.
|
| |