| |
| |
|
Zpracování, organizace a ověření integračního dne pro osoby s postižením
SUCHAN, Radek
Během života a následně během studií jsem se setkával při různých předmětech s pojmy mentální postižení, mentální retardace, socializace. Během prvního a druhého ročníku proběhly jednodenní akce s názvem {\clqq}Spolu to dokážeme.`` Při spoluorganizování těchto setkání mě napadlo vytvořit model či ukázkovou akci pro všechny, kteří chtějí udělat něco výjimečného či zajímavého pro jedince s mentálním postižením. Při průběhu integračních dnů {\clqq}Spolu to dokážeme`` jsem si uvědomil, o jak reciproční vztah se jedná. Právě my, osoby bez handicapu, si při těchto setkáních uvědomujeme, jak jednoduché jsou naše všední starosti a co všechno se můžeme naučit od našich spoluobčanů s postižením. Cílem této práce je vytvoření nového modelu celé akce {\clqq}Spolu to dokážeme``.
|
| |
|
Integrace osobnosti a podpora rozvoje zdraví u mentálně postižených jedinců pomocí pohybových aktivit
KURSOVÁ, Vlasta
V práci jsme hodnotili vliv intervenčního pohybového programu na rozvoj zdraví a integraci osob s mentálním postižením. Výzkumné šetření probíhalo v patnácti zařízeních Jihočeského kraje, jejichž klienty jsou lidé s mentálním postižením (základní školy speciální, speciální třídy při základních školách nebo speciální třídy při ústavech sociální péče pro mentálně postiženou mládež). Intervenční program směřoval k rozvoji pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením a k rozvoji jejich sociability. Zahrnoval jednoduchá herní, psychomotorická a jógová cvičení včetně základních hudebně rytmických aktivit. Šetření se zúčastnilo celkem 244 osob s mentálním postižením, pohybový program absolvovalo 149 jedinců ze sledovaného vzorku po dobu pěti měsíců (polovina školního roku). Stanovené hypotézy směřovaly do oblasti sledování ukazatelů motorické a sociální kompetence. Získaná data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.
|