Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání seniorů v organizacích občanské společnosti v České republice
Matějková, Tereza ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Vzdělávání seniorů se v České republice věnují organizace různého druhu i různé právní subjektivity. Organizace občanské společnosti dostupné on-line nejsou dominantním poskytovatelem vzdělávacích kurzů a aktivit pro seniory v ČR. Z celkového počtu on-line dohledatelných poskytovatelů vzdělávacích kurzů tvoří organizace občanské společnosti 17 %. V kraji Vysočina bylo nalezeno 6 organizací občanské společnosti, které se věnují vzdělávání seniorů. Účastníci jejich vzdělávacích programů považují za vzdělávání všechny aktivity, kterým se v kurzech věnují, jelikož se při nich učí novým dovednostem. Oceňují kurzy pro vzdělávání samo, pro smysluplné trávení volného času, pro možnost aktivního života i v období stárnutí. Za téměř nejdůležitější však účastníci i organizátoři považují navazování a rozšiřování sociálních kontaktů účastníků, vytváření sociálních sítí. To lze považovat za nejvýraznější projev občanské společnosti ve vzdělávání seniorů.
Organizace zájmového vzdělávání seniorů
FLÍČKOVÁ, Žakelína
Tato bakalářská práce se zaměřuje na přehledné představení organizací zájmového vzdělávání seniorů nejen v České republice, ale i v Českých Budějovicích. První kapitola vymezuje pojmy stáří a stárnutí z demografického hlediska a seznámení se s cílovou skupinou raného stáří z hlediska biologických, psychických sociálních a duchovních změn. Druhá kapitola charakterizuje volný čas z pohledu seniorů a zaměřuje se také na faktory, které pozitivně nebo negativně ovlivňují volný čas seniora. Třetí kapitola nastiňuje zájmové vzdělávání v kontextu raného stáří (seniorského věku). Kapitola definuje cíle a typy metod zájmového vzdělávání se zaměřením na seniory. Čtvrtá kapitola je věnována organizacím zájmového vzdělávání v České republice. Organizace zájmového vzdělávání rozděluje na tři druhy institucí specializované vzdělávací instituce, instituce, které mají vzdělávací činnost jako dodatkovou a instituce, které z jednou jejich oblastí je i vzdělávání. V podkapitolách se s každou blíže seznamuje. Pátá kapitola přehledně poukazuje na organizace zájmového vzdělávání v Českých Budějovicích. Každé oblasti je přehledně věnována podkapitola. Závěrem celou problematiku shrnuje a vzájemně porovnává možnosti organizací zájmového vzdělávání v České republice a zároveň v Českých Budějovicích. Vyzdvihuje pozitivní stránky, ale upozorňuje i na možné nedostatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.