| |
|
Design of Generalized Powertrain Model
Borkovec, Tomáš ; Kenyeres, Martin (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
V této práci je popsán obecný model paralélního hybridního automobilu. Celkový hnací systém je složen z menších sub-systémů popsaných pomocí kvazi-statického modelování. Pro dané cesty je vypočítána potřebná síla pro pohon vozidla po trase. Na základě znalosti požadované síly jsou testovány tři řídící systémy. První je založen na heuristických pravidlech. Druhý je založen na optimalizaci dané funkce jenž představuje výslednou spotřebu nebo množství vytvořenýh emisí. Třetí systém je založen na metodě ECMS.
|
| |
|
Vliv vodivých keramik na životnost olověných akumulátorů
Tobolák, Jakub ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku olověných akumulátorů používaných v hybridních elektrických vozidlech. Akumulátory v hybridních vozidlech pracují ve specifických podmínkách. Jsou provozovány v režimu částečného nabití označovaném jako PSoC. Tato skutečnost za důsledek předčasnou ztrátou kapacity článků těchto olověných akumulátorů a jejich krátkou životnost. Úkolem této práce je prověřit pozitivní vliv vodivých keramik, použitých jako aditiv do aktivních hmot záporných elektrod článků olověných akumulátorů pracujících v režimu PSOC, za účelem prodloužení jejich životnosti.
|
| |
|
Koncepce elektromotorů používaných v dopravních prostředcích
Polnický, Vít ; Repka, Martin (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem koncepcí elektrických pohonů využívaných v současných vozidlech. V první části je vysvětlen základní princip fungování elektromotoru a jednotlivé druhy elektromotorů jsou následně podrobně popsány. V další části práce jsou elektrifikovaná vozidla rozdělena do tří skupin podle podílu výkonu elektrického motoru na pohon vozidla. Skupiny jsou dále rozděleny podle uspořádání pohonné jednotky ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod jednotlivých koncepcí. Ve třetí část jsou uvedena a porovnána konkrétní vozidla z jednotlivých skupin z hlediska výkonu, dojezdu a ceny. V závěru jsou koncepce zhodnoceny a je zde nastíněn možný vývoj do budoucna.
|
| |
|
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Kadrnka, Petr ; Tošer, Pavel (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu. Olověný akumulátor je nejstarším typem sekundárních článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracují v různých režimech provozu vozidla. S tím souvisí i změny teploty akumulátoru, které jsou způsobeny Jouleovým teplem při vybíjení a nabíjení akumulátoru v určitém režimu provozu vozidla. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC.
|
|
Vodivá keramika v olověných akumulátorech
Šrut, Martin ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejvyužívanějšími sekundárními elektrochemickými zdroji elektrické energie. Jejich základní princip zůstává již po několik let stejný, vyvíjí se pouze jejich provozní parametry. Olověné akumulátory mají uplatnění v aplikacích hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracuje v režimu částečného nabití PSoC. Jednou z možných poruch olověných akumulátorů v HEV je sulfatace, především záporné elektrody. Přidáním příměsí do záporné aktivní hmoty se může snížit míra sulfatace a zvýšit schopnost přijetí elektrického náboje zápornou elektrodou.
|
| |