Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Káva v sociálních a etických souvislostech
MORÁVKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén kávy ze sociálního a etického hlediska. První část práce se věnuje původu, historii a celosvětovému rozmachu kávy. Dále se v této části zabývá aktuální produkcí kávy, její výrobou, distribucí a konečným spotřebitelem. V druhé části práce jsou poznatky z první části vztaženy k novým problémům a otázkám, které se v souvislosti s produkcí kávy a jejím obchodováním objevují na konci 20. a na počátku 21. století. Práce se zde věnuje sociálnímu a etickému hledisku produkce a distribuce kávy, a to jak na straně jejích producentů (podmínky dělníků na kávových plantážích), tak na straně spotřebitelů (jaké jsou spotřebitelské preference, co tyto preference ovlivňuje). Součást práce tvoří výzkum zaměřující se na spotřebitelské preference v oblasti výběru kávy u konzumentů ve věku 20-35 let v České republice. Dále je mapováno povědomí respondentů o certifikaci Fairtrade a BIO.
Postoje konečných spotřebitelů k vybranému reklamnímu prostředku
DUDKOVÁ, Iveta
Cílem této diplomové práce je zjištění vnímání a zaujetí postojů konečných spotřebitelů k vybranému reklamnímu prostředku a vytvoření návrhu na využití získaných informací. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá pojmy souvisejícími s postoji a vnímáním spotřebitele. Pro praktickou část byly jako reklamní prostředek pro analýzu vybrány nabídkové listy supermarketu Terno. Praktická část obsahuje výzkum zahrnující konečné spotřebitele z Jihočeského kraje, hloubkové rozhovory s několika spotřebiteli a rozhovor s marketingovým ředitelem firmy. Tyto tři části jsou společně zpracovány a vyhodnoceny. Závěr práce je zaměřen na analýzu výsledků a vytvoření návrhů, které by firma mohla použít.
Vliv umožnění volby dodavatele elektrické energie na vývoj celkové platby za elektřinu
BIRČÁK, Tomáš
Energetické hospodářství patří mezi specifické segmenty trhu. V minulosti se zde projevoval velký vliv monopolizace a koncentrace tržní síly do rukou několika málo významných subjektů. Trh s elektrickou energií není ani dnes dokonale konkurenčním prostředím (Kacvinský, 2007). Při výrobě elektřiny vznikají externality, spotřebitelé z řady příčin nemají úplné informace. Pravidla trhu jsou z velké míry ovlivňovány Energetickým regulačním úřadem. Energetické hospodářství, jako nedílná součást tržně orientované ekonomiky, je ovlivňováno především konkurenčním prostředím. Podnikání v energetické prostředí se vyznačuje vysokou kapitálovou náročností spojenou s dlouhodobým plánováním a investicemi. Na energetickém trhu existuje značné časové zpoždění na straně nabídky při uspokojování poptávky. Naproti tomu poptávka na energetických trzích reaguje na aktuální tržní signály vycházející z celkové hospodářské situace. Možná tržní selhání v energetice mají dopad na celé národní či evropské ekonomiky. Pokud i přes vnitřní regulační snahu dojde k selhání trhu, v energetickém prostředí označované jako stav nouze, přebírá kontrolu nad všemi energetickými trhy stát. Cílem této práce je specifikovat dopady liberalizace trhu s elektrickou energií, popsat souvislost mezi volbou dodavatele elektrické energie pro koncového zákazníka ve vztahu k ceně celkové služby a sledovat časový vývoj ceny elektrické energie v období let 2006 až 2018 s důrazem na neregulovanou složku elektřiny. V neposlední řadě si tato práce klade otázku, zda se na trhu s elektřinou vytvořilo konkurenční prostředí, které by zajišťovalo koncovému zákazníkovi lepší postavení na trhu potažmo výhodnější cenu. A pokud takovéto prostředí vzniklo, jak se vyvíjí a zda přináší prospěch zákazníkovi prostřednictvím levnější elektřiny, vyjádřené skrze nižší marže obchodníků.
Distribuce vybraných francouzských výrobků na českém trhu
CHLUPOVÁ, Tereza
Bakalářská práce má za cíl zhodnocení distribuce vybraných francouzských výrobků na českém trhu a odkrytí možnosti zvýšení jejich prodejnosti. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů z oblasti marketingu důležitých pro objasnění problematiky této práce. Zaměřuje se na charakteristiky trhů a rozdělení na trhy organizací a trhy konečného spotřebitele. Vysvětluje význam hodnoty pro konečného zákazníka a přibližuje spotřebitelské chování organizací a nákupní chování konečného spotřebitele. V této části je stručné představena analýza trhu a postup při získávání dat a informací. Práce se podrobněji věnuje distribuci, která představuje pro každou firmu složitý a náročný proces při doručování produktu ke konečnému spotřebiteli. Praktická část je založena na analýze prodejní činnosti firmy Anglo česká s.r.o. Zabývá se charakteristikou a vývojem francouzské firmy s názvem Prodifa, která je zaměřená na výrobu a prodej rozprašovačů parfémů a jejich náplní distributorským firmám. Popisuje vývoj a charakterizuje českou distributorskou společnost Anglo česká s.r.o., která je odběratelem výrobků francouzské firmy. Práce se věnuje historii spolupráce těchto dvou společností a současným způsobům prodeje francouzských výrobků na českém trhu a snaží se odkrýt nové možnosti zvýšení jejich prodejnosti.
Komparace přínosů nákupního network marketingu a spotřebních družstev pro koncové spotřebitele
LAVIČKA, Martin
Cílem diplomové práce bylo obecně analyzovat prostředí network marketingu a spotřebních družstev v ČR. Tato analýza byla doplněna porovnáním dvou konkrétních subjektů a jejich výhod a nevýhod pro koncové spotřebitele. V praktické části byla tato analýza doplněna dotazníkovým výzkumem v terénu, kdy byl dotazován minimální vzorek cca 200 spotřebitelů, před vybraným nákupním centrem. Otázky v tomto dotazníku byly zaměřeny zejména na spotřebitelskou znalost, jak spotřebního družstevnictví, tak i network marketingu, dále pak na zkušenosti spotřebitelů s těmito odvětvími, popř. zda jsou členy nějaké organizace působící ve sledovaných prostředích a častost jejich nákupů. Oba systémy, respektive subjekty, k úspěšnému fungování potřebují aktivní zapojení většího množství spotřebitelů. Každý způsob, však motivuje spotřebitele jiným způsobem, u network marketingu je to především zisk, kdežto u družstevnictví by se mělo jednat spíše o družstevní hodnoty. Ideální je kombinace obou předchozích způsobů motivace, tzn. orientace jak na jisté sociální hodnoty, tak i na zisk. U obou sledovaných subjektů však převažuje orientace spíše jen na zisk.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.