|
X-Y-Z FILM
Smrekovský, Adam ; Šplíchal, Pavel (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Ústředním tématem mé diplomové práce je fungovaní zástupců generace Z v prostředí periferie globální metropole 21. století. Tématem jsem se zabýval už v bakalářské práci, kde jsme spolu s fiktivní postavou Brecka Colemana „naivně“ unikali z prostředí města na blíže nespecifikovaný venkov. Charaktery, kolem kterých je vystavěn děj diplomové práce, rovněž přemýšlí o odchodu z místa, kde žijí, ale už ne na venkov, nýbrž do jiné země a jiného města… přesun vnímají jako nutnost, ale zároveň si uvědomují, že vlastně nic neřeší. Nakonec dospívají k tomu, že problém nevyřeší změna environmentu – musí nastat naprostá změna vládnoucí ideologie, která ale není uskutečnitelná žádnou konvenční cestou… Na scénu tak přichází nejrůznější konspirační teorie a post-pravdy, které by měly cestu ke změně vládnoucí ideologie umožnit.
|
|
Vztah filmu a výtvarného umění v první polovině 20. století
Jouzová, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Jouzová, T.: Vztah filmu a výtvarného umění v 1.pol.20.stol.[Diplomová práce] Praha 2017 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 150 s. (Přílohy: výtvarné práce žáků a vlastní výtvarné práce na DVD). Diplomová práce se věnuje souvislostem výtvarného umění a filmu v první polovině dvacátého století z pohledu kunsthistorie a filmové historie a teorie filmu. Zabývá se významnými výtvarnými i kinematografickými styly, proudy a směry propojujícími oblast filmu a výtvarného umění. Historický kontext zpestřuji etymologickým náhledem na modernu a subjektivními asociacemi s etymologickými souvislostmi. Vzájemná obsahová, stylistická a umělecká východiska jsou doložena příklady výtvarných umělců zabývajících se filmovou tvorbou. V průběhu teoretického textu jsou vkládány vsuvky rozvíjející popsaná dílčí témata i z pohledu výtvarné didaktiky. Některé tyto vsuvky fungují samostatně, jiné odkazují na vlastní didaktickou část práce, v níž jsou uvedeny projekty propojující oblast výtvarné a filmové tvorby v historických souvislostech. Získané poznatky a zkušenosti předchozích částí práce zrcadlí vlastní multimediální instalace. KLÍČOVÁ SLOVA filmová avantgarda, umělecká moderna, expresionismus, surrealismus, experimentální film
|