Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diverzita zdrojů v ekonomickém zpravodajství
Krýžová, Sofie ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Práce Diverzita zdrojů v ekonomickém zpravodajství shrnuje součastné znalosti o oborech sociologie zpravodajství a zdrojů a pohled na vztahy mezi novináři a jejich zdroji. Tyto koncepty pak aplikuje v kvantitativním výzkumu, který se zaměřuje na zdroje citované v ekonomických rubrikách pěti vybraných českých zpravodajských online serverech (Seznam Zprávy, Novinky.cz, iDnes.cz, TN.cz a iPrima.cz). Obdobný výzkum zaměřený na ekonomické zpravodajství v České republice zatím nevznikl. Výzkum potvrdil, že se novináři při své práci obracejí zejména na skupinu zdrojů z prostředí financí, soukromých firem a politiky. Výzkum potvrdil, že jednotlivá média využívají stejné zdroje, a to opakovaně.
Prostředky a funkce medializace finančních trhů v minulém desetiletí
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kyjonková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje prostředkům a funkcím medializace finančních trhů v minulém desetiletí na materiálu tištěných, vysílacích a síťových médií. V úvodu práce je stručně nastíněn současný stav ekonomického zpravodajství v českém mediálním prostředí. První část práce poskytuje teoretická východiska mediální (využití sémiotiky) i ekonomická (teorie finančních trhů). Praktická část analyzuje medializované výstupy z finančních trhů ve vybraných titulech denního tisku (Hospodářské noviny, Mladá fronta E15, MF Dnes a Lidové noviny), zpravodajských portálech na internetu (Ihnes.cz, E15.cz, iDnes.cz a Lidovky.cz) a ve vysílání České televize. Analýza využívá poznatků z oboru sémiotiky - nauky o znacích a znakových systémech. Cílem práce je vymezit prostředky, které jsou pro medializaci výstupů z finančních trhů využívány v závislosti na druhu média (tištěná, vysílací, síťová média), a zhodnotit jejich funkce. Pozornost je věnována rozdílnosti prostředků v ekonomicky zaměřených a všeobecných médiích. Výsledky analýzy dokazují silnou stereotypnost prostředků medializace finančních trhů napříč sledovanými médii, časté využití symbolů, tabulek, grafů a dalších grafických prvků. Závěr práce přináší několik hypotéz pro další zkoumání tematiky. Podstatnou součástí práce je obrazová příloha.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.