Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The current position of drill in ELT
Hájková, Jana ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Jan (oponent)
v českém jazyce Cíl práce: Autorka má za úkol v diplomové práci popsat současné využívání drilu při výuce anglického jazyka a zhodnotit recepci drilu v jazykové škole, která má dril jako hlavní nástroj výuky. Dril je tradiční technika, která prošla největším rozvojem v době audio-lingvní metody a postupně, v období komunikativních přístupů k výuce, ztrácela na popularitě. Dril však zdaleka není zapomenut, setkáváme se s ním jak v některých nových učebnicích, tak v jazykových učebnách. V teoretické části je dril definován a budou popsány jeho podoby. Dále je nastíněno využití drilu v různých metodách a budou popsány důvody, které vedly k jeho úpadku. Teoretická část: Práce si klade za cíl odpovědět na řadu otázek: Proč učitelé využívají dril? Jaká jsou úskalí? A co naopak vyhovuje studentům? Proč se někteří hlásí do jazykové školy, kde se vyučuje téměř výhradně drilem a jaké jsou jejich výsledky a zkušenosti? Praktická část: Autorka popisuje vlastní výzkum, který je založen na dotazníkovém šetření v jazykové škole využívající dril jako hlavní techniku. Následně autorka popíše, jakou roli hraje dril v moderních učebnicích, jaké tam má podoby a jaká jej provázejí metodická doporučení. Závěr: V závěru autorka vyhodnocuje, je-li z dnešního pohledu dril platnou technikou a jakými pravidly by se měli...
Komunikační přístup k vyučování druhého jazyka v současných učebnicích češtiny pro cizince
Valková, Jarmila ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Hádková, Marie (oponent) ; Škodová, Svatava (oponent)
Komunikační přístup k vyučování druhého jazyka v současných učebnicích češtiny pro cizince Jarmila Valková Abstrakt Obecná část práce nastiňuje pozadí, současné chápání a hlavní principy komunikačního přístupu k vyučování druhého jazyka s ohledem na jejich základ v přímé orální metodě. Cíl, vyučovací postupy a učebnicové komponenty obvyklé v komunikačním vyučování jsou srovnány s tím, jak jsou koncipovány ve vyučování gramaticko-překladovém, se záměrem ukázat zásadní rozdíl mezi přímým a nepřímým způsobem osvojování jazyka a jejich implikace pro povahu komponent učebních materiálů. Ve výzkumné část práce jsou podrobeny zkoumání vybrané učební materiály, o nichž předpokládáme, že ztělesňují následující tendence v současné tvorbě učebnic češtiny pro cizince: a) konsistentní využití gramaticko-překladové metody a pro ni typických výukových komponent, b) výběrové uplatňování gramaticko-překladových strategií spolu s určitými prvky komunikačního přístupu a c) soustavné uplatňování postupů a učebnicových komponent vycházejících z tradice komunikačního přístupu. Přítomnost těchto tendencí v současných učebnicích češtiny pro cizince je dokázána na základě rozboru vybraných materiálů s využitím pěti metodologicky příznakových parametrů. Jsou jimi volba formálního vs. obsahového budujícího principu kapitoly, převaha...
Dostupnost sportovišť a sportovní vybavení na základních školách v malých obcích v okrese Tábor
NÁPRSTEK, Radek
V bakalářské práci se zabývám zmapováním všech sportovních hal, tělocvičen a ostatních krytých a nekrytých sportovišť v okrese Tábor v obcích do 1000 obyvatel, které mají Základní školy k dispozici. Dalším dílčím úkolem bylo zjistit, do jaké míry se tyto sportoviště využívají a jaké je jejich vybavení. Jak jsou spokojeni se současnou úrovní a stavem krytých a nekrytých sportovišť učitelé a žáci. V práci jsem se dále zaměřil na sportovní činnosti a druhy sportů v rámci základních škol. Veškeré údaje k praktické části jsem získal pomocí vytvořeného dotazníku a osobním dotazováním na školách. Výsledkem byla skutečnost, že situace krytých a venkovních sportovišť je v okrese Tábor uspokojivá, až na školu ve Stádleci, kde bych doporučil více se zaměřit na spolupráci s obcemi v získávání finančních prostředků ke zlepšení úrovně těchto sportovišť, v některých oblastech i výstavbu nových krytých sportovišť.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.