Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební výchova jako prostředek zkvalitnění třídního klimatu
Příkazká, Adéla ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kozánková, Olga (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím hudební výchovy jako prostředku pro zkvalitnění třídního klimatu na 1. stupni základní školy. Cílem je zmapovat široké spektrum hudebně výchovných činností a navrhnout konkrétní aktivity hudební výchovy, které přispějí k pozitivnímu rozvoji třídního klimatu. Teoretická část nejprve představuje vývojové charakteristiky dítěte mladšího školního věku, zejména kognitivní, emoční a sociální vývoj. Dále definuje klíčové pojmy spojené s třídním klimatem a základní principy hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Rovněž je provedena analýza a konkretizace hudebně výchovných aktivit, které podporují celkovou pohodu ve třídě. Výchovné aktivity jsou rozděleny do pěti oblastí, které jsou klíčové při formování kvalitního třídního klimatu. Praktická část se zaměřuje na proměnu klimatu ve třídě prostřednictvím realizace již zmíněných hudebně výchovných aktivit v praxi. Výsledky výzkumu jsou vyhodnoceny skrze dotazníkového šetření. Závěrečná část práce shrnuje získané poznatky a přináší návrhy pro pedagogickou praxi, které mohou být aplikovány pro efektivní využití hudební výchovy jako nástroje ke zkvalitnění třídního klimatu na 1. stupni základní školy. Výsledky této práce poskytují důležité informace o tom, jak může být hudební výchova využita jako účinný nástroj ke...
Výchovný vliv trenéra kolektivních sportů na děti mladšího školního věku
HOSENSEIDLOVÁ, Hana
Práce se zabývá výchovným působením trenéra na děti mladšího školního věku v rámci kolektivních sportů. Teoretická část nejprve objasňuje důležité pojmy, které souvisí s tématem, tj. pedagogika, edukace, výchova, volný čas, výchova mimo školu a zájmové vzdělávání. Poté charakterizuje děti mladšího školního věku a trenéra. Praktická část práce využívá polostrukturovaného rozhovoru s trenéry, kteří objasňují svůj postoj k výchově dětí během tréninku a ukazují, jaký je hlavní cíl, kterého by chtěli při práci s dětmi dosáhnout.
Vybraná tvorba Miloše Kratochvíla ve volnočasové výchově ke čtenářství
MILFORTOVÁ, Natálie
Cílem bakalářské práce je představení tvorby současného autora knih pro děti a mládež, básníka, prozaika a scénáristy Miloše Kratochvíla a využití vybraných děl ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část představuje životopis, literární tvorbu autora a získaná ocenění. Dále je zde popsán oblíbený literární žánr autora a jeho specifika, cílová skupina a metody zvolené pro konkrétní práci s textem, které jsou využity v praktické části. Ta obsahuje přípravu a realizaci čtenářských lekcí, na které je vyhotovena sada metodických a pracovních listů, jejich ověření v praxi a reflexe.
Vybraná tvorba Daniely Krolupperové ve volnočasové výchově ke čtenářství
SKALNÍKOVÁ, Klára
Práce se zabývá využitím vybraných děl soudobé české autorky Daniely Krolupperové ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen životopis kmenové autorky nakladatelství Albatros, Mladá Fronta a Portál Daniely Krolupperové a její literární tvorba. Dále je popsán autorčin preferovaný literární žánr, cílové skupiny a vybrané metody práce s textem, jež jsou využity v praktické části. V praktické části se také nachází pracovní listy, jejich ověření v praxi a reflexe.
Vybraná tvorba Ester Staré ve volnočasové výchově ke čtenářství
PEŠKOVÁ, Alena
Cílem bakalářské práce je představení tvorby autorky knih pro děti, speciální pedagožky a logopedky Ester Staré a využití vybraného díla ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické časti je představen životopis, literární tvorba a získaná ocenění autorky. Dále vývojová specifika dětského čtenáře a vybrané metody zvolené pro konkrétní práci s textem. Praktická část je zaměřena na týdenní projekt s knihou Šedík a Bubi a jeho praktické využití ve volnočasové výchově ke čtenářství.
Vybraná tvorba Olgy Černé ve volnočasové výchově ke čtenářství
MÁLKOVÁ, Šárka
Práce se zabývá využitím vybraných děl současné české autorky Olgy Černé ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen životopis kmenové autorky nakladatelství Baobab Olgy Černé a její literární tvorba. Dále je popsán autorčin preferovaný literární žánr, cílová skupina a vybrané metody práce s textem, které jsou využity v praktické části. V ní se též nachází pracovní listy s ukázkami úryvků vybraných děl autorky, jejich ověření v praxi a reflexe.
Společné vzdělávání v podmínkách příměstského tábora
KROHOVÁ, Klára
Práce představuje případovou studii příměstských táborů pořádaných v dětském klubu Rybka. Jejím předmětem zkoumání je, co organizátoři a účastníci příměstských táborů, včetně rodičů zúčastněných dětí, vypovídají o realizaci příměstských táborů s ohledem na skutečnost, že se táborů zúčastnily také děti se speciálními vzdělávacími potřebami. První část práce se věnuje teoretickému základu tématu a klíčovým pojmům, jako příměstský tábor, vývojová specifika dětí mladšího školního věku a děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Druhá část představuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření. Získané poznatky z rozhovorů jsou doplněné komentáři a poznatky ze zúčastněného pozorování. V závěru práce jsou získané výsledky srovnávány se závěry výzkumů s podobnou tematikou.
Využití médií při výchově dětí a rizika jejich sledování
FIŠEROVÁ, Katka
Práce se zabývá otázkou, zda rodiče, kteří mají děti mladším školním věku, využívají k výchově svých dětí média. V teoretické části vymezuji pojmy média, výchova, mediální výchova, mediální pedagogika apod. Dále také představuji přínosy a rizika využívání médií. Posledním bodem v teoretické části je představení dosavadních výzkumů, které byly již na toto téma prováděny. Praktická část představuje výzkum, který jsem na toto téma prováděla. Na začátku jsou představeny hypotézy, které jsem si na začátku stanovila a poté samotné výsledky výzkumu. Mezi nejdůležitější výsledek považuji fakt, že rodiče využívají média k výchově svých dětí, využívají je každý den a dětem vymezují čas, který mohou trávit s médii.
Analýza vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách
Machová, Blanka ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Buchtel, Jaroslav (oponent)
Název: Analýza vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách Cíle: Cílem práce je na základě opakovaného testování zanalyzovat úroveň vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách. Metody: Byla realizována dvě terénní měření šesti pohybových dovedností u dívek v pěti pražských volejbalových přípravkách. Získané výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a vzájemně porovnávány za použití aritmetického průměru. Výsledky: Bylo zjištěno, že optimálním složením volejbalových přípravek jsou dívky ve věku 6-9 let. Toto věkové rozmezí je totožné se senzitivním obdobím, které je nejvhodnější pro rozvoj pohybových schopností a dovedností. Klíčová slova: volejbal, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, děti mladšího školního věku, sportovní trénink, trenér, všestranná tělesná příprava, motorické testy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.