|
Cestovní smlouva v českém a německém právu
Záhumenská, Zuzana ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Cestovní smlouva v českém a německém právu Oblast práva: Občanské právo hmotné Cílem autorky této práce je pokusit se o teoretický rozbor výsledku implementace Směrnice 90/314/EHS v české právní úpravě, a to jak z formálního, tak materiálního hlediska, srovnat je s německou právní úpravou, na pozadí tohoto srovnání identifikovat případné nedostatky stávající právní úpravy cestovní smlouvy v OZ (včetně aktuálních nebo možných nežádoucích následků těchto nedostatků) a nabídnout zamyšlení nad jejich řešením. Hlavní část této práce je členěna do dvou kapitol. V první z nich autorka této práce podá výklad reálných souvislostí, na jejichž pozadí se pojednávaná právní úprava vyvíjela a vyvíjí a jež zavdaly důvody pro její kodifikaci. Vlastní výklad právní problematiky cestovní smlouvy je pak předmětem třetí, nejrozsáhlejší kapitoly této práce.
|
|
Směrnice EP a Rady 2015/2302 a její implementace do českého práva – dopad na činnost CK
Přibylová, Miloslava
Tato bakalářská práce se zabývá implementací směrnice EP a Rady č. 2015/2302 o souborných cestovních službách a spojených cestovních službách do českého právního řádu, jejím vlivem na ochranu cílového spotřebitele a cestovní kanceláře. První část se věnuje právnímu rámci ochrany spotřebitele v ČR a EU, teoretické transpozici zákona do legislativy České republiky a možné problémy s tím spojené. Druhá část vysvětluje důvody vzniku směrnice, hlavní změny oproti staré směrnici č. 90/314/EHS, ovlivněné oblasti a dopady na činnost cestovní kanceláře.
|
|
Cestovní smlouva v českém a německém právu
Záhumenská, Zuzana ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Cestovní smlouva v českém a německém právu Oblast práva: Občanské právo hmotné Cílem autorky této práce je pokusit se o teoretický rozbor výsledku implementace Směrnice 90/314/EHS v české právní úpravě, a to jak z formálního, tak materiálního hlediska, srovnat je s německou právní úpravou, na pozadí tohoto srovnání identifikovat případné nedostatky stávající právní úpravy cestovní smlouvy v OZ (včetně aktuálních nebo možných nežádoucích následků těchto nedostatků) a nabídnout zamyšlení nad jejich řešením. Hlavní část této práce je členěna do dvou kapitol. V první z nich autorka této práce podá výklad reálných souvislostí, na jejichž pozadí se pojednávaná právní úprava vyvíjela a vyvíjí a jež zavdaly důvody pro její kodifikaci. Vlastní výklad právní problematiky cestovní smlouvy je pak předmětem třetí, nejrozsáhlejší kapitoly této práce.
|
|
Státní regulace cestovního ruchu
Machkovs'ka, Ol'ga
Machkovs'ka, O. Státní regulace cestovního ruchu. Bakalářská práce. Mendelova univerzita v Brně, 2014. Tato bakalářská práce se zabývá problematikou státní regulace cestovního ruchu v České republice včetně ochrany spotřebitele. Teoretická část je zaměřená na podstatu a vymezeni státní regulace cestovního ruchu a ochrany spotřebitele v tomto odvětí v souvislosti s přijetím nového občanského zákoníku. Dále je zmíněná koncepce státní politiky cestovního ruchu České republiky na období 2014 až 2020. Praktická část se zaměřuje na příklady týkající se zvolených cestovních kanceláří s ohledem na řešení příkladů reklamace a odpovědnosti za vady a analýzu jejích smluvních podmínek. Součástí práce je také srovnání, jak se mění právní úprava cestovní smlouvy po 1. 1. 2014. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro spotřebitele.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Cestovní smlouva
KRATOCHVÍLOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce měla za primární cíl analyzovat cestovní smlouvy cestovních kanceláří, popřípadě cestovních agentur, a to jak samotného předtisku, tak především všeobecných smluvních podmínek. Kromě hlavního cíle měla práce i další dva dílčí, jež se zaměřovaly na spotřebitele, resp. na jejich odpovědi při dotazování. Jeden z nich se týkal reklamace, resp. se jednalo o zjištění, jak bývají zákazníci úspěšní při vyřizování reklamací poskytnutých služeb (v případě oprávněných reklamací). Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jakou pozornost věnují zákazníci jednak kontrole svých osobních údajů uvedených v cestovní smlouvě, a též jakou péči věnují studiu všeobecných smluvních podmínek. Oba dva cíle byly splněny. Práce obsahovala rovněž dvě pracovní hypotézy (pracovní hypotéza č. 1: Klienti cestovních kanceláří a agentur upřednostňují uzavírání cestovních smluv prostřednictvím objednávek přes internet a pracovní hypotéza č. 2: Reklamace zájezdů klientů cestovních kanceláří a agentur je většinou neoprávněná).
|