Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Invisible Layers of Settling Dust
Hrúziková, Petra ; Veselá, Lenka (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
The diploma thesis "Invisible Layers of Settling Dust" dissects the myth of cleanliness and dirt together with a parallel of civilization diseases and public health through the medium of household chores and cleaning. The space installation provides a way of thinking about the collective body as a plurality of identity - it counts on the variability of meanings, with processes of disconnecting and reconnecting the collective body always anew. Drawing from the philosophical concepts of many authors, this work offers one of the possibilities of their interpretation in an exhibition space, with its condition being the creation of a unique situation consisting of the presence of bodies shedding the coherence of their own identity and creating temporary micro-identities.
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace. Tělo (bez orgánů) v literárním prostoru Maurice Blanchota.
Poch, Martin ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace → Abstrakt Blanchotovo radikální myšlení klade, ale nezodpovídá otázku tělesného rozměru spisovatelovy literární zkušenosti. Zdá se, jako by literární zkušenost byla podle Blanchota zcela netělesná. To ovšem vylučuje možnost psaní a uskutečnění esenciální řeči ve světě. Na základě interpretace Blanchotových klíčových pojmů jsme se pokusili tento problém rozvést a představit jeho hlavní důsledky. V závěru práce jsme se pokusili pomocí Deleuzových a Guttariho pojmů - zejména stávání se a těla bez orgánů - načrtnout způsob, jak Blanchotovo radikální pojetí literární zkušenosti uchopit jako vnitřně diferencovaný proces, ve kterém je spisovatelovo tělo nepřítomné, protože se zbavováním orgánů stává nepozorovatelnou součástí asambláže, jež vchází do literárního prostoru.
The Cruel Sounds
Csákayová, Nina ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Predkladaná práca nastoľuje teóriu noise music s cieľom objasniť pragmatiku jej tvorby a účinku. Jej východiskom sú idey Antonina Artauda, ich reflexia a externalizácia v postštrukturalistickom filozofickom diskurze a intermediálnom umení. Práca zároveň sleduje tendencie v umeleckej komunikácii zaradením hlukov medzi výrazové prostriedky umeleckej moderny, ktoré usúvzťažňuje s problematikou jazyka. Postulovaním krutosti v umeleckom prejave formuluje vlastnú teóriu noise music cez prizmu ideovej koncepcie "telo bez orgánov" s dôrazom na vysvetlenie transgresívnej skúsenosti v priebehu performácie noise music. Práca prispieva do teórie apropriácie popisom špecifického mediálneho prenosu v imanentnom priestore.
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace. Tělo (bez orgánů) v literárním prostoru Maurice Blanchota.
Poch, Martin ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace → Abstrakt Blanchotovo radikální myšlení klade, ale nezodpovídá otázku tělesného rozměru spisovatelovy literární zkušenosti. Zdá se, jako by literární zkušenost byla podle Blanchota zcela netělesná. To ovšem vylučuje možnost psaní a uskutečnění esenciální řeči ve světě. Na základě interpretace Blanchotových klíčových pojmů jsme se pokusili tento problém rozvést a představit jeho hlavní důsledky. V závěru práce jsme se pokusili pomocí Deleuzových a Guttariho pojmů - zejména stávání se a těla bez orgánů - načrtnout způsob, jak Blanchotovo radikální pojetí literární zkušenosti uchopit jako vnitřně diferencovaný proces, ve kterém je spisovatelovo tělo nepřítomné, protože se zbavováním orgánů stává nepozorovatelnou součástí asambláže, jež vchází do literárního prostoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.