Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Blind Image Deconvolution in STEM mode of Electron Microscope
Valterová, Eva ; Walek, Petr (oponent) ; Potočňák, Tomáš (vedoucí práce)
Blind image deconvolution is method, which restore the true image and point spread function simultaneously. The goal of this paper is to introduce several methods of blind deconvolution and find the optimal method for reconstruction of the true image and point spread function of images from scanning transmission electron microscope. The alternating minimization algorithm is assumed as the most convenient for blind deconvolution problem. Then it is modified and tested. The proposed algorithm properties are tested on artificially degraded data and the real data from scanning transmission electron microscope. The algorithm efficiency is evaluated by several evaluating criteria. The algorithm limitations are determined and its area of use is specified.
Blind Image Deconvolution of Electron Microscopy Images
Schlorová, Hana ; Odstrčilík, Jan (oponent) ; Walek, Petr (vedoucí práce)
Blind deconvolution has spread around multiple technical fields in recent years. Problems with computational demands are no more its limitations. Blind deconvolution signal processing techniques are promising solution for enhancement of electron microscope performance. The aim of this work is the problem formulation and proposition of appropriate solution for blind deconvolution of electron microscope images. The final goal is to develop Matlab algorithm correcting aberrations arising from imperfections of image formation and its comparison with built-in Matlab approach implemented in Image Processing Toolbox. Proposed approach is given by regularization techniques of blind deconvolution.
Programovatelné shadery v OpenGL
Radil, Přemek ; Havel, Jiří (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
V dnešní době se OpenGL používá převážně pro tvorbu počítačových her, CAD programů, aplikací virtuální reality, leteckých simulací či vědeckotechnických vizualizací. Tato bakalářská práce se zabýva tvorbou shaderů v jazyce OpenGL shading Language a jejich připojením právě k OpenGL aplikacím. Jejím cílem je popsat postupy tvorby efektů vytvářejících hloubku ostrosti, záři a měkké stíny a poskytnout o těchto postupech tutoriál. První kapitoly sdělují informace o OpenGL a rozšiřující knihovně OpenGL Utility Toolkit a také ukazují některé obecné postupy potřebné k dosažení výše uvedených efektů. Poslední kapitoly se pak věnují přímo shaderům vytvářejícím tyto efekty.
Blind Image Deconvolution in STEM mode of Electron Microscope
Valterová, Eva ; Walek, Petr (oponent) ; Potočňák, Tomáš (vedoucí práce)
Blind image deconvolution is method, which restore the true image and point spread function simultaneously. The goal of this paper is to introduce several methods of blind deconvolution and find the optimal method for reconstruction of the true image and point spread function of images from scanning transmission electron microscope. The alternating minimization algorithm is assumed as the most convenient for blind deconvolution problem. Then it is modified and tested. The proposed algorithm properties are tested on artificially degraded data and the real data from scanning transmission electron microscope. The algorithm efficiency is evaluated by several evaluating criteria. The algorithm limitations are determined and its area of use is specified.
Blind Image Deconvolution of Electron Microscopy Images
Schlorová, Hana ; Odstrčilík, Jan (oponent) ; Walek, Petr (vedoucí práce)
Blind deconvolution has spread around multiple technical fields in recent years. Problems with computational demands are no more its limitations. Blind deconvolution signal processing techniques are promising solution for enhancement of electron microscope performance. The aim of this work is the problem formulation and proposition of appropriate solution for blind deconvolution of electron microscope images. The final goal is to develop Matlab algorithm correcting aberrations arising from imperfections of image formation and its comparison with built-in Matlab approach implemented in Image Processing Toolbox. Proposed approach is given by regularization techniques of blind deconvolution.
Programovatelné shadery v OpenGL
Radil, Přemek ; Havel, Jiří (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
V dnešní době se OpenGL používá převážně pro tvorbu počítačových her, CAD programů, aplikací virtuální reality, leteckých simulací či vědeckotechnických vizualizací. Tato bakalářská práce se zabýva tvorbou shaderů v jazyce OpenGL shading Language a jejich připojením právě k OpenGL aplikacím. Jejím cílem je popsat postupy tvorby efektů vytvářejících hloubku ostrosti, záři a měkké stíny a poskytnout o těchto postupech tutoriál. První kapitoly sdělují informace o OpenGL a rozšiřující knihovně OpenGL Utility Toolkit a také ukazují některé obecné postupy potřebné k dosažení výše uvedených efektů. Poslední kapitoly se pak věnují přímo shaderům vytvářejícím tyto efekty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.