Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 238 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování teplotních dějů v Li-Ion článcích
Grézl, Vojtěch ; Sedlařík, Marek (oponent) ; Vyroubal, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou generování tepla v Li-ion bateriích, které může mít negativní dopad na vlastnosti a funkčnost baterie. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části. Teoretická část se zaměřuje na teoretický popis Li-ion baterií, generace tepla, tepelných jevů, ideálních pracovních teplot, modelování těchto situací, vzniku různých druhů zneužití a důsledků, které mohou vznikat při nesprávném či nedostatečném teplotním managementu. Praktická část se zaměřuje na rozbor výsledků z měření teplot při vybíjení pro různé hodnoty zatížení C a iniciaci jevu označovaný jako thermal runaway u Li-ion článku 18650 a dále na odsimulování těchto průběhů v prostředí Ansys Fluent.
Studium vlivu metody nabíjení Li-ion akumulátorů na jejich degradaci při dlouhodobém používání
Redek, Lukáš ; Šedina, Martin (oponent) ; Kazda, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis is focuses on Li-ion issues mainly from the perspective of charging and charging protocols. The text describes several charging protocols used, among others, for electromobility and their influence on battery degradation.
Pracoviště pro měření kapacitních a proudových charakteristik lithium-iontových akumulátorů
Cápal, David ; Máca, Josef (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou lithium-iontových akumulátorů, popisuje běžné typy komerčních lithium-iontových akumulátorů, jejich výhody, nevýhody a charakteristické vlastnosti. Práce se detailněji věnuje vlivu teploty na charakteristiky lithium-iontového akumulátoru. V práci je popsán návrh a realizace pracoviště pro měření kapacitních a proudových charakteristik lithium-iontových akumulátorů za snížené a zvýšené teploty. V práci je popsána realizace chladícího a ohřívacího modulu využívajícího systém chlazení a ohřevu založeného na peltierových článcích.
Výměník tepla pro systémy teplotního řízení bateriových modulů v elektrických vozidlech: experiment a simulace
Grygar, Jan ; Mráz, Kryštof (oponent) ; Boháček, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výměníkem z polymerních vláken. První část je věnována teplem, které je generováno během nabíjecích a vybíjecích procesů. Experimentálně je testován chladicí výkon při různém zatížení a je pozorován vliv průtoku na teplotu baterií. A je proveden CFD výpočet pomocí opensource programu OpenFOAM, pro zjištění jak je rozložený průtok v jednotlivých větvích výměníku.
Monitorovací a ochranný systém baterií
Hladík, Jan ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zařízení pro ochranu a monitorování baterií (tzv. systém BMS). Na základě rešerše jsou stanoveny požadavky na tento systém a navržena jeho koncepce. Systém umožňuje nezávislé odpojení zátěže a nabíječky od baterie pomocí tranzistorů MOS-FET, měření napětí a pasivní balancování jednotlivých článků baterie. Pro zpracování měřených dat a řízení celého zařízení je použit mikroprocesor. Byla navržena schémata zapojení, obrazce plošných spojů a způsob řízení. Následně byl vyroben funkční vzorek zařízení, který byl oživen a otestován.
Malá solární elektrárna
Šimůnek, Patrik ; Kolouch, Jaromír (oponent) ; Kubíček, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem malé solární elektrárny s akumulátorem, která bude napájet menší domácí spotřebiče. Informace o stavu zařízení bude možné sledovat přímo na zařízení a také ve veřejné tabulce na internetu. Práce obsahuje teoretický návrh a praktickou realizaci celého systému jako funkčního kompletu, návrh MPPT regulátoru a návrh zapojení a desky plošného spoje. V práci jsou uvedeny i výsledné naměřené hodnoty na zrealizovaném zařízení.
In-situ analýza složení záporné elektrody olověných sekundárních článků s využití rentgenového difraktometru
Macháč, Milan ; Bača, Petr (oponent) ; Chladil, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na in-situ analýzu složení záporné elektrody olověných sekundárních článků s využití rentgenového záření. První část práce je věnována teorii olověných akumulátorů, mezi které zahrnujeme nabíjení, vybíjení, konstrukční prvky akumulátoru a jednotlivé degradační mechanismy. Hlavní část práce obsahuje přípravu elektrochemické in-situ XRD cely a následné měření růstu krystalů síranu olovnatého na potenciálu OCV. Dále byl olověný článek podroben měření cyklické voltametrie v okolí pracovního bodu záporné elektrody. Z těchto měření byl patrný postupný nárůst krystalů síranů olovnatého. Analýza byla doplněna snímky z elektronového mikroskopu. Mimo to byly v práci zhodnoceny možnosti analýzy velikosti částic v in-situ cele na vzorku LTO Sigma.
Uhlíkové materiály pro elektrochemické zdroje elektrické energie
Tichý, Jiří ; Bača, Petr (oponent) ; Novák, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem uhlíkových materiálů a jejich použitím pro elektrochemické zdroje elektrické energie. Cílem práce byla příprava různých uhlíkových materiálů a proměření jejich vlastností. Teoretická část pojednává o uhlíku, jeho vlastnostech a použití, elektrochemických zdrojích elektrické energie a měřících metodách použitých v experimentální části. Experimentální část popisuje výrobu elektrod s různými uhlíkovými materiály a shrnuje výsledky provedených měření.
Užití převodových ústrojí u elektromobilů
Běloušek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Bakalářská práce nejprve rozděluje elektromobily podle jednotlivých koncepcí, přičemž cílem je přiblížit a popsat charakteristické prvky, kterými se liší od konvenčních vozů a jenž jsou v různých typech elektromobilů užity. Z podstaty elektromobilu je zřejmé, že elektrická energie potřebná k pohonu musí být vhodným způsobem skladována, a proto je část práce zaměřena na baterie a komponenty k takovémuto pohonu potřebné. Pohonný trakt elektromobilů, jenž je dále popisován, se liší v závislosti na přítomnosti či absenci spalovací jednotky a míře jejího příspěvku k pohonu vozu. Společným znakem je elektromotor, který mění elektrickou energii na mechanickou, a bez kterého by pohonný trakt nebyl kompletní. Využité převodovky v elektromobilech jsou ovlivněny typem pohonné jednotky, se kterou mají být v součinnosti, a proto je z každé skupiny vybráno jedno ústrojí. Zástupcem hybridů je planetové převodové ústrojí vozu Toyota Prius 2010, čistě bateriové vozy jsou zastoupeny jednostupňovou převodovkou společnosti Tesla a zmíněny jsou vícestupňové převodovky udávající trend v této oblasti. Vzhledem k absenci spalovacího motoru u některých typů se do popředí, co se hluku a vibrací týče, dostávají převodová ústrojí, u kterých je hlavním zdrojem vibrací záběr ozubených kol a řinčení dalších komponent převodovky. Těžištěm poslední části práce je návrh technického experimentu pro měření vibrací a hluku od dvoustupňové automatické převodovky, kterému předchází teoretický základ věnující se měření těchto nežádoucích projevů. Samotný návrh bere ohled na vhodnost měřicí aparatury, správnou volbu komponent realizující uzavřenou smyčku a také na zástavbový prostor akustické komory.
Nabíječ baterií
Paták, Michal ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o nabíjení baterií. V práci jsou popsány vlastnosti a možnosti nabíjení lithiových baterií. Nabíječ je nezávislý na vstupním napětí a nabíjí baterie. Kvůli šetrnému nabíjení je potřeba měřit napětí na jednotlivých článcích baterie a toto napětí následně vyrovnávat. Jelikož má být nabíječ implementován v robotu, je potřeba přepínat chod z externího zdroje a baterie. V první části práce se zabývám vlastnostmi baterií a způsobu jejich nabíjení. V druhé části jsem navrhl jednotlivé bloky nabíječe. Ve třetí části jsem se zabýval komunikací nabíječe s počítačem a vizualizací naměřených dat. A v poslední části jsem navrhl program pro nabíječ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 238 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.