Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ontologie estetického objektu a otázka hodnoty uměleckého díla, reprodukce a falza
RIGANOVÁ, Šárka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na otázku originálu a kopií uměleckých děl (reprodukce, padělku), konkrétně na konstituci estetického objektu a jeho hodnotu. Za tímto účelem zde srovnávám teorii autenticity uměleckých děl Nelsona Goodmana s teorií hodnotově založené identity uměleckých děl Eddyho Zemacha. Tyto dvě teorie následně konfrontuji s konceptem estetického objektu Romana Ingardena. Okrajově se věnuji i vlivu mimoestetických informací o artefaktu (originálu, reprodukce, padělku) na konstituci estetického objektu i výsledného soudu o hodnotě estetického objektu.
Thomas Stearns Eliot a Nová kritika
VOŠTOVÁ, Žaneta
Náplní mé bakalářské práce je teorie umělecké kritiky T. S. Eliota. Eliot byl a dodnes je jednou z nejvýznamnějších postav anglické literární kritiky a troufla bych si říci, že nejen anglické, ale také evropské literární kritiky. Zaměřím se především na hlavní otázky jeho kritické teorie a pokusím se ukázat, jak na tyto otázky Eliot odpovídá. Cílem mé práce je tedy nastínit základní Eliotovy kritické myšlenky a porovnat je s myšlenkami představitelů tzv. Nové kritiky, neboť Eliot je považován za inspirační zdroj tohoto literárního hnutí. A právě na základě této komparace chci nastínit, v čem mohli noví kritici z Eliota čerpat, a v čem se naopak od něj liší.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.