|
Francis Poulenc - Klavírní dílo
Františová, Karolína ; KASÍK, Martin (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Má bakalářská práce s názvem „Francis Poulenc – klavírní dílo“ je
rozdělena do třech hlavních kapitol. V první kapitole se zaměřuji na skladatelův
život v dobovém kontextu. Neopomenu zmínit umělecké tendence ve Francii
dvacátých let 20. století a s tím spojenou uměleckou skupinu Pařížskou šestku.
Druhá kapitola stručně charakterizuje Poulencovu klavírní řeč, jeho výrazové i
technické prostředky. Hlavně se věnuji jednotlivým dílům, jejich historii, doplňuji
český překlad u složitějších francouzských názvů. U některých přikládám
doporučení, pro jaký stupeň klavírní vyspělosti jsou určeny. Ve třetí kapitole
uvádím chronologický přehled sólových, komorních i orchestrálních klavírních děl.
Pomocí této práce bych ráda upozornila na klavírní dílo Francise Poulence, které
není příliš zařazováno do koncertních programů na českých podiích
|
|
Flétnová tvorba členů skupiny Les six
Kozáková, Adéla ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na flétnový repertoár skladatelů tzv. Pařížské šestky (G. Auric, D. Milhaud, L. Durey, A. Honegger, F. Poulenc a G. Tailleferre). V úvodní části se zaměřujeme na základní vymezení uměleckého a kulturního kontextu, ve kterém se toto seskupení ustavilo, jak co se týče hudebních (spolupráce s E. Satiem a dalšími), tak literárních (J. Cocteau) vlivů. Následně věnujeme jednotlivé kapitoly každému členovi Pařížské šestky, podáváme stručnou informaci o jeho životě a tvorbě a samostatné analýze podrobujeme jeho kompozice pro flétnu.
|
|
Světská sborová tvorba a capella Francise Poulenca
Louženský, Petr ; KOUTNÍK, Tomáš (vedoucí práce) ; MÁTL, Lubomír (oponent)
Práce pojednává o světském sborovém díle a capella francouzského skladatele první poloviny dvacátého století Francise Poulenca. V první části se práce věnuje jeho zásadním životním momentům a událostem majícím stěžejní vliv na jeho tvorbu, případně skladatelský styl, v druhé části pak zevrubně zpracovává jeho sborové dílo světské, psané pouze pro smíšený sbor, bez doprovodu hudebních nástrojů, s přihlédnutím k jeho formě, harmonické struktuře a především stylu jeho skladatelské techniky.
|