Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce stolní třídičky mincí
Uhrová, Simona ; Čípek, Pavel (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukcí cenově přijatelné stolní třídičky mincí s elektromechanickým pohonem určené pro výrobu aditivní metodou 3D tisku. Je zde obsažen přehled trhu a existujících mechanismů. Následuje tvorba konstrukčních návrhů, výběr návrhu pro realizaci, jeho zpracování do podoby 3D modelu a výkresové dokumentace. Na závěr je vytvořen funkční model pomocí 3D tisku, jsou zhodnocena možná kritická místa a navržena další zlepšení a možná rozšíření.
Milodary a osobní výbava zemřelých v raně středověkých hrobech a vyznívání zvyku vybavovat zesnulé těmito předměty
Halašková, Stanislava ; Sláma, Jiří (vedoucí práce) ; Štefan, Ivo (oponent)
Téma bakalářské práce je milodary a osobní výbava zemřelých v raně středověkých hrobech a vyznívání zvyku vybavovat mrtvé těmito předměty. Práce je rozdělena na tři části. První z nich je věnována analýze vybraných raně středověkých pohřebišť a seznámení s jednotlivými předměty hrobové výbavy. V druhé kapitole jsou tyto předměty blíže charakterizovány a datovány. V poslední kapitole jsem se pokusila vysledovat příčiny jevu vyznívání předmětů hrobové výbavy na raně středověkých pohřebištích. Cílem práce je na českých raně středověkých pohřebištích sledovat změny ve frekvenci výskytu předmětů vkládaných do hrobu, zaměření se na jednotlivé druhy hrobových nálezů, stanovení chronologické určení a interpretace příčin sledovaného jevu.
Právní aspekty měny a peněžního oběhu
Švábová, Petra ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Právní aspekty měny a peněžního oběhu Resumé: Měnové právo jako součást finančního práva se zaměřuje především na instituce jako například měna, její emise, peněžní oběh a jeho ochrana. Měna představuje konkrétní peněžní soustavu v konkrétním státě, která je stanovena právními normami tohoto státu. Tato státní autorita určuje nejenom nominální hodnotu bankovek a mincí, ale také i pravidla jejich reprodukce, pravidla výměny poškozených bankovek za nové, pravidla jejich přijímání dále i pravidla peněžního oběhu atd. Měnová soustava v České republice se skládá z bankovek o nominální hodnotě 50, 100, 200, 500, 1000, 2000, 5000 a mincí o nominální hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50. Měnová jednotka se nazývá koruna česká a je dělitelná na 100 halířů. Podle zákona č. 6/1993 Sb. je jedinou institucí, která může emitovat zákonné peníze, Česká národní banka. ČNB prostřednictvím svých vyhlášek stanovuje emisi konkrétní bankovky či mince, určuje její velikost, tvar, váhu atd. a také i začátek platnosti (například vyhláška ČNB č. 78/2009 Sb. či vyhláška ČNB č. 111/1993 Sb.). Pro zajištění bankovek proti jejich padělání jsou tyto opatřeny ochrannými prvky, jakými jsou vodoznak, ochranný okénkový proužek, soutisková značka, hologram, skrytý obrazec hlubotisku, ochranná vlákna, mikrotext a ochranné prvky viditelné pod UV...
Právní úprava oběhu bankovek a mincí v České republice
Vrba, Jan ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Tato práce se zabývá právní úpravou bankovek, mincí a peněžního oběhu v České republice. Je rozdělená do šesti kapitol. První kapitola si klade za cíl uvést čtenáře do měnové problematiky tím, že objasňuje význam pojmů peníze, měna, zákonné peníze a záležitostí s nimi spojené. Současně líčí zrod peněz a jejich historický vývoj ve světě, jakož i v rámci České republiky. Druhá kapitola podrobuje zkoumání současnou právní úpravu ve vztahu k měnové soustavě a peněžnímu oběhu v České republice. Poskytuje stručné vysvětlení pojmu pramene práva a vymezuje základní právní předpisy, které měnovou soustavu a peněžní oběh regulují. Třetí kapitola se zaměřuje na postavení České národní banky jakožto centrální banky České republiky. Důkladně se věnuje zásadním činnostem, které Česká národní banka na základě právních předpisů vykonává, jako je např. emitování zákonných peněz a řízení peněžního oběhu. Čtvrtá kapitola je zasvěcená peněžní soustavě v České republice. Popisuje strukturu oběživa v České republice, vyjevuje, jaké jsou zákonné peníze v České republice a také se zabývá určitou mezerou (právním nedostatkem) v úpravě pamětních mincí, mincí z drahých kovů a mincí ve zvláštní úpravě. Pátá kapitola se zaměřuje na peněžní oběh v České republice a rozebírá práva a povinností osob na něm zúčastněných, vzniklé...
Konstrukce stolní třídičky mincí
Uhrová, Simona ; Čípek, Pavel (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukcí cenově přijatelné stolní třídičky mincí s elektromechanickým pohonem určené pro výrobu aditivní metodou 3D tisku. Je zde obsažen přehled trhu a existujících mechanismů. Následuje tvorba konstrukčních návrhů, výběr návrhu pro realizaci, jeho zpracování do podoby 3D modelu a výkresové dokumentace. Na závěr je vytvořen funkční model pomocí 3D tisku, jsou zhodnocena možná kritická místa a navržena další zlepšení a možná rozšíření.
Finanční gramotnost v mateřské škole
Buzková, Klára ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Brožová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem finanční gramotnosti v předškolním vzdělávání. Cílem této práce je vytvořit sérii aktivit, které odpovídají rozvoji dítěte předškolního věku a současně spadají do základů finanční gramotnosti, a to v širším smyslu než pouhé finanční matematiky. Úkolem bakalářské práce je ověřit vhodnost aktivit v praxi, a to jak z pohledu autorky práce, tak učitelek mateřské školy, ve které byly výzkumné aktivity ověřovány. Tvorba aktivit vychází z teoretických základů získaných v teoretické části této práce. Série výzkumných aktivit je zaměřená na seznámení dětí se základy finanční gramotnosti a je koncipovaná jako úvod do finanční gramotnosti, který dětem nabízí prvotní zkušenosti, upevňuje vybrané návyky a seznamuje děti s elementárními pojmy. Metoda ověřování stojí na kvalitativním výzkumu s prvky výzkumu akčního. Metodou sběru dat bylo pozorování dětí při aktivitách. Z průběhu aktivit byla pořízena videodokumentace, která umožnila pozdější zhodnocení provedených aktivit a post reflexi, na jejímž základě bylo možné navrhnout úpravy aktivit a podmínek jejich realizace a navrhnout doporučení pro další praxi.
Slovní úlohy o penězích ve 2. ročníku ZŠ
Vodrážková, Lucie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce je porozumět myšlenkovým procesům žáků při řešení slovních úloh o penězích. Konkrétně se zaměřuji na žáky druhého ročníku základní školy a slovní úlohy, ve kterých se objevuje nominální hodnota mincí, počet mincí a celková suma. Proto cílem diplomové práce je zmapovat a klasifikovat úlohy o penězích ve třech současně používaných řadách učebnic matematiky pro druhý ročník. Obsahem Teoretické části je vymezení raného školního věku, dále vybrané očekávané výstupy z RVP ZV pro první i druhé vzdělávací období, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, finanční gramotnost, slovní úlohy, strategie řešení slovních úloh, zásadní problémy žáků při řešení slovních úloh, komentáře ke slovním úlohám o penězích vyskytujících se ve třech řadách učebnic pro druhý ročník základní školy (Prodos, Taktik, H- mat),jejich rozdělení do třech typů (celková suma, nominální hodnota mince a počet mincí) a vzájemné porovnání. Cíl praktické části je analyzovat myšlenkové procesy žáků druhého ročníku při řešení slovních úloh o penězích, především se zaměřit na žákovské chyby při jejich řešení. Je uvedena metodologií kvalitativního výzkumu. Předexperiment je udělán se sedmi žáky, první a druhý experiment s deseti. V této části je zpracována příprava každého experimentu, popis realizace, rozebrané...
Slovní úlohy o penězích ve 2. ročníku ZŠ
Vodrážková, Lucie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce je porozumět myšlenkovým procesům žáků při řešení slovních úloh o penězích. Konkrétně se zaměřuji na žáky druhého ročníku základní školy a slovní úlohy, ve kterých se objevuje nominální hodnota mincí, počet mincí a celková suma. Obsahem Teoretické části je vymezení raného školního věku, vybrané očekávané výstupy z RVP ZV pro první i druhé vzdělávací období, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, finanční gramotnost, slovní úlohy, strategie řešení slovních úloh, zásadní problémy žáků při řešení slovních úloh, didaktické pomůcky při řešení slovních úloh o penězích, komentáře ke slovním úlohám o penězích, vyskytujících se ve třech řadách učebnic pro druhý ročník základní školy (Prodos, Taktik, H-mat) a jejich porovnání. Praktická část je uvedena metodologií kvalitativního výzkumu. Předexperiment je udělán se sedmi žáky, první a druhý experiment s deseti. V této části je zpracována příprava každého experimentu, popis realizace, rozebrané úlohy pro experiment, mé očekávání z realizace, ukázka jednoho přepisu rozhovoru a jeho analýza včetně dalších komentářů k nejzajímavějším rozhovorům se žáky druhého ročníku základní školy a evidence podstatných jevů . Praktická část je uzavřena sebereflexí při vedení rozhovorů během experimentů. Evidovala jsem chyby, kterých jsem se při...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.