Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv přítlaku na životnost olověných akumulátorů u hybridních elektrických vozidel
Pospíchal, Martin ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory využívané u hybridních elektronických vozidlech HEV pracují v rychlocyklovacím režimu ve stavu částečného nabití PSoC. Dochází při tom k degradačním mechanismům, které souvisí s nevratnou sulfatací záporných elektrod a jsou limitujícím faktorem životnosti olověných akumulátorů. Na elektrodový systém experimentálních článků byl aplikován přítlak různých velikostí. Exp. články byly podrobeny měření a vyhodnocení potenciálů záporné elektrody, odporu záporné aktivní hmoty, kontaktního odporu přechodu kolektor – aktivní hmota a měření s vyhodnocením fluktuace přítlaku během čtyř PSoC běhů.
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Kadrnka, Petr ; Tošer, Pavel (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu. Olověný akumulátor je nejstarším typem sekundárních článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracují v různých režimech provozu vozidla. S tím souvisí i změny teploty akumulátoru, které jsou způsobeny Jouleovým teplem při vybíjení a nabíjení akumulátoru v určitém režimu provozu vozidla. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC.
Vodivá keramika v olověných akumulátorech
Šrut, Martin ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejvyužívanějšími sekundárními elektrochemickými zdroji elektrické energie. Jejich základní princip zůstává již po několik let stejný, vyvíjí se pouze jejich provozní parametry. Olověné akumulátory mají uplatnění v aplikacích hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracuje v režimu částečného nabití PSoC. Jednou z možných poruch olověných akumulátorů v HEV je sulfatace, především záporné elektrody. Přidáním příměsí do záporné aktivní hmoty se může snížit míra sulfatace a zvýšit schopnost přijetí elektrického náboje zápornou elektrodou.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami s příměsí skelných vláken
Fryda, Daniel ; Vaculík, Sebastian (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o olověných akumulátorech, jež jsou alternativními zdroji elektrické energie. Olověné akumulátory jsou nejstarším typem článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel – HEV, kde pracují v různých režimech provozu vozidla. Těmto režimům odpovídají příslušné reakce při vybíjení a nabíjení akumulátoru. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC. Praktická část diplomové práce zkoumá, jak jsou vlastnosti olověných akumulátorů modifikovány vlivem příměsi skelných vláken do záporné aktivní hmoty a aplikací přítlaku na elektrodový systém.
Zkoumání vlivu přítlaku na životnost olověných akumulátorů pro hybridní elektrická vozidla
Čech, Tomáš ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je prostudovat literaturu a seznámit se s problematikou akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel (HEV). Nastudovat problematiku možného vlivu přítlaku na systém olověného akumulátoru. Sestavit experimentální články s nespojitým systémem rovnoběžných žeber a podrobit je různým režimům provozu. Tyto výsledky dále vyhodnotit.
Kombinovaný vliv skelných vláken a uhlíku jako aditiv záporné elektrody na vlastnosti olověného akumulátoru
Bouška, Marek ; Chladil, Ladislav (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na olověný akumulátor pracující v režimu částečného nabití (PSoC) pro hybridní elektrická vozidla (HEV). Rozebrána jsou témata jako zdroje elektrického proudu, hybridní vozidla nebo princip činnosti olověného akumulátoru. Stěžejním úkolem této práce je pak prozkoumat kombinovaný vliv skelných vláken a uhlíku jako aditiv záporné aktivní hmoty a určit tak nejvhodnější kombinaci, jež zlepší vlastnosti olověného akumulátoru v režimu částečného nabití.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami
Zabloudil, Ondřej ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů, které se využívají u hybridních elektrických vozidel. U těchto vozidel akumulátory pracují v režimu částečného nabití (PSoC), při kterém dochází k degradačním mechanismům u záporných elektrod. Tyto degradační mechanismy mají za následek nižší životnost akumulátorů. Praktická část popisuje výrobu a sestavení experimentálních článků a experimentální část zkoumá vlastností olověných akumulátorů při přítlaku na elektrodový systém.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami
Gerják, Rastislav ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olovený akumulátor patrí v dnešnej dobe k najvyužívanejším sekundárnym zdrojom energie, predovšetkým v automobilovom priemysle. Jedným z najdôležitejších parametrov akumulátora je jeho životnosť, ktorá je výsledkom kvality jeho prevedenia, správneho zaobchádzania a minimalizáciou degradačných mechanizmov. Táto bakalárska práca pojednáva o problematike predčasnej straty kapacity olovených akumulátorov hybridných elektrických vozidiel v čiastočnom stave nabitia. Za východisko pokladá pridanie aditív do zápornej aktívnej hmoty a adekvátne nastavenie prítlaku na elektródový systém.
Vliv aditiv v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Klaner, Pavel ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá popisem problematiky olověných akumulátorů a jejich použitím v režimu hybridních elektrických vozidel. Experiment je zaměřen na tvorbu elektrod pro zjištění vlivu pěti druhů aditiv záporné aktivní hmoty v režimu PSoC (Partial State of Charge). Ten simuluje podmínky nastávající v režimu hybridních elektrických vozidel (HEV).
Hybridní pohon automobilů
Sommer, Matěj ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
V této práci je zpracován ucelený přehled možných principů hybridního pohonu a jsou zdůrazněny přednosti a nedostatky jednotlivých koncepcí, přičemž zvláštní pozornosti je věnováno vozidlům s palivovými články a elektromotorem. Součástí práce je prezentace vlastního názoru na tuto problematiku a odhad dalšího možného vývoje hybridních pohonů a jejich podíl na celkovém trhu s osobními automobily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.