Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Perspektivy vzájemné obchodní spolupráce ČR a Japonska
Rakowská, Petra ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poukázat na možnosti posílení obchodní spolupráce mezi Japonskem a Českou republikou. Při této analýze vycházím z Exportní strategie ČR pro období 2012 až 2020. Tato práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována přímo Exportní strategii vydané Ministerstvem průmyslu a obchodu, jejímž cílem je snaha diverzifikovat zahraniční obchod ČR. Druhá kapitola obsahuje obecné informace o daném teritoriu. Konkrétně se zabývá geografií, demografií, politickým systémem a ekonomickou situací dané země, jež je analyzována pomocí makroekonomických ukazatelů. Třetí kapitola popisuje vývoj zahraničního obchodu Japonska. Poslední kapitola je věnována vzájemným obchodním vztahům ČR a Japonska. Zde je nastíněn vývoj jejich vzájemného obchodu, možnosti využití státní podpory a zhodnocení příležitostí pro české vývozce.
Státní podpora exportu v České republice
Holubová, Iva ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato práce pojednává o podpoře exportu v České republice. Teoretická část je zaměřena na zahraniční obchod, jeho funkce a význam pro ekonomiku dané země a rovněž je součástí analýza zahraničního obchodu České republiky. Druhá kapitola přibližuje Exportní strategii České republiky pro období 2012--2020, popisuje její cíle a pilíře a rovněž je součástí analýza plnění cílů Exportní strategie. Poslední část práce se věnuje exportním institucím (CzechTrade, Česká exportní banka a Exportní garanční a pojišťovací společnost) a jejich činnosti.
Vnější prostředí podniku
ŠTĚRBOVÁ, Petra
Tato práce byla zaměřena na téma: Vnější prostředí podniku. Podnik byl vybrán před zahájením této diplomové práce a poskytnul mi všechny potřebné informace. Konkrétněji jsem tedy analyzovala firmu Aerosol - Service, s.r.o., sídlící nedaleko města Kladna (Pletený Újezd). Hlavními produkty společnosti jsou polyuretanové pěny. Tato diplomová práce byla rozdělena do tří pilířů. První pilíř se orientoval na vnějšího okolí firmy. V tomto prostředí bylo zaměřeno zejména na zákazníky, kde byla zjišťována jejich spokojenost - dotazníkové šetření a také jsem se soustředila na zákazníky potencionální. Dalším důležitým krokem byla analýza nejsilnějších a nejbližších konkurentů na trhu. Druhý pilíř se zaměřuje na vzdálenější okolí, odborně nazývané "makroprostředí". Tato část byla popsána pomocí tzv. STEP analýzy. Z analýzy bylo zjištěno několik nejzásadnějších a dlouhodobých faktorů ovlivňujících společnost. Poslední pilíř byl zaměřen na zahraniční obchod, který je pro firmu neméně důležitý, jelikož 85% veškeré produkce firmy směřuje do zahraničí. Zde byl analyzován trh Evropské unie a výsledný efektem bylo stanovení dvou nejlepších firem na základě stanovených kritérií, které byly označeny za země vhodné pro zahájení nových obchodních aktivit. Hlavním cílem diplomové práce byla analýza vnějšího prostředí podniku. Podle mého názoru byl hlavním cílem splněn, jelikož byly zjištěny nové poznatky ve vnějším prostředí a nakonec navrženy i možné změny a doporučení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.