|
Strukturní stabilita žárupevných ocelí a jejich svarů
Šohaj, Pavel ; Jan, Vít (oponent) ; Foret, Rudolf (vedoucí práce)
V práci byla studována strukturní stabilita žáropevných ocelí P22, P91 a Eurofer´97 a strukturní stabilita svarového spoje P22/P91. Byly sledovány mikrostrukturní změny během žíhání za teplot 500 – 900°C. Rovnovážný stav byl modelován pomocí software ThermoCalc. Vypočtené výsledky byly srovnávány s daty publikovanými v literatuře. Byla zjištěna dobrá shoda mezi simulací a publikovanými daty.
|
| |
|
Materiály používané v leteckém průmyslu
Večeřa, Jiří ; Juliš, Martin (oponent) ; Hutařová, Simona (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současnými materiály, které nachází uplatnění v leteckém průmyslu. První část práce se zabývá obecně konstrukcí letadla. Popisuje hlavní části draku letadla a letecké pohonné jednotky a jejich podstatu, různá konstrukční řešení, hlavní mechanické požadavky a na závěr i nejčastěji volené materiály pro výrobu těchto částí. Další část práce je věnována jednotlivým materiálům, které se používají na stavbu letadel v posledních letech. Jedná se o hliník a jeho slitiny, slitiny na bázi titanu, niklové, popř. kobaltové superslitiny, žáropevné oceli a kompozitní materiály.
|
|
Strukturní stabilita žárupevných ocelí a jejich svarů
Šohaj, Pavel ; Jan, Vít (oponent) ; Foret, Rudolf (vedoucí práce)
V práci byla studována strukturní stabilita žáropevných ocelí P22, P91 a Eurofer´97 a strukturní stabilita svarového spoje P22/P91. Byly sledovány mikrostrukturní změny během žíhání za teplot 500 – 900°C. Rovnovážný stav byl modelován pomocí software ThermoCalc. Vypočtené výsledky byly srovnávány s daty publikovanými v literatuře. Byla zjištěna dobrá shoda mezi simulací a publikovanými daty.
|
| |
|
Materiály používané v leteckém průmyslu
Večeřa, Jiří ; Juliš, Martin (oponent) ; Hutařová, Simona (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současnými materiály, které nachází uplatnění v leteckém průmyslu. První část práce se zabývá obecně konstrukcí letadla. Popisuje hlavní části draku letadla a letecké pohonné jednotky a jejich podstatu, různá konstrukční řešení, hlavní mechanické požadavky a na závěr i nejčastěji volené materiály pro výrobu těchto částí. Další část práce je věnována jednotlivým materiálům, které se používají na stavbu letadel v posledních letech. Jedná se o hliník a jeho slitiny, slitiny na bázi titanu, niklové, popř. kobaltové superslitiny, žáropevné oceli a kompozitní materiály.
|