Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 903 záznamů.  začátekpředchozí852 - 861dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflexe krize autority z hlediska filosofie výchovy
VAŇKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá analýzou krize autority ve výchově. První část práce se zabývá rozborem současné koncepce autority (definování jejich dimenzí: legitimita, moc, byrokracie, charizma, poslušnost k autoritám a autoritářství) a definováním krize autority ve společnosti. Druhá část práce zhodnocuje tyto poznatky, definuje krizi autority ve výchově, nabízí plán řešení této krize, hledá kořeny této krize v tradiční škole, upozorňuje na roli alternativních koncepcí výchovy v krizi autority. Poslední část práce se věnuje definování animace jako třetí dimenze výchovy (po formaci a edukaci) a definování možnému přínosu animace v otázce krize autority.
Sociálně patologické jevy a jejich výskyt na školách
BLAŽKOVÁ, Klára
Bakalářská práce se věnuje sociálně patologickým jevům se zaměřením na výskyt a zneužívání drog na středních školách. Jejím cílem je zmapování problematiky nelegálních drog a ochota středoškolské mládeže experimentovat s nelegálními drogami, charakterizovat pravděpodobné příčiny vzniku závislostí, prozkoumat typy kulturně-sociálního prostředí, ze kterého jedinec pochází, najít souvislosti mezi rodinou, školou a vrstevnickými skupinami. Praktická část vyhodnocuje, znázorňuje a porovnává formou grafů situaci jednotlivých ročníků SŠ a VOŠ cestovního ruchu a může být tak využita v přípravě preventivních programů.
Kontexty záškoláctví
VOTAVOVÁ, Kateřina
Cílem mé bakalářské práce je pokusit se zasadit problém záškoláctví do širokých kontextů života těch, kterých se tento problém týká. V teoretické části práce bude nejprve popsán a definován pojem záškoláctví, dále se budu zabývat typy záškoláctví, příčinami záškoláctví, důsledky a možnostmi řešení tohoto problému. V praktické části uvedu tři kasuistiky záškoláků. Cílem je ukázat široký kontext tématu záškoláctví. Záškoláctví musíme nejdříve v celé komplexnosti pochopit, abychom poté mohli navrhnout vhodná řešení.
Rizikové chování adolescentů a možnosti sekundární prevence v Klatovském regionu
STREJCOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním adolescentů se zřetelem na možnosti sekundární prevence tohoto chování na Klatovsku. V teoretické části práce je nejprve popsáno celé období adolescence. V návaznosti na vývojové charakteristiky adolescence se další kapitoly zabývají rizikovým chováním a jeho prevencí, zejména prevencí sekundární. Součástí bakalářské práce je výzkumná sonda, jejímž hlavním cílem je zjistit dostatek institucí a odborníků státní i nestátní v Klatovském regionu, na které se školy mohou obrátit či odkázat své studenty a jejich zákonné zástupce s žádostí o pomoc při řešení rizikového chování. Výzkumná sonda je realizována formou písemného dotazování na středních školách v Klatovském regionu. Prezentace zjištěných výsledků s následnou diskusí jsou uvedeny v praktické části práce.
Dějiny farnosti Hosín
KAFKOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá životem Římskokatolické farnosti Hosín se zaměřením na období druhé poloviny 19. století po období začátku 1. světové války. První dvě kapitoly se věnují náboženským událostem uvedeného období v Čechách a v Českobudějovické diecézi. Dále práce podává přehled událostí a poměrů ve farnosti Hosín v tomto období, ovlivňovaných zejména politickými změnami v naší zemi včetně významné události bourání starého a stavby nového kostela. Součástí práce je i obrazová příloha, která má doplňující charakter. Práce je založena na historických pramenech. Prezentuje jak práce renomovaných historiků, tak i prameny méně známé.
Péče o děti s narušenou komunikační schopností v podmínkách běžné mateřské školy.
BUCHALOVÁ, Kateřina
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak je v současné době pečováno o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy. V teoretické části jsem se podrobněji zabývala vymezením pojmu komunikace, vývojem lidské řeči od narození do období předškolního věku a definováním poruch komunikačních schopností u dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. V praktické části jsem analyzovala výsledky dotazníkového šetření, rozhovoru, pozorováni a zhodnotila, zda-li je péče o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy dostačující.
Romské dítě "po škole" Význam romské kultury, rodinného, školního a neformálního (mimorodinného a mimoškolního) prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí
VOMLELOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá významem romské kultury, rodiny, formálního a neformálního prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí. V teoretické části je nejprve představena romská kultura jako východisko pro výchovu a vzdělávání romských dětí. Dále výchova v romské rodině, co například znamená vychovávat dítě k romství a jak se liší romská výchova a vzdělávání od majoritní společnosti. Následně se práce věnuje formálnímu vzdělávání především v mateřské a základní škole, zabývá se úlohou pedagoga, školní úspěšností romských žáků a nástroji, které jejich postavení zlepšují. Vliv mimorodinného a mimoškolního prostředí je prezentován na příkladu Komunitního centra pro děti a mládež Cheiron T v Táboře. V praktické části je zprostředkován pohled komunitních a sociálních pracovníků tohoto komunitního centra. Hlavním cílem výzkumu mé bakalářské práce je zjistit vztah a motivace romských dětí ke vzdělání ? jaký vliv na ně má v tomto ohledu kultura, rodina, škola a komunitní centrum, kam dochází. Praktická část je zakončena prezentací a interpretací výpovědí dětí, se kterými jsem na toto téma vedla rozhovor. V závěru bakalářské práce dochází v diskuzi k porovnání výpovědí dětí, komunitních pracovníků a mých praktických zkušeností s názory získanými z odborné literatury.
Aktuální problémy školní integrace z pohledu školy a rodiny
HOVORKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. Teoretická část je zaměřena na pojem integrace jako takový, její formy, vývoj integrovaného vzdělávání v České republice i v zahraničí a legislativou vztahující se k integraci. Dále se věnuje podmínkám nutným k realizaci školní integrace a dalším faktorům ovlivňujícím její úspěšnost. Praktická část zahrnuje provedený výzkum. Cílem bylo zjistit aktuální problémy integrace z pohledu ředitelů základních škol, učitelů 1. stupně a rodičů integrovaných dětí. K tomuto účelu bylo použito dotazníkové šetření, které proběhlo na 17 základních školách a jehož výsledky jsou v práci prezentovány a zhodnoceny.
Pohybová aktivita dětí školního věku, hodnocení hygieny tělesné výchovy v základních školách
NOVOTNÁ, Jitka
Ve své bakalářské práci se zabývám pohybovou aktivitou dětí školního věku a hodnocením hygieny tělesné výchovy v základních školách. Hodnotila jsem také zařazení hodin tělesné výchovy do školního rozvrhu. V bakalářské práci jsem sledovala zda děti, které sportují mají nižší BMI než děti, které tráví svůj volný čas pasivně. Také jsem sledovala a hodnotila hodiny tělesné výchovy v základních školách a hodnotila zda u dětí převládá zátěž statická nad dynamickou a kolik času je v hodinách tělesné výchovy využito ke cvičení. Výzkum jsem prováděla v Českých Budějovicích, Českém Krumlově a ve Frymburku. V teoretická části mé práce se zabývám pohybovou aktivitou, dětskou nadváhou a obezitou a nemocemi s tím spojenými. Dále popisuji historii školní tělesné výchovy, zabývám se správným zařazením tělesné výchovy do školního rozvrhu a popisuji, jak má vypadat hodina tělesné výchovy ve škole. Na závěr teoretické části se zabývám hygienickými požadavky na tělocvičny. Pro výzkum jsem použila dotazníky, které byly rozdány dětem v základních školách. Při druhém výzkumu zjišťování statické a dynamické zátěže v hodinách tělesné výchovy, jsem cvičící žáky sledovala a hodnotila. U těchto tělesných výchov jsem hodnotila jejich zařazení do školního rozvrhu. Výsledky byly zpracovány pomocí MS Excel. Při výzkumu byly potvrzeny všechny předpokládané hypotézy. Tělesná výchova je ve většině případů nevhodně zařazena do školního rozvrhu. Děti, které pravidelně cvičí mají nižší BMI, než děti, které necvičí. V hodinách převládá zátěž statická nad dynamickou.
Historie nižšího školství v Týně nad Vltavou a okolí
LEVÍNSKÁ, Kateřina
Práce se zabývá vývojem školství a historií konkrétních škol v Týně nad Vltavou a okolí do konce 19. století. Nejdříve nás provede stručnou historií regionu a později vývojem školství během určitých časových období. V poslední části je popsána historie vybraných škol. Popis vývoje školství v Týně nad Vltavou se zabývá historií, budovami školy a jejich správou, učiteli, jejich platy a povinnostmi a také významnou osobností českých dějin K. A. Vinařickým. Historie vesnických škol přináší dostupné historické údaje a události. Školy na Modré Hůrce, Kolodějích nad Lužnicí a Křtěnově byly zrušeny. Budova staré školy v Křtěnově dosud stojí, spolu s kostelem a farou, jako připomínka zmizelé obce, která musela ustoupit stavbě JE Temelín. Jednotřídní základní škola v Neznašově a dvoutřídní základní škola v Žimuticích stále slouží svému původnímu účelu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 903 záznamů.   začátekpředchozí852 - 861dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.