Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě
HORČICOVÁ, Ivana
Tématem diplomové práce je Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Cílem této práce je nastínit komplexní obraz současného pohledu na problematiku týraných, zneužívaných či zanedbávaných dětí. V této oblasti došlo k velkým změnám z důvodu, že už toto téma není tabuizované a začíná se o něm hovořit čím dál tím víc. V diplomové práci jsem se snažila o ucelený pohled na část problematiky týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí. Dále se zabývala problematikou informovanosti veřejnosti o týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětech a její zainteresovaností v dané oblasti. Také jsem zjišťovala informovanost veřejnosti o občanských sdruženích (organizacích, institucích, zařízeních) zajišťující péči o ohrožené děti v Trhových Svinech a jejich blízkém okolí. Použitou metodou výzkumu byl standardizovaný dotazník. Na základě rozboru dotazníkového šetření je možné konstatovat vyvrácení obou hypotéz, ve kterých se domnívám, že všeobecná informovanost veřejnosti o týraných, zneužívaných či zanedbávaných dětech bude nízká, stejně tak, kde jsem předpokládala, že všeobecná informovanost lidí o organizacích (občanských sdruženích, institucích) věnujících se týraným dětem nebude příliš vysoká. Přesto je možné konstatovat splnění stanovených cílů, ve kterých bylo stanoveno zjistit informovanost veřejnosti o ohrožených dětech.
Sexuální zneužívání dětí
HROBAŘOVÁ, Petra
Práce se zabývá problematikou sexuálního zneužívání dětí. Teoretická část je zaměřena na objasnění základních pojmů souvisejících se sexuálním zneužíváním, právní vymezení této problematiky, na formy sexuálního zneužívání, dále na prevenci jevu a viktimologii. Druhá část je věnována osobě pachatele a oběti, spolu s příznaky sexuálního zneužívání, syndromem přizpůsobení se sexuálnímu zneužívání a posttraumatickou stresovou poruchou. Praktická část obsahuje dvě kasuistiky. První je zaměřena na intrafamiliární sexuální zneužívání a druhá na posttraumatickou stresovou poruchu. V závěru obou kasuistik jsou vytyčeny společné znaky teorie a praxe.
Ohrožené dítě ve vlastní rodině
MORAVCOVÁ, Michaela
Ve své práci se snažím její čtenáře seznámit s problematikou ohroženého dítěte v rodině {--} týraného, zneužívaného a zanedbávaného a s dalšími jevy, které provázejí zneužívání dětí, s projevy domácího násilí páchaného na dětech a jejich důsledky. Snažím se vyvrátit některé mýty, které jsou zakořeněny v naší společnosti. Z celé řady kasuistik, které jsem získala ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci, Městském úřadě v Chrudimi, v Diagnostickém ústavu v Přestavlkách, v Psychiatrické léčebně Červený Dvůr, v Domě s pečovatelskou službou v Chrasti a ještě v tehdejším ÚSP Slatiňany, jsem zpracovala ty, které jsou charakteristické pro téma bakalářské práce.
TÝRANÉ DĚTI V ČESKÉ REPUBLICE - PRÁVNÍ ASPEKTY FENOMÉNU TÝRANÝCH DĚTÍ
HOFBAUER, Michal
Téma: Týrané děti v české republice ? právní aspekty fenoménu týraných dětí Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na syndrom CAN. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části popisuji syndrom CAN, jeho možný dopad na celkový vývoj dítěte a v neposlední řadě také na to, co nabízí legislativa jako řešení tohoto problému. V části výzkumné jsem formou interview zjišťoval za pomoci vzorku 200 osob, jak je veřejnost o tomto fenoménu informována, jaké postoje k němu zaujímá a jaká by dovedla vymyslet řešení. Výsledky šetření vyjadřuje popis a grafy.
Týrané a zneužívané děti
HOUFOVÁ, Jana
V České republice je, podle statistik, až čtyřicet tisíc týraných dětí. U většiny dětí není týrání a zneužívání odhaleno a provází je celé dětství. Je to dáno tím, že se samy děti neumí bránit. Odhalit týrané nebo zneužívané dítě tak závisí na všímavosti okolí a včasném oznámení, které týrání nasvědčuje. Není to jen povinnost morální, ale i právní s možností trestního postihu. Cílem práce je zmapovat v Jihočeském kraji sociální prostředí dítěte, ve kterém dochází k týrání a zneužívání dětí, dále zjištění, zda jsou více týráni chlapci než dívky a zjištění, kdo je nečastější týrající osobou. Dílčím cílem je základní vysvětlení pojmů v dané problematice. Rozpoznání syndromu CAN, mapování oblastí s nejvyšším pácháním trestné činnosti na dětech, zanechání následků týrání a šance týraného dítěte na plnohodnotný život. Výsledky práce by mohly pomoci sociálním pracovnicím/pracovníkům orgánů sociálně-právní ochrany dětí v Jihočeském kraji při odhalování trestních činů na dětech. Díky výsledkům výzkumu by se mohli více zaměřit na sociální prostředí, ze kterého pocházejí týrané a zneužívané děti a zároveň na týrající osoby. Tím by se mohla zvýšit ochrana a odborná pomoc obětem těchto násilných činů.
Psychologické, zdravotní, sociální a právní aspekty týrání a zanedbávání dětí
PROCHÁZKOVÁ, Adéla
Teoretická část popisuje formy syndromu CAN, tedy týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a jejich zdravotní, psychické a sociální následky. Je zde také řešena problematika rizikových faktorů týrání, zneužívaní a zanedbávání dětí. V další části teoretické práce jsou uváděny možnosti prevence, terapie a pomoci obětem tohoto sociálně patologického jevu. Nemalá část teoretické práce je věnována právnímu aspektu týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a v neposlední řadě popisuje i jejich možnou viktimizaci a prevenci. Cíle bakalářské práce vycházejí z komparace výsledků dotazníkového výzkumu provedeného u dvou skupin respondentů. Tyto dvě skupiny tvoří respondenti z obce Vílanec a respondenti z města Jihlava. Prvním cílem bylo zjistit informovanost respondentů obou skupin o problematice týrání a zanedbávání dětí, včetně možnosti jejich prevence. Druhým cílem pak porovnat získané informace mezi oběma cílovými skupinami. Oba tyto cíle se podařilo splnit. Výzkum této bakalářské práce byl proveden formou kvantitativního výzkumu, technikou dotazníkového šetření. Na základě cílů byla stanovena hypotéza H1: Vyšší informovanost o problematice týrání a zanedbávání dětí prokáží respondenti z města Jihlavy oproti informovanosti respondentů z obce Vílanec. Tato hypotéza byla vyvrácena.
Prevence násilí na dětech na základních školách
BENEŠOVÁ, Zuzana
Násilí páchané na dětech je velmi závažný problém, o kterém by měl mít každý z nás dostatek informací. Je to společensky nepřijatelný jev porušující lidská práva. V poslední době jsou v médiích zaznamenávány stále častěji připady, kdy dochází k týrání, zneužívání či zanedbávání dětí. Pro prevenci tohoto sociálně patologického jevu je velmi důležité, aby děti měly co nejvíce informací o násilí páchaném na dětech. A právě jedním ze zdrojů těchto informací by měla být základní škola. Teoretická část bakalářské práce popisuje formy násilí páchaném na dětech, jeho důsledky a samozřejmě prevenci tohoto jevu. Dále se zaměřuje na vývojová specifika dospívajících, kteří tvořili výzkumný soubor navazujícího výzkumu dané problematiky. Prvním cílem bakalářské práce bylo zjistit a porovnat míru informovanosti žáků uvedených základních škol o násilí na dětech. Druhý cílem bylo zjisit, jaké jsou na vybrané základní škole v Českých Budějovicích a v Bechyni preventivní programy a realizované preventivní aktivity zaměřené proti násilí na dětech. Žáci z obou škol prokázali znalosti odpovídající míře realizovaných aktivit na daných školách. Žáci ze ZŠ ČB mají více informací o násilí na dětech než žáci ze ZŠ Bechyně, jejich základní škola také poskytuje více preventivních aktivit v dané oblasti. Záměr této bakalářské práce byl nastínit problematiku a možnou prevenci tohoto sociálně patologického jevu a zmapovat na vybraných základních školách míru jeho prevence.
SYNDROM CAN A DRUHOTNÁ VIKTIMIZACE OBĚTI ZE STRANY MÉDIÍ: KAUZA KUŘIM
VALIŠOVÁ, Lenka
Práce se zabývá syndromem CAN a druhotnou viktimizací oběti ze strany médií. První část se věnuje dětem a jejich základním potřebám a právům, také je zde stručně charakterizován syndrom CAN. Dále se zabývá médii a jejich vlivu na oběť trestného činu, kde je podrobněji popsána sekundární viktimizaci. Ve druhé části je rozebrána velice medializovaná kauza Kuřim a je zde zkoumáno, co bylo touto kauzou porušeno. Tato kauza je použita jako negativní příklad vlivu médií na oběť. Tento případ byl vybrán záměrně, protože je příkladem toho, jak by to nemělo být a díky němu také vznikl tzv. náhubkový zákon, který je v práci také zmíněn.
Syndrom CAN v krizové intervenci
IGNATIDISOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce je zaměřena na syndrom CAN (syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte) v krizové intervenci. Pozornost je věnována bližšímu rozebrání jednotlivých forem CAN ? především fyzickému týrání, psychickému týrání, sexuálními zneužívání a zanedbávání. Představuje základní legislativní úpravu problematiky a nejvýznamnější instituce, které se dětem postiženým syndromem CAN věnují v rámci krizové intervence.
Případy řešení situací ohrožených dětí pedagogy na základních školách.
ŠVEHLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývala případy řešení ohrožených dětí pedagogy na základních školách. Pedagogové základních škol mají důležitou úlohu při rozpoznání a následném řešení situací, kdy se dítě nachází v tíživé situaci. Cílem bylo zjistit, jaké jsou tíživé situace ohrožených dětí na základních školách a jakým způsobem je následně řeší pedagogové základních škol v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Pro výzkum byla využita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Z výsledků výzkumu byly zformulovány hypotézy, týkající se pohledu pedagogů základních škol na tíživé situace dětí a způsobu řešení těchto situací v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Výzkum poskytl přehled o souboru nejdůležitějších faktorů ovlivňujících řešení případů ohrožených dětí v základních školách. Získané informace odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci školám a jejím zaměstnancům orientovat se v dané problematice. Praktickým výstupem bakalářské práce je leták určený pedagogům ZŠ, který může být jednoduchou a rychlou pomůckou pro jejich orientaci při řešení problému ohroženého dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.