Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 825 záznamů.  začátekpředchozí819 - 825  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj grafomotoriky dětí ve třídě zřizované pro žáky se zdravotním postižením a v běžné třídě na základní škole
KARLOVCOVÁ, Petra
Anotace Grafomotorika je celé spektrum psychomotorických činností, které jedinec vykonává při psaní. Odborné rozpoznání grafomotorických obtíží vyplývajících z odchylek ve vývoji jemné motoriky mohou potvrdit zkušení odborní pracovníci pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center na základě komplexního vyšetření. U dítěte s grafomotorickými obtížemi je nutná aktivní práce, pozorování dítěte při práci a používání rozmanitého materiálu. Intenzivní procvičování motoriky a grafomotoriky a odstraňování grafomotorických obtíží pomocí zaměření specifické reedukační činnosti vede k podstatnému zlepšení úrovně grafomotorických dovedností. Celá výzkumná část diplomové práce je postavena na kvantitativním typu výzkumu. Podklady pro výzkum byly získány z dotazníků a anamnéz dětí. Byly dotazováni rodiče a učitelé žáků z druhého a třetího ročníku základní školy ve Všerubech. Informace o dětech ze specializované třídy byly získány ve spolupráci s pracovníkem Pedagogicko psychologické poradny. Výběrový soubor čítal 24 dětí z druhé třídy základní školy a 21 dětí ze třetí třídy základní školy a 15 dětí z druhé a 10 dětí z třetí specializovaných tříd pro žáky se zdravotním postižením. Cílem teoretické části diplomové práce bylo nastínit obecné informace a vytvořit ucelený náhled na problematiku specifických poruch učení a především grafomotoriky. Cílem výzkumné části bylo vlastní porovnání grafomotorických projevů u dětí navštěvujících běžnou třídu základní školy s projevy u dětí ze třídy specializované. Před výzkumem byly stanoveny dvě hypotézy, které se měly na základě výzkumu potvrdit nebo vyvrátit.
Rizika deficitu dílčích funkcí v diagnostice dětí mateřské školy
KLUBALOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou deficitu dílčích funkcí v diagnostice dětí mateřské školy a možnosti identifikace specifických poruch učení v předškolním věku. V teoretické části vymezuje terminologii specifických poruch učení, příčiny jejich vzniku, dále možnosti prevence a diagnostiky specifických poruch učení v mateřské škole. V praktické části je přehled výsledků výzkumného šetření testu rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky provedeného ve dvou mateřských školách na předškolních dětech.
Šikana z pohledu učitelů ZŠ na venkově a v hlavním městě Praze (srovnávací studie)
VORLOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá sociálně patologickým jevem šikanování na základních školách. Šikanování je velmi komplikovaný systém, který lze zkoumat z mnoha úhlů pohledu. Zde mě zajímaly názory pedagogů ZŠ a především jejich připravenost na řešení šikany. Jedná se však zároveň o komparaci výsledných dat z dvou naprosto odlišných prostředí {--} z venkova a z hlavního města Prahy. V teoretické části jsem se snažila přiblížit celkový mechanismus šikanování s jeho aktéry, vývojem, diagnostikou a prevencí. V praktické části jsem zpracovala získané výsledky z výzkumu a snažila se najít jisté souvislosti v postojích respondentů k danému tématu. V práci byla využila citace z literatury předních odborníků na šikanu v ČR i v zahraničí.
Povědomí učitelů o problematice dětí v pěstounské péči
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje problematice dětí v náhradní rodině z pohledu učitelů. Výchova dítěte v náhradní rodině (adoptivní či pěstounské) má svá specifika a přináší řadu problémů, které vyplývají například z možné deprivace dítěte v průběhu jeho raného vývoje. Svá specifika má samozřejmě i vzdělávání a školní příprava dítěte. Proto je důležité, aby učitelé měli dostatečné vědomosti v této oblasti. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku náhradní rodinné péče, na problematiku psychické deprivace a subdeprivace, její příčiny, projevy a diagnostiku. Věnuje se také charakteristikám související se vzděláváním dětí psychicky deprivovaných a subdeprivovaných. Bylo provedeno šetření pomocí metody ohniskových skupin s cílem zjistit povědomí učitelů o náhradní rodinné péči, jejich postoje, názory, očekávání, zkušenosti, porozumění problematice psychické deprivace a subdeprivace. Průzkum byl proveden u dvou skupin: zkušených učitelů z praxe a budoucích učitelů (studentů). Další část tvoří kasuistiky dvou pěstounských rodin se zaměřením na fungování spolupráce mezi rodinou a školou. Získané výsledky mohou být východiskem pro další výzkum a zdrojem námětů pro případné doplnění vzdělávacích programů pedagogického studia.
Diagnostika obchodní firmy podle základních účetních výkazů
Košárek, Zdeněk ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Zatočil, Jiří (oponent)
Práce analyzuje finanční zdraví mobilního operátora T-Mobile na základě rozvahy, výsledovky a výkazu cash-flow z let 2000 ? 2005 a podává tak základní obraz finanční situace společnosti. V diagnostice firmy je zahrnuta horizontální a vertikální analýza zmíněných účetních výkazů, analýza poměrových ukazatelů (rentability, likvidity a aktivity), bankrotní a bonitní modely a závěrečné srovnání vypočtených ukazatelů s dalšími dvěma mobilními operátory ? O2 a Vodafone.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 825 záznamů.   začátekpředchozí819 - 825  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.