Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detekce význačných bodů v obrazech vozidel
Chadima, Vojtěch ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce řeší automatickou detekci význačných bodů na obrázcích automobilu. Takto detekované význačné mohou dále sloužit k automatické kalibraci kamery, například pro dohled v dopravě, což je problém, po jehož vyřešení je možné kameru využít v aplikacích jako měření rychlosti vozidel či hustoty dopravy. K detekci význačných bodů jsem použil konvoluční neuronovou síť typu Stacked Hourglass. Dále byl vytvořen generátor trénovacích dat v podobě obrázku a odpovídající anotace využívající API Blenderu, který umožňuje vytváření datasetů pro libovolné objekty. Detekované význačné body jsem analyzoval a seřadil dle přesnosti jejich detekce, přičemž platí, že čím přesněji je bod na snímku detekovatelný, tím je vhodnější pro použití při úlohách typu kalibrace kamery.Podařilo se natrénovat modely neuronových sítí, které jsou schopny detekovat 1 021 význačných bodů, z nichž nejlepších 24 s průměrnou odchylkou menší než 3 pixely. Výsledky této práce jsou základem pro kalibraci kamery na základě rozpoznání nejvhodnějších význačných bodů, případně mohou dále sloužit k vytváření vlastních trénovacích datasetů a trénování vlastních modelů neuronových sítí typu Stacked Hourglass.
Futuristic Cockpit for Urban Mobility
Bohovic, Samuel ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Rising interest in urban air transportation is creating room for development of user interfaces for use in urban aerial vehicles. Following thesis is a concept of displaying flight data and user interface for such transportation vehicles. This was done through review of past and modern flight data visualization methods. The resulting concept was implemented in a simulation in virtual reality. Implementation was done using Unity and HTC Vive virtual reality headset. The concept is modular and built with private and commercial use in mind. The result is a demonstration of modern aerial urban mobility vehicle's user interfaces could look.
Analýza software pro tvorbu 3D modelů interiérů
Maceška, David ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Štefanová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou softwarů pro tvorbu 3D grafických modelů. Hlavním cílem je porovnat komerční software od společnosti Autodesk "3ds Max" s open-source softwarem "Blender". V úvodu je předkládána studie o využití 3D objektů a analýza jejich významu. V hlavní obsahové části jsou představeny a porovnány oba výše zmíněné softwary. Porovnána je technika a způsob tvorby obsahu. Diskutována je rovněž náročnost 3D tvorby na výpočetní techniku. Na základě sestavených kritérii je subjektivně doporučen nejvhodnější software pro tvorbu 3D modelu interiéru. V závěru jsou také zmíněny ostatní možnosti 3D tvorby modelu interiéru. Klíčová slova: 3D model, Autodesk, Blender, Interiér
Architectural visualization in virtual reality
Hložanka, Filip ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Reich, Pavel (vedoucí práce)
This thesis focuses on the current state of virtual reality technology and its use and possibilities in industrial design and architecture. It is divided into two parts. The first part describes the history of virtual reality technology, its phases and most popular products. It showcases the current consumer options in virtual reality technology and its specifications as well as the technology used for tracking the user's movement and receiving input. Furthermore, it also lists the problems with implementing virtual reality into a company environment and gives examples of some contemporary uses of virtual reality in the industry. The second part focuses on one of those uses – architectural visualization – by going through its evolution, comparing software options for its creation and experiencing. Lastly, an example of reproducing a real room into a virtual environment is shown and explained. The conclusion deals with the future possibilities of virtual reality, the outcomes of the architectural visualization software comparison and the creation process of the example visualization.
3D Autoškola
Hlipala, Martin ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Práca rieší problematiku simulácie pravidiel cestnej premávky a interaktívneho začlenenia užívateľa aplikácie do scény , pričom mu umožňuje aplikovať jeho schopnosti a vedomosti z oblasti pravidiel cestnej premávky priamo v scéne virtuálneho sveta . Aplikácia odhaľuje priestupky spáchane užívateľom a informuje ho o tom. Práca bola realizovaná pomocou technológie Unity 3D . Pre tvorbu a editáciu 3D objektov a častí scény , mapovanie textúr na 3D objekt , tvorbu a mapovanie materiálov na 3D objekty je využívaný nástroj Blender.
Tvorba a demonstrace 3D modelů pro VR
Zouhar, Marek ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konceptu virtuální reality, její historii, současných možnostech a dostupných zařízeních a technologiích virtuální reality a způsobech tvorby prvků, zejména modelů, textur a animací, které aplikace ve virtuální realitě využívá. Praktická část této práce se zabývá návrhem a tvorbou trojrozměrných modelů, textur, animací a prostředí pro využití v interaktivní aplikaci ve virtuální realitě a také návrhem a tvorbou takové aplikace, která jejich využití demonstruje.
Interaktivní 3D grafika s WebGL
MÁČE, Lukáš
Cílem bakalářské práce je zpracovat možnosti vytváření a zobrazování interaktivní 3D grafiky pomocí JavaScriptového rozhraní WebGL. V rámci práce popíšu základní metody a postupy, kterých lze využít při vytváření interaktivního 3D obsahu s využitím rozhraní WebGL. Jednou z možností, kterou se bude tato práce zabývat, je tvorba 3D grafiky prostřednictvím JavaScriptových příkazů, současně s nimi bude u této metody využita Javascriptová 3D knihovna Three.js, která byla vytvořena právě za účelem usnadnění vytváření webového obsahu ve 3D. Druhou z možností, které bude věnována část této práce, je vytváření interaktivní 3D grafiky bez znalosti programovacích jazyků, kterým může být právě například výše zmíněný JavaScript. Tuto možnost představují grafické nástroje, jako je Blender či Coppercube 3D, ve kterých lze 3D obsah za pomoci nejrůznějších technik vytvářet a následně exportovat do WebGL. U obou metod bude provedena analýza funkcí a možností, které při vytváření 3D grafiky nabízejí a následně budou na základě této analýzy vzájemně porovnány. Výstupem práce bude sada praktických příkladů, vytvořených za pomoci obou výše zmíněných metod.
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha v Mělníku
Krejza, Vojtěch ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku Abstrakt Cílem této bakalářské práce je provedení podrobné analýzy funkcí softwaru Blender a zhodnocení jeho možností pro tvorbu 3D modelu budovy v porovnání se softwarem Google SketchUp. Dále pak vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku z dostupných dat, které představují především plány budovy. V této práci je popsán princip, problematika a možnosti tvorby 3D modelů a jejich detailnosti se zaměřením na open source softwary. Dále pak se zaměřuje na samotnou analýzu softwarů a následné využití zkoumaných funkcí při tvorbě 3D modelu. Klíčová slova: 3D, 3D vizualizace, 3D software, modelování objektů, Blender, Google SketchUp, Open source software
Tisk objektů určených pro osvojení základů tvorby 3D modelování
BOLVÁRI, Ondřej
Bakalářská práce pojednává o tvorbě vzorových úloh určených k modelování objektů. Tyto úlohy jsou vytvářeny ve dvou programech pro 3D modelování. Vybrané úlohy zahrnují základní postupy při tvorbě 3D modelů. Úlohy jsou následně porovnány z hlediska metod a principů použitých v obou vybraných programech. V bakalářské práci jsou sepsány odlišnosti a náročnosti při vytvoření v daném programu. Kromě programů určených k této práci, práce také zahrnuje rozbor dalších programů, které se zabývají stejnou nebo podobnou problematikou. Jedinou podmínkou k zařazení do této práce byla jejich volná distribuce. Na závěr teoretické části je provedena diskuze, která analyzuje každý model z hlediska jeho náročnosti při modelování a dále rozhoduje, za jakých podmínek je možné model vytisknout. Praktická část práce řeší samotný průběh modelování a výsledný 3D tisk. 3D tisk je detailně zpracován, veškeré chyby při tisku jsou sepsané, vysvětlené a doplněné o možnosti se těmto chybám v budoucnu vyvarovat. Výsledkem této práce jsou úlohy pro modelování jednoduchých objektů, které prověří znalosti a dovednosti začínajícího modeláře a následný výběr vhodných úloh k 3D tisku. Celá práce je umístěna na internetových stránkách. Ty dále zahrnují seznam volně dostupných programů k 3D modelování a k 3D tisku s odkazy na jejich stažení. Webové stránky zároveň obsahují celou praktickou část bakalářské práce, kterou je možné si stáhnout a prohlubovat si tak své znalosti a dovednosti. Práce je vhodná pro začínající grafiky, případně pro žáky základních a středních škol, kde se 3D grafika vyučuje.
3D grafika v komerční reklamě
Harák, Jan ; Vostrovský, Václav (vedoucí práce) ; Halbich, Čestmír (oponent)
Tato práce se zabývá srovnáním softwaru pro tvorbu 3D grafiky za účelem užití v komerční reklamě. Cílem této práce je pomoci reklamním, zejména začínajícím, agenturám vybrat vhodný program pro vznik 3D reklam. Hlavním tématem teoretické části je vysvětlení základních pojmů z oblasti reklam, marketingu, 3D grafiky, seznámení a srovnání jednotlivých softwarů na základě předem stanovených kriterií. Praktická část se skládá z tvorby ukázky reklamního produktu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.