|
Otevřená data a kam s nimi?
Simandlová, Tereza
V zájmu vědecké komunity a veřejnosti jsou kromě otevřeného přístupu k plným textům také mimo jiné otevřená data. Tzv. Open Data zefektivňují nejen výměnu informací a šetří finance, ale umožňují také větší transparentnost ve vědecké komunikaci. Otevřená data se v posledních několika letech stávají trendem, který se rozmáhá napříč jednotlivými vědeckými obory. Příspěvek se zaměří na představení iniciativy k otevřeným datům, představí termín Enhanced publication a především ukáže příklady vybraných datových repozitářů.
Prezentace: idr-481_1 - PDF Videozáznam: idr-481_2 - MP4
|
|
Open Access in Horizon 2020 and the European Research Area
Spichtinger, Daniel
This presentation provides an overview of the open access activities of the European Commission as a policy maker and major funder of scientific research through the FP7 and Horizon 2020 framework programmes as well as activities in the European Research Area (ERA). Furthermore the Commission also encourages national policy initiatives on access to, dissemination and preservation of scientific information.
Prezentace: idr-478_1 - PDF Videozáznam: idr-478_2 - MP4
|
| |
|
Měření efektivity elektronické státní správy
Tajtl, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Tato práce popisuje problematiku eGovernmentu a navrhuje způsob měření e-služeb veřejné správy. Popsán je stav českého eGovernmentu v detailu na vybrané projekty a v mezinárodním srovnání. Z popisu vyplývá, že rozvoj stále probíhá, ale v mnohem nižším tempu než je tomu v elektronicky vyspělejších zemích. Jako hlavní problém je identifikováno nedůsledné strategické řízení a resortismus, který brání úspěšnému nasazování průřezových projektů. Na základě popisu současného stavu a zahraničních zkušeností navrhuje autor konkrétní doporučení pro budoucí rozvoj elektronizace veřejné správy v České republice. V návaznosti na problematické řízení je v práci navržena a otestována metodika pro měření efektivity e-služeb veřejné správy. Tato metodika je objektivním postupem měření efektivity e-služeb s cílem poskytnout zpětnou vazbu poskytovatelům služeb. Testování metodiky hodnotí trojici služeb daňové agendy a poukazuje na jejich nedostatky včetně návrhu nápravných řešení.
|
| |