Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza trhu osobních automobilů s alternativními pohony
Čermáková, Renáta ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Hudík, Marek (oponent)
Téma alternativních pohonů je v této době velmi aktuální. Cílem této práce je odhalit finanční výhodnost automobilů s alternativními pohony pro různé druhy spotřebitelů. Ti jsou zde rozděleni do tří skupin s 15 000, 25 000 a 50 000 km ujetými za rok. Pro výpočty je použita metoda čisté současné hodnoty s použitím dvou odhadů cen energií do roku 2020. Pro srovnání jsou vybrány tři automobily s jiným typem alternativního pohonu, jde o automobil hybridní, automobil s pohonem LPG a elektromobil. Z výsledků plyne, že hybridní automobily jsou výhodné pro spotřebitele, kteří ujedou ročně více než 15 000 km. Spotřebitelům, kteří ujedou ročně 15 000 km, se automobil s hybridním pohonem nevyplatí. Automobil s LPG pohonem se vyplatí všem skupinám spotřebitelů. Oproti tomu elektromobil se nevyplatí žádné skupině spotřebitelů, a to především z důvodu vysoké ceny.
Jak dlouho by musela jezdit stará škodovka, aby vyprodukovala tolik emisí, jako by vyprodukovala výroba jednoho nového ekologického auta?
Jurečková, Šárka ; Bartoň, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se primárně zabývá zjištěním provozních emisí staré Škody Felicie a emisí produkovaných při výrobě nové Toyoty Prius, jako vybraného zástupce ekologického auta. Práce se také dotkne hybridní technologie jako takové, otázky ekologičnosti hybridních aut, oblasti emisí, ale i související problematiky tzv. "šrotovného" a jeho vlivu na životní prostředí a současné situace automobilového průmyslu. Cílem práce je výpočet doby provozu staré Škody Felicie, během níž se provozní emise CO2 vyrovnají množství emisí vzniklých při výrobě Toyoty Prius. Snahou je upozornit na nekompletní a tedy ne vždy seriozní porovnávání ekologičnosti aut, kdy se srovnávají pouze provozní emise CO2. Další spotřeba energie a tím i produkce skleníkových plynů je totiž navázaná na výrobu auta, těžbu surovin, zpracování ropy a další, výrobou ovlivněné, sektory ekonomiky. Emisním laboratorním měřením TÜV SÜD Czech bylo zjištěno, že stará Škoda při svém provozu reálně vyprodukuje 260g / km CO2. Pro výpočet výrobních emisí byl použit americký model EIO-LCA vytvořený Green Design Institutem na Carnegie Mellon University, který při aplikaci zachycuje ekologický vliv výroby automobilů v zadaném objemu na všechny sektory ekonomiky. Výstupy jsou uvedeny v ekvivalentu CO2. Podle tohoto modelu je při výrobě 1 hybridního vozu vyprodukováno celkem 13,5 tun CO2e (ekvivalent CO2). Po přepočtu bylo zjištěno, že stará Škoda Felicia by mohla jezdit více než 5 let, aby vyprodukovala tolik emisí, co výroba nové Toyoty Prius třetí generace.
Ekologie a ekonomika provozu současných osobních automobilů
Křesala, Vojtěch ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Bartoš, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá současnými druhy pohonů v individuální osobní automobilové do-pravě. Teoretická část zahrnuje přehled současných pohonů používaných v individuální automobilové přepravě, vlivy provozu osobních automobilů na životní prostředí, zákonné regulace provozu a úvod do teorie externalit. V praktické části jsou porovnávány vozy Toyota Prius a Toyta Corolla, první s hybrid-ním pohonem a druhý pouze se spalovacím. Ze srovnání nákladů spojených s provozem pro koncového spotřebitele vyplývá, ţe se jedná o dvě rovnocenné volby. Ve srovnání přínosů pro společnost reprezen-tovanou státem se započtením externalit vychází jako výhodnější Toyota Corolla, neboť výnos z daní je vyšší nežli rozdíl v externích nákladech oproti Priusu. Stát tedy s současné době nemá důvod dotovat vůz Prius s hybridním pohonem.
Obchodně-ekonomické srovnání tradičních a alternativních paliv
Dvořáková, Monika ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Kočan, Jakub (oponent)
Nepříznivé predikce o zásobách ropy spolu s nestabilitou na Středním východě podněcují vývoj alternativních paliv, která by umožnila snížit závislost světových ekonomik na ropě. Na ropě a ropných derivátech je závislá hlavně automobilová doprava, která se i velkým procentem podílí na emisích skleníkových plynů. Je proto nutné zaměřit se na cílené snižování spotřeby paliv vozů určených k osobní přepravě. Možností jak tohoto docílit je například přestavba stávajícího vozu na spalování biopaliv, koupě vozu s hybridním nebo elektrickým pohonem a již brzy snad také automobil poháněný vodíkem. Překážkou pro větší rozšíření těchto paliv a pohonů spočívá v mnohdy vysoké pořizovací ceně nebo vyšších provozních nákladech. Jejich ekonomická nevýhodnost se ale postupně snižuje a do budoucna lze očekávat nárůst počtu alternativních vozů na silnicích.
Prověřte možnosti a navrhněte případné úpravy spalovacího motoru pro hybridní pohon bioplynem a dřevoplynem.
VONDRUŠKA, Michal
Bakalářská práce na téma ?Prověřte možnosti a navrhněte případné úpravy spalovacího motoru pro hybridní pohon bioplynem a dřevoplynem? je rozdělena na tři hlavní části. V první části se zabývá metodami, principy a chemickými procesy vzniku bioplynu a dřevoplynu, jejich vlastnostmi a složením. Druhá část práce se pak zabývá výběrem vhodného spalovacího motoru pro hybridní pohon a potřebnými úpravami motoru za účelem zajištění funkčnosti. Součástí práce jsou také úpravy bioplynu a dřevoplynu, nutné pro splnění ekologických požadavků na spalovací motory a jednoduchá ekonomická kalkulace za účelem zjištění ekonomické stránky použití spalovacího motoru na hybridní pohon. Výsledkem práce je zhodnocení možnosti použití spalovacího motoru pro hybridní pohon bioplynem a dřevoplynem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.