Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 569 záznamů.  začátekpředchozí509 - 518dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Trhosvinenska
LENKOVÁ, Dominika
Diplomová práce s názvem "Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Trhosvinenska" se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá charakteristikou místního regionu a jeho postavením ve vzdělávacích oblastech. Praktická část na základě empirického šetření shrnuje poznatky o způsobech výuky na základních školách a niţším ročníku víceletého gymnázia. Na základě tohoto šetření navrhuji vlastní návrh koncepce výuky Trhosvinenska (metodika výuky, exkurze, projekt a pracovní učebnice),vycházejícího z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Prachaticka
HLEDĚNCOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce s názvem ?Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Prachaticka" pojednává o problematice výuky místního regionu na 2. stupni základní školy. Je rozvržena na část teoretickou a část didaktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou regionu a postavením daného tématu ve vzdělávacích oblastech s důrazem na naplňování klíčových kompetencí. Didaktická část na základě dotazníkového šetření v základních školách a víceletém gymnáziu regionu shrnuje zjištěné skutečnosti o výuce tohoto tématu. Praktická část rovněž zahrnuje vlastní návrh koncepce učiva (metodika výuky, exkurze, pracovní učebnice a didaktické hry) vycházející z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Výukový text pro úvodní fyzikální praktikum
MITTASCH, Marek
Tato práce seznamuje čtenáře se základními pojmy měření, fyzikálními veličinami, jejich jednotkami a měřicími přístroji. Podává návod k realizaci měření ve fyzikálním praktiku, úvod do teorie chyb, a na příkladech ukazuje zpracování naměřených hodnot, včetně využití některých funkcí programu MS Excel.
Telčsko - místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ
PROKOPOVÁ, Michaela
Prokopová, M. (2013): Telčsko ? Místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ. Diplomová práce, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, katedra geografie, 85 stran. Diplomová práce Telčsko ? Místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ pojednává o problematice výuky místního regionu na 2. stupni základní školy a víceletých gymnázií. Práce se skládá ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá charakteristikou řešeného území a postavením daného tématu ve vzdělávacích dokumentech s důrazem na naplnění klíčových kompetencí. Praktická část na základě empirického výzkumu a šetření shrnuje poznatky o znalostech žáků o místním regionu a dotazníky pro učitele zjišťují způsoby výuky tohoto tématu. Na základě tohoto šetření navrhuji vlastní návrh koncepce výuky Telčska (metodika výuky, exkurze, projekt a pracovní učebnice), vycházející z platného Rámce vzdělávacího programu pro základní vzdělání.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
NOVOTNÁ, Radka
Hlavním tématem této bakalářské práce je výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy a jejích prvků. První dvě kapitoly charakterizují cizí jazyk a dramatickou výchovu. Důležitou součástí je přehled metod a cílů cizojazyčného vyučování. Ve třetí části této bakalářské práce je popsána integrace předmětů a jsou zde uvedeny konkrétní příklady, jak lze dramatickou výchovu využít ve výuce cizích jazyků. Konkrétní hodiny, ve kterých se využívá dramatických prvků jsem měla možnost vidět na Základní škole Marjánka a v různých školách v Norsku.
Druhá světová válka v současném českém filmu
FAKTOR, Jan
Bakalářská práce Druhá světová válka v současném českém filmu si dává za úkol zmapovat způsob, jakým současní čeští filmoví tvůrci ve svých snímcích pojímají toto dějinné období, přičemž se soustředí pouze na hrané historické filmy natočené po roce 1993. Cílem práce je osvětlit, jakým způsobem jsou snímky uchopeny a co se svému divákovi snaží sdělit. Největší pozornost bude věnována čtyřem snímkům ? Tobruk, Tmavomodrý svět, Musíme si pomáhat a Lidice. Pozornost bude věnována také komparaci skutečných událostí se způsobem, jak byly zachyceny ve filmu. Dále se bakalářská práce bude zabývat problematikou spojení historie a filmu a poslední část se pokusí nastínit možnosti využití filmového média při výuce.
Španělština v. katalánština a jiné minoritní jazyky užívané ve Španělsku a jejich postavení v EU: právní režim a jazyková praxe.
MARHOUNOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce jsou jazyky užívané ve Španělsku, jejich postavení na úrovni státu a Evropské unie. Cílem práce je zjistit, jaké jsou znalosti a užití těchto jazyků mezi obyvateli autonomních společenství a do jaké míry jsou dodržovány právní předpisy upravující postavení jazyků ve státě. Dalším cílem je popsat, jakou pozici jazyky ve Španělsku získali v Evropské unii. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola je úvodní a obsahuje základní informace o Španělsku a charakteristiky jednotlivých jazyků. Druhá kapitola se zabývá rozborem právních předpisů upravujících jazykovou politiku v jednotlivých autonomních společenství. Třetí kapitola zkoumá znalosti a užití jazyků. Na základě těchto výsledků se pak snaží dokázat, jak jazykové zákony působí na rozšíření jazyků a do jaké míry jsou dodržovány. Čtvrtá kapitola popisuje proces, jakým způsobem byly jazyky, kterými se ve Španělsku mluví, postupně prosazovány na úrovni Evropské unie a čeho Španělsko do dnešní doby dosáhlo.
Lexikální neekvivalence jako negativní interference při osvojování španělštiny.
HORTVÍKOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce je určit lexikální jednotky, které jsou nejvíce ohroženy interferencí způsobenou lexikální neekvivalencí mezi lexikony češtiny a španělštiny. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části práce autorka uvádí do problematiky lexikální neekvivalence obecně a na základě prostudované literatury vytváří lingvodidaktickou klasifikaci lexikálních neekvivalencí. V praktické části diplomové práce na základě analýzy slovní zásoby učebnic španělštiny Aventura 1,2, Nuevo Ven 1 a Nuevo Ven 2 (prvních 8 lekcí), která odpovídá rozsahu učiva na druhém stupni základního vzdělávání, tedy do výše úrovně B1-, uvádí a vysvětluje konkrétní případy lexikálních neekvivalencí. Interferenci způsobenou lexikální neekvivalencí identifikuje na základě vlastní zkušenosti s výukou španělštiny, analýze tedy podrobuje jak mluvený tak písemný projev studentů.
Přístupy k výuce daní na obchodních akademiích
Šindler, Jan ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení současné výuky daní z pohledu výukových metod. Práce je rozdělena do třech částí. První část je zaměřena na systém středoškolského vzdělávání v České republice po zavedení školské reformy v roce 2005. Druhá část práce je orientována na předmět Ekonomika, který je základním a výstupním předmětem pro naprostou většinu odborných předmětů vyučovaných na střední odborné škole ekonomického zaměření. Obecně je zde charakterizován vyučovací předmět a je zde věnována samostatná kapitola výukovým metodám jak tradičním, tak moderním. Třetí část je zaměřena konkrétně na výuku daní na obchodních akademiích. Pojednává o zařazení tematického celku Daně do osnov na obchodní akademii, o jeho obsahu a specifikách. Praktická část je potom výsledkem vlastních zkoumání, zabývá se výukou ekonomiky a daní v praxi. Na základě dotazníkového šetření na Vyšší odborné škole ekonomické a Obchodní akademii Kollárova v Praze 8 Karlíně zkoumám, jak jsou v současnosti vyučovány daně na středních ekonomických školách. Součástí této části jsou i popisy vlastní výuky a pedagogických pokusů při výuce daní, které jsem na dané škole provedl, a vzorové zpracování tematického celku Mezinárodní zdanění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 569 záznamů.   začátekpředchozí509 - 518dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.