|
Prostorová data v databázi Oracle
Hanuš, Ondřej ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Krch, David (oponent)
V současné době se stále více a více setkáváme s aplikacemi, které pracují s digitálními daty geografického charakteru. Uživatelé jsou více a více nároční a vyhledávají aplikace, které jim přinesou co nejjednodušší cestou informaci např. o nejkratší cestě do zaměstnání. Množící se případy, kdy ztrácíme papírová data z důvodů živelných pohrom, nás přivádí na myšlenku vše digitalizovat a papírová data ukládat na bezpečném místě v archívech a pro běžnou práci tak využít digitálních kopií, uložených v databázích. Tato práce se zabývá jedním z témat, které by tomuto trendu mohlo pomoci. Tímto tématem je ukládání a manipulace s prostorovými daty. Prostorová data svou povahou zahrnují problematiku geografických informačních systémů, které právě patří k typům aplikací, které jsou v dnešní ?digitální? době velmi často vyžadována. Aplikací, které nás vizuální cestou dovedou k cíli je dnes i na internetu celá řada. Tato problematika však v sobě neskrývá pouze aplikace typu hledání nejkratší trasy, ale řada firem je využívá např. pro plánování a výstavbu průmyslových sítí, plánování staveb domů, své využití najdou např. v aplikacích typu správa majetku. Pokud vezmeme v úvahu, že prostorová data jsou představována geografickými daty, velice snadno se dostaneme k úvaze, že takováto data mohou velmi jednoduše dosáhnout objemu v řádech terabajtů. Pro takovéto objemy dat je nutné hledat vhodná úložiště a hlavně efektivní správu. Takovouto funkčnost nám nabízí nejrozšířenější databáze ORACLE a rozšíření Oracle Spatial.
|
|
GIS jako systém pro komunikaci se zákazníky
Zubíček, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kulaviak, Radim (oponent)
Základním tématem této práce je pojetí problematiky geografických informačních systémů (GIS) z pohledu jejich využití jako komunikačního prostředku v prostředí WWW. Důraz je kladen na řešení nenáročná na náklady. Cílem práce je přinést teoretické informace nutné k uchopení problematiky, ale také poskytnout řešení konkrétního informačního systému v podmínkách realitní kanceláře podnikající na českém trhu. V první části (kapitoly 2 a 3) se práce zaměřuje na zprostředkování základních vlastností a principů GIS získaných studiem odborných materiálů. Popsány jsou jak obecné principy využití GIS, tak také některá specifika jejich nasazení v podmínkách České republiky. V druhé části (kapitoly 4 až 7) autor na základě získaných znalostí popisuje tvorbu konkrétního GIS řešení vyhovujícího definici předmětu práce. Výsledkem práce je potvrzení předpokladu, že existují a jsou široce dostupné prostředky umožňující implementaci GIS při udržení nízkých nákladů.
|
| |
|
Marketing na pomezí mezinárodního podnikání a informačních technologií
Jurčík, Michal ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Sato, Alexej (oponent) ; Jindra, Jiří (oponent) ; Kováč, Michal (oponent)
Informační technologie umožnily standardizovat značnou část marketingových informací pomocí digitalizace. Tím, že se tyto informace standardizují, usnadňuje se také standardizace práce s nimi v konkrétních částech hodnotového řetězce podniku. V práci je navrženo vymezení čtyř specifických oblastí využívání informačních technologií v marketingu: e-commerce, dodavatelské řetězce s informačními technologiemi, marketingové databáze a informační systémy v podniku, digitální televizní a rozhlasové vysílání. Hlavním cílem práce je ověřit hypotézu o této klasifikaci oblastí aplikování informačních technologií. Dalším cílem je analyzovat tyto oblasti z hlediska mezinárodního marketingu a charakterizovat, jak konkrétně informační technologie ovlivňují v těchto oblastech podnikání.
|
| |