Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 445 záznamů.  začátekpředchozí383 - 392dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Recyklace a autenticita materiálu v diva dle
Ráčková, Karolína ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
V této práci se zabývám fenoménem recyklace a autenticity. Na počátku pokouším se vymezit dle svého pojetí stěžejní pojmy a zamýšlím se nad nimi na poli obecném, uměleckém a divadelním. Následuje obsáhlejší praktická část. V ní zmiňuji se nejdříve o svých dřívějších pracech, jež souvisí s daným tématem, a demonstruji na nich svůj dlouhodobý zájem. Poté věnuji již zbytek textu své závěrečné práci na rodinné téma, jež se podobala archeologii a jíž byl nakonec přisouzen název V domě straší duch. Podrobný popis celého procesu tvorby sahá od výběru tématu, přes shromažďování fyzického i nefyzického materiálu, určení formy, zpracování zvukové složky až po závěrečnou instalaci a její podobu. To vše opět se zaměřením na projevy a využití jevů recyklace a autenticity. Textovou část uzavírám fotografickou dokumentací výsledného tvaru v příloze.
Divadlo v exteriéru
Štěpán, Jakub ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V bakalářské práci představuji celkem čtyři divadelní projekty, které mají jeden společný prvek a tím je otevřený prostor nebo-li plenér. Hledám další propojení všech čtyř projektů a ostatních, které jsem za dobu studia realizoval. Vytvářím si slovník cizích slov a pojmů, které se vztahují k práci v otevřeném prostoru. Většina mých projektů se odehrává venku, rád nacházím lokace a stavím svoje vize. Projekty spojuje filmový svět a jeho střihovost jako dramaturgický styl, ale zároveň jeho vizuální stránka jakou je fikce. Kočovnictví nebo jiným slovem nomádství je rovněž silnou propojovací linkou projektů. Cestování z místa na místo a objevování nových technologií a možností je dalším z nálezů této práce.
Divadlo krize
Čonková, Ivana ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Tato práce popisuje a reflektuje specifické, sporné divadelní události a tvůrčí projekty, které jsem realizovala v sociálně politicky vyhrocených chvílích - v krizi. V těchto akcích jsem poznávala divadlo, tím, že jsem aktivně něco dělala. Postupně jsem získávala zkušenosti, které v sobě ukrývají jisté otázky i odpovědi divadelní praxe. Popisuji čtyři události a dva projekty. První událost reagovala na smrt tragicky zemřelých osob a psů na Florenci v Praze. Poslední projekt se odehrával v prostoru romského městského ?gheta? v Ústí na Labem. Pohybuji se v rozličných prostorech, situacích i tématech. V nich všech jsem pátrala, čím vším divadlo může být a jak s tímto médiem odpovědně zacházet. Zkoumala jsem, jak může přežít a odolat nebezpečí divadelní rutiny, konzumu a všednosti. Jak divadlo nenechat upadat, ale objevit jeho sílu život měnit, identifikovat a tvořit.
THEATRE CONTRACTS
Hůlková, Kateřina ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, František (oponent)
The aim of this thesis is to create a collection of the most commonly used types of theatre contracts and of their practical applications in theatre practice. The opening passage informs the reader about legal forms applicable for theatre activities. The main part of the work analyses legal conditions related to those contract types that are most commonly applied in theatre. The final part treats the application of contract types in theatre practice. So this part refers to concrete theatre professions and the contracts types concludable with them by the theatre. The following bachelor's thesis could become a helpful students' aid at the Department of Arts management at the Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in Prague ? both for study purposes and realization of new theatre projects.
Scénografie: William Shakespeare- Zkrocení zlé ženy
LIŠKOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se věnuje životu a dílu Williama Shakespeara. První část přibližuje autora a jeho hry, především pak komedii Zkrocení zlé ženy. Část druhá popisuje samotnou tvorbu makety, návrhů a ideovou základnu, z níž se při tvorbě vychází. Obě části na sebe tematicky navazují.
Role textu v dramatickém umění
DEMETER, Peter
Tato bakalářská práce se zabývá rolí a povahou textu v dramatickém umění, a také vztahem dramatického textu a divadelního představení. Záměrem práce je ukázat místo dramatického textu ve struktuře dramatického umění a prokázat důležitost scénických poznámek. Metoda komparace je v práci použita za účelem představení dramatického umění v kontextu české estetiky a sémiotiky divadla.
Guy de Maupassant dramaturge
ČECHOVÁ, Monika
Předmětem této práce je představení Guy de Maupassanta, francouzského autora druhé poloviny 19. století, jako dramatika. Hlavním cílem je přiblížit tendence k dramatické tvorbě jinak prozaického autora a sedm jeho dokončených her, které jsou často opomíjeny v kontextu jeho známější tvorby. Tato práce se zabývá celkovým představením povahy a postavení her v díle autora. Prostřednictvím uvedení do dobové historicko-společenské atmosféry, literárních a divadelních tendencí v druhé polovině 19. století a analýzami samotných her, se práce snaží tuto autorovu tendenci vysvětlit a předložit návrh, jak ji vnímat. Nedílnou součást tvoří vybrané úryvky textů her. Poslední část práce přináší pohled na společné rysy her a zamýšlí se nad záměrem a podměty jejich vzniku, autorovým přístupem a uchopením žánru a příčinou jejich obecné neznámosti.
Zrození komedianta, aneb Divadelní činnost Vítězslava Marčíka v proměnách času.
HOŘÍNKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá hereckou, režisérskou a autorskou osobností Vítězslava Marčíka. Text vznikl na základě rešerší v regionálním i celostátním tisku a třídění do této doby neuspořádaného Marčíkova archivu. Důležitým zdrojem informací byly internetové stránky Teátru Víti Marčíka a rovněž osobní vzpomínky rodiny a spolupracovníků. Hlavní částí práce je pak přehledný, chronologický popis Marčíkovy kariéry ve 20 kapitolách, v nichž sledujeme, jak se během let proměňoval akční radius divadla a jak se vyvíjel repertoár a dramaturgie.
Fantastická knihovna
Linc, Míla ; Hadravová, Soňa
Patří do knihovny Stmívání? Patří. Proto jsme uspořádali Krvavý valentýn. Mají knihovny kromě náročných čtenářů myslet i na milovníky "braku"? Musí. Proto pořádáme CONiáše a další setkání fanoušků scifi a fantasy. Mohou si knihovníci hrát divadlo? Proč by ne? Proto máme knihovnický divadelní soubor Vý; (čti Výstředník). A výčet tím daleko nekončí - poznejte s námi, co všechno se v Městské knihovně v Praze nebojíme provádět!
Videozáznam: Stáhnout plný textMP4
Dramatická výchova - cesta od Komenského Školy hrou až k současnému pojetí
STREJČKOVÁ, Markéta
V této práci se autorka zaměřuje na historický vývoj užití dramatu a školního divadla v pedagogice. Hledá spojitost mezi odkazem Jana Amose Komenského, jeho dílem "Škola hrou" a dnešním pojetím dramatické výchovy. Popisuje současné principy a metody dramatické výchovy, které aplikuje ve své vlastní vytvořené ukázkové hodině dramatické výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 445 záznamů.   začátekpředchozí383 - 392dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.