Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 359 záznamů.  začátekpředchozí345 - 354další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odpovědnost zaměstnance a zaměstnavatele za škodu
BLAŽENCOVÁ, Diana
Cílem diplomové práce bylo vymezení odpovědnosti zaměstnance a zaměstnavatele za škody způsobené v pracovně právním vztahu v souvislosti s bezpečností a ochranou zdraví při práci.
Validizace psychodiagnostického testu ESK - Existenciální škála
MÍČAN, Vlastimil
Konstrukce testu ESK si klade za cíl zmapovat a změřit duševní schopnosti člověka, čímž se míní připravenost k plnému, smysluplnému životu. Existenciální škála neměří duchovní dimenzi jako takovou, nýbrž zkušenost s používáním těchto schopností. Skóry ESK tedy nepopisují trvalé osobnostní vlastnosti, ale současnou zkušenost člověka s uplatňováním potenciálních vlastností, které má každý v podstatě ve stejném rozsahu, avšak rozdílnou měrou je svým životem uskutečňuje. Dotazník se táže probanda na jeho obvyklé reakce, které mu slouží ke zvládání životních situací. Mnoho položek nevykazuje vlastnost zjevné validity, takže proband neví, co test měří a tím zmenšuje nebezpečí zkreslování odpovědí ve směru jejich společenské žádoucnosti. Odpovědi jsou rozděleny do čtyř základních škál, tyto škály se sloučí po dvou a vzniknou dva faktory vyššího řádu, kde po sloučení těchto faktorů lze vypočíst celkový skór, vyjadřující celkovou {\clqq}naplněnost existence`` či {\clqq}subjektivně vnímanou smysluplnost existence``. Tímto dotazníkem bylo zkoumáno 210 respondentů a porovnáno s rakouskými normami Na závěr byla použita korelační analýza dotazníků ESK a SPARO ke zjištění souvislostí mezi jednotlivými stupnicemi ESK a osobnostní strukturou jedince.
Vnitřní účetní předpisy dané firmy se zaměřením na oběh účetních dokladů
Žemličková, Kateřina ; Janhubová, Jaroslava (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Vnitřní účetní předpisy dané firmy se zaměřením na oběh účetních dokladů" se zabývá problematikou interní směrnice o oběhu účetních dokladů z teoretického i praktického hlediska. V první části jsou vymezena základní východiska pro tvorbu vnitropodnikových směrnic, dále jsou detailněji představeny pojmy a úkony spojené s prací s účetními dokumenty. Praktická část má pak za cíl analýzu, opravu a případné dotvoření konkrétního stávajícího interního předpisu o oběhu účetních dokladů dané firmy. Závěr shrnuje silné a slabé stránky původní směrnice a předkládá její novou podobu.
Vztah nezávislosti a odpovědnosti centrálních bank na příkladu ČNB a FEDu
Johnová, Dana ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza vývoje a změny vztahu politické a ekonomické nezávislosti a odpovědnosti centrálních bank na příkladu ČNB a FEDu. V práci použiji metodu komparativní analýzy kvalitativních charakteristik centrálních bank. V teoreticko-metodologické části se zaměřuji na historický vývoj centrálního bankovnictví, dále na vztah nezávislosti centrální banky, její odpovědnost, kredibilitu a transparentnost. V další části práce se věnuji analýze výhod a rizik plynoucích z nezávislého postavení. Nejrozsáhlejší kapitola se zabývá způsoby měření právní a skutečné nezávislosti centrální banky, přičemž výpočet právní nezávislosti dle vybraných indexů aplikuji na Českou národní banku. Na závěr provedu zhodnocení míry nezávislosti České národní banky a Federálního reservního systému a pokusím se objasnit, jaká míra nezávislosti a odpovědnosti je optimální.
Odpovědnost za škodu v obchodním právu
Podojilová, Petra ; Kalinová, Miluše (vedoucí práce) ; Koucká, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odpovědnosti za škodu v obchodním právu. Jejím cílem je přinést přehledné a ucelené pojednání o české právní úpravě odpovědnosti za škodu v obchodním právu. Nejprve je definován pojem odpovědnost obecně, v následující části je popsána odpovědnost za škodu podle občanského a obchodního zákoníku, a to úprava obecná i zvláštní. V praktické části lze nalézt analýzy 3 soudních rozhodnutí, na základě kterých si lze představit, jak soudy pracují a rozhodují v praxi.
Společenská odpovědnost korporací v Číně: Cesta k udržitelnému růstu (vybrané problémy)
Kuksová, Magdalena ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Společenské, kulturní a technologické změny uplynulých desetiletí vyvolaly nový dominantní rys světového hospodářství v podobě globalizace. Současně došlo k mimořádnému rozmachu mezinárodních politických institucí, jež se však ukazují neschopné samotný proces globalizace a jeho důsledky kontrolovat. Tahouny ekonomického růstu ve světě se staly nadnárodní korporace, které přenesly výrobu do rozvojových zemí s nízkými standardy a slabou legislativou, zejména do Číny. Zde často dochází k porušování čínského a mezinárodního práva, za které nikdo nepřebírá odpovědnost. Vyvstává tedy otázka, zda je takto generovaný hospodářský růst legitimní a udržitelný. Diplomová práce se zaměřuje na pracovní podmínky, ve kterých se uskutečňuje výroba zboží v Číně. Cílem diplomové práce je pokusit se zjistit, do jaké míry může koncept společenské odpovědnosti korporací přispět k udržitelnému růstu a zlepšit stav pracovních podmínek v Číně. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola obsahuje teoretický úvod o společenské odpovědnosti, druhá kapitola zachycuje příliv zahraničního podnikání do Číny a jeho dopady na společnost. Třetí až pátá kapitola postupně představují pokusy jednotlivých autorit a korporací řešit problém nedůstojných pracovních podmínek a porušování právních norem. Šestá kapitola vybízí k odpovědnosti spotřebitele. Práce je tedy výhradně zaměřena na sociální pilíř společenské odpovědnosti korporací.
Právní úprava ochrany spotřebitele se zaměřením na vadné výrobky
Popeláková, Klára ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele, konkrétně úpravou odpovědnosti za vady výrobků, potažmo odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobků. Čtenář se dozví zejména to, jak postupovat, pokud se vyskytne vada výrobku, v jaké lhůtě musí svá práva uplatnit, u koho a za jakých podmínek. Toto je v práci objasněno nejen citaci důležitých právních předpisů, ale i prostřednictví ukázek použití zákonů na příkladech z praxe. Nechybí ani přehled nejčastějších podvodných praktik prodávajících, na které je třeba si dát pozor. Zmíněny jsou i spotřebitelské organizace, náplň jejich činnosti a samozřejmě kontakt, kam se spotřebitel může obrátit s případným dotazem. V závěru práce jsem analyzovala, do jaké míry jsou spotřebitelé znalí svých práv. Výzkum byl proveden formou dotazníku na vzorku více než 100 lidí, kde si respondenti mohli vybrat z nabízených odpovědí.
Odpovědnost za škodu v obchodním právu
Hindrová, Barbora ; Kalinová, Miluše (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice odpovědnosti za škodu v obchodním právu. Jejím cílem je přinést přehledné a ucelené pojednání o české právní úpravě odpovědnosti za škodu v obchodním právu. Nejprve je zde vymezen pojem odpovědnost obecně, v následující části je vysvětlena odpovědnost za škodu podle občanského a obchodního zákoníku, a to úprava obecná i zvláštní, nechybí ani mimozávazková odpovědnost. V závěru práce lze nalézt příklad posouzení příčinné souvislosti soudem a také je zde ukázáno, jakým způsobem lze odpovědnost pojistit v případě společnosti s ručením omezeným.
Společenská odpovědnost malých a středních firem
Manová, Dana ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Černá, Iva (oponent)
Práce se zabývá vztahem malých a středních firem ke koncepci společenské odpovědnosti firem jako podpůrného nástroje podnikového řízení pomáhajícího ke stabilitě firmy, zlepšení dobrého jména podniku a jako nástroj k zvýšení konkurenceschopnosti, který je ale malými a středními firmami opomíjen a nepovažován za podstatný. Zkoumáno a oveřováno kvalitativním výzkumem se třemi firmami.
Hodnocení společenské odpovědnosti organizací využitím metody KORP
Nový, Daniel ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je hodnocení společenské odpovědnosti v komerčních bankách působících na českém trhu. Vybranými bankami jsou Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka. Hodnocení je prováděno dle nové české metody KORP. Data nutná k hodnocení byly získány z dotazníkového šetření, webových stránek bank a z jejich Zpráv o CSR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 359 záznamů.   začátekpředchozí345 - 354další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.