Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  začátekpředchozí310 - 319další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině
NAVRÁTIL, Josef
Abstrakt Téma mé bakalářské práce je zaměřeno na prevenci šikany. Přesný název práce zní: Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině. Cílem práce bylo zmapovat problematiku prevence šikany v organizacích zabývajících se volnočasovými aktivitami dětí a mládeže na Vysočině. V současném stavu je popsána šikana, agresivita, sociálně patologické jevy, prevence šikany, programy primární prevence, volný čas a neziskové organizace. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor S1 tvořily neziskové organizace pracující s dětmi a mládeží ve volném čase a výzkumný soubor S2 tvořili neziskové organizace nabízející preventivní programy. Z výzkumu vyplynulo, že někteří respondenti nedokáží přesně definovat šikanu a také, že všechny oslovené nestátní neziskové organice (dále jen NNO) se snaží řešit si šikanu samy. Ve většině případů nespolupracují s žádnými odborníky, ani s nikým jiným. O preventivní programy pro děti nemají zájem. Dále z výzkumu vyplynulo, že organizace nabízející preventivní programy nevyvíjí přílišnou snahu v oblasti tvorby programů i pro neziskové organizace. Byly by toho schopny pouze v případě zájmu NNO pracujících s dětmi a mládeží. Dále vyplynulo, že důvodem tohoto jednání je vůle a peněžní prostředky, které dnes hrají největší roli. Na základě výzkumu lze konstatovat, že nabídka preventivních aktivit je v kraji Vysočina dostačující. Zejména na Třebíčsku, Jihlavsku a Žďársku. Na základě zjištěných výsledků bude vypracován návrh prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině, který bude poskytnut těmto organizacím.
Problematika šikany na 1.stupni ZŠ v Českých Budějovicích
BÜRGEROVÁ, Michaela
Šikana je hrozivý fenomén,který začíná provázet děti již od předškolního věku.V posledních letech došlo ke značnému nárůstu případů.Děti jsou šikanou nejvíce ohroženy na základní škole.Projevy šikany,byť v různém měřítku,existují na každé ze škol.Cílem práce bylo zmapování výskytu šikany u žáků 4.tříd ZŠ v ČB,monitorování informovanosti žáků o šikaně a jejich zkušenosti.Z provedeného výzkumu je patrné,že téměř polovina žáků 4.tříd vybraných základních škol se s šikanou setkala,tedy ještě před nástupem na 2.stupeň základních škol.Žáci jsou informováni o tom,co je šikana,ale nemají dostatečný přehled o tom,jak řešit,když se s šikanou setkají.
Problematika poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivita a šikana, možnosti jejich prevence
VONEŠOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivitou a šikanou a možnostmi jejich prevence. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o problematice poruch chování žáků. Upřesňuje a rozebírá pojem poruchy chování ve všech jeho formách, a dále vnitřní a vnější vlivy na poruchy chování. Objasňuje příčiny a podmínky vzniku poruch chování. A nakonec popisuje možnosti prevence a nápravy. Cílem zkoumání v praktické části je zjistit nejčastější formy poruch chování, jejich příčiny a důsledky metodou vlastního dotazníku a rozhovoru na ZŠ. Výsledky z dotazníku jsou zpracovány do tabulek a grafů, jsou doplněny o údaje získané z rozhovorů a na závěr jsou vyhodnoceny. Přílohová část diplomové práce obsahuje příklady z praxe učitelů, minimální preventivní program ZŠ Jistebnice a jeho hodnocení za rok 2008/2009, krizový plán ZŠ Jistebnice a další materiály související s problematikou poruch chování.
Šikana na odborném učilišti
PEŠOVÁ, Olga
Téma předkládané bakalářské práce {\clq}qŠikana na odborném učilišti`` se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jako jeden z hlavních důvodů se jeví neutuchající mediální zájem o předmětnou problematiku. Některé případy šikany a agresivity vůbec jsou velmi často prezentovány jak v televizních a novinových zprávách, tak i na internetu. Za vysoce alarmující je považován hlavně fakt, že věková hranice dětí, projevujících se značně agresivně, se posouvá stále níže. Domnívám se, že stejně jako u většiny mezilidských problémů, i zde platí pravidlo hledat počátek negativních projevů v rodinné výchově. Dle mých zkušeností vyrůstali pachatelé šikany zpravidla v neúplných či nefunkčních rodinách, přičemž důsledkem tohoto poznání je obsah předložené bakalářské práce. V teoretické části jsem se zaměřila na přesné definování šikany, agresora, oběti, na zvláštnosti u dětí a mládeže a rovněž tak na přesné definování rodiny a její funkce. V praktické části bylo mým cílem zmapovat problematiku šikany na Odborném učilišti v Třešti a ověřit si její přímou souvislost s výchovou v rodině. K výzkumu byl v praktické části využit kvantitativní dotazník pro žáky odborného učiliště, polostandardizovaný rozhovor s učiteli a vychovateli odborného učiliště. Pro názorný příklad je v závěru praktické části uvedena jedna kasuistika žáka Odborného učiliště v Třešti. Z výzkumu vyplynulo, že jedním z nejdůležitějších předpokladů pro harmonický vývoj dítěte je správná výchova v rodině bez nadbytečného trestání a bez patologických projevů v rodině.
Problematika šikany na 1. stupni ZŠ
PECHÁČKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá problematikou šikany na 1. stupni základních škol mezi dětmi. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V práci bylo užito citace předních odborníků na šikanu u nás i v zahraničí. V teoretické části se budu zabývat vymezením a vysvětlením základních pojmů. Zaměřím se na sledování příčin tohoto sociálně patologického jevu. Nejprve popíšu teorii šikany, projevy a příčiny šikany, její průvodní znaky, rizika, šíření, formy a následky. Dále se budu věnovat charakteristice osobnosti agresora a obětem šikany a jejich rodinám. Závěr teoretické části bude pojednávat o prevenci šikany a zvládání tohoto problému. V praktické části se prostřednictvím dotazníků pokusím zmapovat současnou situaci ve školách. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na čtyřech základních školách a zúčastnilo se jej 282 respondentů. Dotazníky jsem použila na 1. stupni základních škol, ve třetí, čtvrté a páté třídě. Výsledky výzkumného šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny. Tato práce je určena zejména všem stávajícím i budoucím učitelům a rodičům všech dětí, jelikož žádné dítě není imunní vůči těmto problémům.
Šikana na škole
HROMÁDKA, Radek
Cílem práce je ze statistických hledisek zjistit výskyt šikany u dětí navštěvující 2. stupně základních škol z pohledu genderu. Bude se zabývat rozdíly v chování šikanovaných a šikanujících chlapců nebo dívek. Jakým způsobem se děti zasažené šikanou chovají a jakým způsobem na šikanu reagují. Důležitým faktorem pro zkoumání bude také četnost případů šikany u jednotlivých pohlaví.
Šikana, agresivita a agresivní projevy mezi odsouzenými
KRZÁK, Jiří
Předkládaná bakalářská práce se zabývá popisem agresivních projevů odsouzených a rozborem možných příčin těchto negativních jevů za zdmi věznic. Pozornost je věnována jak agresi mezi vězni navzájem, tak vůči zaměstnancům. Zabývám se též penitenciární problematikou šikany a zneužívání návykových látek vězeňskou subkulturou. V první části je pozornost věnována jednotlivým formám agrese v penitenciární prostředí, které jsou zde členěny dle agresorem ohrožovaných objektů a způsobem agresivního projevu. Další kapitoly se věnují jednotlivým faktorům ovlivňujícím agresivní chování přímo v peniterciárním prostředí. Jsou zde podrobněji popsány příčiny, které objektivně ovlivňují možný výskyt negativních jevů ve věznicích. Na rozbor příčin agrese navazuje část, která se zabývá některými možnostmi prevence nežádoucího chování od pomoci zákonem daných prostředků až po vlastní profesionalizaci personálu Vězeňské služby ČR. Statistický výzkum v závěrečné části je zaměřen na množství výskytu jednotlivých předpokládaných činitelů, které negativně ovlivňují či ovlivnily agresivitu odsouzených.
Výskyt vybraného rizikového chování u žáků základního školství
KORTIŠOVÁ, Jana
Výskyt vybraného rizikového chování u žáků základního školství Abstrakt k bakalářské práci Úkolem mé práce je zmapovat a vyhodnotit výskyt vybraného rizikového a závislostního chování v populaci žáků druhého stupně základních škol v regionu České Budějovice. V teoretické části své práce vysvětluji termín rizikové chování a jeho etiologii, popisuji jeho jednotlivé druhy, které jsem rozdělila na drogové a nedrogové závislosti a charakterizuji zde věkového období dospívání. Pro dosažení vytyčených cílů jsou kvantitativním výzkumem formou anonymního dotazníku sbírána data na šesti základních školách v Českých Budějovicích, kterými jsou zjišťovány zkušenosti žáků s vybranými druhy rizikového a závislostního chování. Jmenovitě se jedná o zkušenosti žáků s alkoholem, tabákem, ilegálními drogami, šikanou, gamblerstvím a využíváním počítače a internetu. Na základě svého výzkumu si také ověřuji tři předpokládané hypotézy. Hypotéza číslo 1 zní: Nadpoloviční většina žáků základní školy se v průběhu školní docházky setkala se šikanou. Tato hypotéza byla falzifikována. Z výsledků mého výzkumu totiž vyplývá, že se šikanou se setkalo pouze 34 % dotazovaných žáků. Hypotéza č. 2: První zkušenost s legálními návykovými látkami mají žáci již před 13. rokem věku. Tato hypotéza byla verifikována. Hypotéza č. 3: První zkušenost s ilegálními návykovými látkami je již před 14 rokem věku. I tato hypotéza byla verifikována. Výsledky mé práce mohou být použity pro potřeby dalšího výzkumu, pro potřebu výuky a preventivního dění ve školských zařízeních a také pro větší míru informovanosti o vybraném rizikovém chování dětí a dospívajících. Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Vácha Autor: Jana Vochozková České Budějovice 2008
Šikana a její souvisloti
HRABĚTOVÁ, Iva
Bakalářská práce analyzuje agresivní chování dětí základní školy, k němuž dochází formou šikany. Cílem je postižení projevů šikany, včetně jejích souvislostí zvláště ve vazbě na atmosféru ve třídě, danou charakteristikami sociopreferenčních vztahů mezi dětmi. Pozornost je věnována osobním zkušenostem s šikanou v roli oběti, svědka nebo agresora, povědomí o způsobech šikanování a dalším jevům. K získání dat o šikaně byl použit dotazník vlastní konstrukce a dále sociometrický dotazník (autora J.Morena) k postižení některých charakteristik skupinové dynamiky, v rámci školní třídy. Výzkum byl proveden na základní škole v Českých Budějovicích, kde se ho zúčastnily čtyři třídy druhého stupně. K základním výsledkům patří zmapování šikany ve vybraných školních třídách u dětí staršího školního věku, typických projevů, charakteristik a souvislostí.
Agresivita dětí a mládeže
FICALOVÁ, Barbora
Téma mé bakalářské práce {\clqq}Agresivita dětí a mládeže`` se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je zcela jistě stále větší mediální zájem o tuto problematiku. Případy dětské agresivity jsou velmi často prezentovány v televizních a novinových zprávách i na internetu. Za alarmující je považováno hlavně to, že věková hranice dětí, které se projevují agresivně, se posouvá stále níž. Teoretická část práce je zaměřena převážně na patologickou formu agresivity, na její dělení, druhy, příčiny a teorie vzniku. Neopomenutelná forma dětské agresivity je samozřejmě šikana, které je věnována celá jedna kapitola. S nově příchozími technologiemi se dnes šikana transformuje i do nových podob jako je například kyberšikana, která je v práci také okrajově zmíněna. Zjištění základních příčin dětské agresivity a vliv agrese na sociální adaptaci agresivního jedince, popřípadě problémy a důsledky, které agresorovi jeho jednání způsobuje, jsou cíli mé práce. Výzkum proběhl ve výchovném ústavu, kam jsou umisťovány dívky od 15 do 18 let se závažnými poruchami chování a výchovnými problémy. Právě agresivita bývá u těchto dívek jedním z typických prvků chování. Nejedná se tedy o výzkum v běžné populaci. Pro zachování anonymity byla namísto rozhovoru použita dotazníková metoda a následné kvalitativní zpracování. Vzhledem k malému počtu dívek, které byly schopné nebo ochotné dotazník vyplnit, bylo kompletně vyplněno 10 dotazníků. Nejvýznamnějším výsledkem výzkumu bylo zjištění, že všechny dotazované dívky, které v současnosti uplatňují agresivní chování, byly v dětství samy vystaveny agresivitě, a to nejčastěji ve formě domácího násilí v primární rodině, ale i v ústavu nebo ve škole ze strany svých vrstevníků. Tyto rané zážitky ovlivňují pozdější aplikované vzorce chování a uznávané hodnoty. Lze tedy říci, že jedním z předpokladů pro harmonický vývoj dítěte, je správná výchova bez nadbytečného trestání a bez patologie v rodině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   začátekpředchozí310 - 319další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.