Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Walks in time-dymanic graph model
Beliš, Marek ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce) ; Böhm, Martin (oponent)
Orientační běh s migrujícími kontrolami můžeme reprezentovat grafovým modelem s ohodnocenými vrcholy a orientovanými hranami, kde ohodnocení vrcholů je proměnlivé v čase. Hledání optimální cesty představuje exponenciálně složitý problém, který je v reálnem čase řešitelný jen pomocí omezujících podmínek a heuristik. Program SMIK solver pomocí naimplementovaných heuristik hledá optimální cestu vícero způsoby. V práci najdeme popis problému a algoritmů, programátorskou dokumentaci s popisem metod výpočtu a porovnání výsledků programu s reálnými závody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Optimalizace rozvozových tras
Bílek, Jan ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce) ; Šámal, Robert (oponent)
Práce se zabývá řešením úlohy typu Vehicle Routing Problem, ve které vozidla mají omezenou kapacitu. Věnujeme se především variantě s hetero- genním vozovým parkem, kde má každé vozidlo fixní a variabilní náklady za své použití. Algoritmus navržený pro řešení této úlohy hledá počáteční řešení pomocí pravděpodobnostně upravené Clarke-Wrightovy metody úspor, které se dále snaží zlepšit postupy založenými na lokálním prohledávání. Výsledky našeho algoritmu porovnáváme na benchmarcích se současnými nejlepšími známými výsledky. Sou- částí práce je implementace tohoto algoritmu v jazyce Java. 1
Optimální plánování rozvozu pomocí dopravních prostředků
Kafka, Ondřej ; Branda, Martin (vedoucí práce) ; Hanzák, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá optimalizačními problémy, které vznikají při plánování rozvozu pomocí dopravních prostředků. Tyto problémy lze často formulovat jednoduše jako úlohy celočíselného programování, ale málokdy je možné je řešit přímo technikami celočíselného programování. Proto je třeba zkoumat také schopnosti heuristických algoritmů. Hlavním zaměřením práce je rozvozní problém s časovými okny. Pro tento problém byl navržen a implementován algoritmus tabu prohledávání. Algoritmus využívá celočíselné programování při řešení dělícího problému za účelem nalezení optimálního rozdělení všech zákazníků do přípustných tras nalezených během vyhledávacího procesu. V numerické studii jsou porovnány výsledky postupů klasického celočíselného programování, jednoduché vkládací heuristiky a navrženého algoritmu tabu prohledávání.
Optimalizace provozu ve velkoobchodním skladu
Kolárik, Jan ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce) ; Hladík, Milan (oponent)
Cílem práce je navrhnout pro daný velkoobchodní sklad strategii, která zefektivní jeho provoz. Jedná se predevším o zkrácení prostoju zákazníka a minimalizaci najetých vzdáleností manipulacní techniky. Finální program umožnuje vygenerování struktury skladu podle zadaných parametru a na tomto skladu poté vyhodnocení výsledku sledovaných velicin z nasimulovaných provozu založených na použitých optimalizacních technikách. Dále je k dispozici rovinný a prostorový model skladu, který približuje predstavu o dení ve skladu. Program muže posloužit jako pomucka pri organizaci fungování velkoobchodního skladu a snížit náklady potrebné pro jeho provoz.
Optimalizace trasy autonomního vozidla
Vladyka, Vojtěch ; Macho, Tomáš (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem konstrukce a řízení autonomního modelu automobilu. Hlavní koncepce je určena pravidly soutěže The Freescale Cup, pro kterou je model navržen.
Srovnání metod pro řešení problému obchodního cestujícího
Šušová, Lucia ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá srovnáním metod řešení problému obchodního cestujícího (traveling salesman problem). Pro řešení tohoto NP-úplného problému existuje celá řada algoritmů, kdy není jednoduché vybrat ten správný. Hlavní přínos této práce tkví v experimentálním srovnání jednotlivých metod mezi sebou. Čtenář se tak dozví, jaké výsledky pří hledání cesty může očekávat při použití konkrétního algoritmu. První část práce se zabývá teoretickým základem, kdy jsou popsány všechny potřebné informace pro správně pochopení problému. Druhá část se zabývá popisem jednotlivých heuristik a metod řešení rozdělených do kategorií podle principu činnosti. Dále práce obsahuje experimentální srovnání metod. Toto porovnávání bylo prováděno na základě vlastní implementace jednotlivých heuristik, část práce se věnuje také samotné implementaci metod a popisu programu. Na závěr jsou uvedeny možnosti dalšího vývoje projektu a nechybí ani zhodnocení výsledků.
Matematické modely dopravních úloh
Votavová, Helena ; Novotný, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním a řešením vybraných dopravních úloh. Nejprve jsou uvedeny historické postřehy, praktické poznatky a formulovány vybrané problémy. Potom se práce věnuje modelování vybraných dopravních úloh pomocí matematického (lineárního a celočíselného) programování a teorie grafů. Pozornost je především věnována problému obchodního cestujícího a různým metodám jeho řešení a jejich modifikacím. V práci jsou rovněž uvedeny komentáře k originální programové implementaci modelů a algoritmů, a to jak modelů v systému GAMS, tak grafových algoritmů v jazyce Python. Algoritmy byly testovány na úloze zahrnující 73 bývalých okresních měst v ČR. Vysledky testování jsou v závěrečné části porovnány a vyhodnoceny.
Heuristiky pro kapacitní úlohy kurýrní služby
Přibylová, Lenka ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Hlavním tématem této práce jsou statické a dynamické úlohy kurýrní služby s kapacitním omezením a jejich řešení heuristickými algoritmy. Uvažovány jsou různé varianty této úlohy, s jedním nebo více kurýry, pro více kurýrů s jediným výchozím místem nebo s různými výchozími místy pro jednotlivé kurýry. Další úpravou je zahrnutí časového limitu, ve kterém musí být všechna místa navštívena. K řešení jsou využity modifikace metody nejbližšího souseda, metody vkládací a metody výměn. Hlavním přínosem této práce je vytvoření heuristických algoritmů popsaných typů statických a dynamických úloh a jejich naprogramování v jazyce VBA (Visual Basic for Applications) v prostředí MS Excel. Výsledky výpočetních experimentů značí, že ve statických úlohách kurýrní služby s více kurýry s jedním výchozím místem vykazuje lepší výsledky modifikovaná metoda nejbližšího souseda, zatímco ve statických úlohách s více kurýry s různými výchozími místy dosahuje značně nižších hodnot účelové funkce modifikovaná vkládací metoda. Modifikovaná metoda výměn vede ke zlepšení nalezených řešení. Pro řešení dynamických úloh se v experimentech osvědčila více modifikovaná vkládací.
Psychologické principy v technikách sociálního inženýrství
Pohorelec, Pavel ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Sociální inženýrství je druh útoku na organizaci nebo jednotlivce, soustřeďující se na slabiny lidského faktoru. V dnešní době, vyznačující se rychlostí, anonymitou a větším zaměření na technologie, představuje takovýto druh útoku vážnou hrozbu. V obraně, do které organizace investují nemalé částky, bývá lidský faktor podceňován. Přestože se sociálním inženýrstvím zabývala řada prací, většina se jich věnovala právě technické stránce a opomněla samotné vysvětlení ovlivňujících technik. Cílem této práce je proto vysvětlení těchto technik z pohledu psychologie, a na tomto základě navrhnutí použitelné obrany. V teoretické části práce jsou popsána dvě ústřední témata -- sociální inženýrství a sociální psychologii. Následně jsou blíže popsány principy, hrající v sociotechnickém útoku roli, a způsoby jakými je sociotechnika využívá. V praktické části jsou tyto informace využity k popisu několika praktických příkladů sociotechnického útoku, a následně k formulování praktických rad k obraně proti napadení sociotechnikem.
Aplikace heuristických metod v reálném rozvozním problému
Slavíková, Monika ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Kobzareva, Maria (oponent)
Tato práce navazuje na bakalářskou práci "Model rozvozových tras a rozmístění logistických center s možností jejich optimalizace". Jde o distribuční úlohu, konkrétně o rozvozní problém. Cílem je nalezení řešení daného rozvozního problému, které by se dalo ve firmě opakovaně využívat. Hlavním úkolem je dosažení nejnižších nákladů (celkový počet kilometrů) při maximálním využití kapacity vozidla; za podmínek, že budou uspokojeny všechny požadavky logistických center a bude tolerovaná maximální kapacita vozidla. K výpočtu optima byl použit řešitel Gurobi 6.0.3 v programovém systému MPL for Windows 4.2, který však neposkytne optimální řešení a řešení problému trvá příliš dlouho. Dále k výpočtu byla použita heuristická vkládací metoda, jejíž výpočetní algoritmus je zapsán pomocí doplňku VBA (Visual Basic for Applications) v MS Excel. Nakonec jsou srovnány výsledky těchto metod s původním řešením rozvozního plánu a řešením v bakalářské práci. Následně byl proveden ještě výpočetní experiment, ve kterém bylo testováno, jaký vliv bude mít na výsledek zavedení dalšího distribučního centra (výchozího místa). Výpočetní experiment byl prováděn heuristickou vkládací metodou, řešitelem Gurobi a heuristikou výhodnostních čísel z bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.