Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí309 - 318dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Keramický hrnek určený dětem předškolního věku
KLEINOVÁ, Klára
Má bakalářská práce pod názvem Keramický hrnek určený dětem předškolního věku, se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části je řešena problematika funkcí designu, kde je zvláště zohledněna funkce hygienická, veškeré požadavky na design jsou limitovány věkovou skupinou uživatelů. Jelikož je má práce zaměřena na dětskou věkovou kategorii, jsou v ní uváděny konkrétní typy hrnku vyhovující danému věku dítěte a s tím spojená tvarová bezpečnost nádoby. V praktické části je řešena psychologie barev a materiálu, které mohou ovlivňovat působení hrnku na uživatele. Součástí práce je také fotodokumentace pracovního postupu a finální výkres. Praktická část dále obsahuje finální výrobek v malé sérii. Práce je současně rozšířena o kresebné skici a barevné varianty hrnků.
Hračka jako didaktická pomůcka pro dítě předškolního věku
ŠPINDLEROVÁ, Andrea
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na dětskou hru a hračku. Herní předmět je zde koncipován jako didaktická pomůcka, která má pomáhat při vývoji dítěte v období jeho předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě části - praktickou a teoretickou. V první, teoretické části, najdeme shrnutí základních informací o hračce pro předškolní věk její definici, jakým způsobem se vyvíjela, včetně problematiky těchto herních předmětů pro věkovou kategorii tří až šesti let. Najdeme zde zmíněny funkce a význam hračky pro preprimární sféru vývoje, včetně důležitých aspektů rozvoje osobnosti v předškolním období. V druhé části práce jsou aplikovány shrnuté poznatky o problematice předškolního dítěte a dětské hračky. Je zde rozvinuta metoda a realizace vybraného herního předmětu stavebnice. Celkový postup a realizace tří vybraných stavebnic, určených pro děti ve věkové skupině čtyř až pěti let. Cílem práce je zhotovit takové stavebnice, které budou rozvíjet dětskou imaginaci a prostorové vnímání.
Školní zralost dětí ve třídě věkově heterogenní
KOVAŘÍKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce na téma "Školní zralost dětí ve třídě věkově heterogenní'' mapuje situaci dětí v posledním roce školní docházky, ve věkově heterogenních třídách. Zjišťuje, jaká je možnost rozvoje těchto dětí a jejich přípravy na vstup do základní školy. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku včetně školní zralosti, členění dětí do tříd v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro mateřské školy a v rámci možností mateřských škol. V praktické části je realizováno kvantitativní výzkumné šetření metodou internetového dotazníku. Výzkumným souborem jsou učitelé mateřských škol. Z odpovědí vyplývají názory učitelů na věkově heterogenní třídy a s tím související školní připravenost a zralost dětí ve věku 5-7 let. Práce je doplněna zásobníkem her.
Školní očekávání předškoláků
VAVŘINCOVÁ, Aneta
Bakalářská práce " Školní očekávání předškoláků" pojednává o připravenosti dětí předškolního věku na vstup do základní školy a hlavně se zaměřuje na dítě, jeho očekávání a představy o škole. Teoretická část práce obsahuje kapitolu se stručnou všeobecnou charakteristikou dítěte předškolního věku. Následující kapitola popisuje školní zralost a všechny její složky, které ji mohou ovlivnit. Ve výzkumné části jsou použity metody kvalitativního výzkumu. Tato část se zaměřuje na děti, které jsou po zápisu do základních škol a mají o nástupu v září své představy. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak se děti do školy těší a co očekávají. Také jestli na jejich představy mají vliv rodiče a blízcí, a pokud mají, tak jestli v nich vzbuzují pocit radosti nebo zastrašení.
Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole
FOŘTOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce na téma "Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole" rozebírá, jaké metody dramatické výchovy jsou využívány v mateřských školách. Jejím cílem je zjistit, zda jsou tyto metody pro děti zajímavé a aktivizující. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem dramatické výchovy, popisuje vývoj dramatické výchovy ve světě a v České republice. Dále se zaměřuje na její cíle, úkoly, metody a techniky. Zmiňuje osobnost učitele, zásady působení na děti a přínos dramatické výchovy, především v oblasti aktivizace. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření realizovaného metodou pozorování, které je doplněné o postojové škály. Výzkumný soubor tvoří děti předškolního věku, pozorování i postojové škály probíhaly v prostorách mateřských škol.
Role médií ve volném čase předškolních dětí ve vztahu k jejich bydlišti.
HRDOUŠKOVÁ, Pavla
Cílem bakalářské práce s názvem "Role médií ve volném čase předškolních dětí ve vztahu k jejich bydlišti." je především zjištění, jakou roli v trávení volného času dnešních předškolních dětí média mají, a to z pohledu rodičů. V teoretické části se zabývám obecnými pojmy jako média a jejich specifikace, či masová kultura. Dále se zaobírám problematikou počínající vývojem dítěte předškolního věku, přes důležitost rytmického řádu, socializací až k problémům současné rodiny, či digitalizaci životního stylu. V praktické části vyhodnocuji kvantitativní výzkum, který má za cíl zmapovat současnou situaci mediální konzumace předškolních dětí, přičemž respondenty jsou rodiče předškoláků. Pomocí zpracování výsledků odpovědí na dotazníkové otázky ověřuji stanovené výzkumné předpoklady, ke kterým jsem dospěla v návaznosti na stanovené cíle bakalářské práce. Hlavním kritériem pro vyhodnocení bylo bydliště dětí předškolního věku. Výsledky šetření jsou názorně graficky znázorněny a popsány.
Projevy šikany u dětí předškolního věku
SLAVÍKOVÁ, Monika
Tato bakalářská práce se zabývá tématem šikany u dětí předškolního věku. Práce se soustředí na teoretické poznatky z odborné literatury s touto tématikou. Zaměřuje se na děti ve věku 3- 6/7 let a to jak v roli oběti tak agresora. V práci je vymezeno vývojové stádium dítěte předškolního věku. Dále jsou popsány jednotlivá stadia, formy a příčiny šikany. V neposlední řadě jsou znázorněny také následky šikanování. V další části se práce zabývá příčinami agresivního chování u dětí. Vymezení pojmů agrese a popis agresivity u dětí předškolního věku. V konečné fázi práce je řešena prevence nežádoucích projevů chování u dětí, její formy a možnosti řešení v souvislosti s MŠ a s rodinou.
Ventilace a regulace emocí u dětí v Mateřské škole v Českém Krumlově.
BEROUNSKÁ, Alice
Bakalářská práce se zabývá tematikou ventilace a regulace emocí u dětí předškolního věku. Teoretická část, čerpaná z literárních zdrojů, obsahuje klíčové pojmy z oblasti vývoje dítěte předškolního věku, emocí a pojmů s nimi spojených a v neposlední řadě mapuje postoj emocí v předškolním věku. V praktické části jsou uvedeny metody v intervenčním programu pro efektivní rozvoj ventilace emocí u dětí předškolního věku. Cílem bakalářské práce bylo zjištění technik ventilace emocí a prověření, jak techniky ventilace emocí působí na vybranou skupinu dětí. Pro splnění těchto cílů jsem použila metody - intervenčního programu, pozorování, rozhovoru, případových studií čtyř dětí předškolního věku z Mateřské školy v Českém Krumlově, které byly vybrány náhodným výběrem. První cíl byl naplněn v teoretické části, kde jsem uvedla techniky ventilace a regulace emocí vyhledané v odborné literatuře. Druhý cíl je naplněn v praktické části bakalářské práce, kde jsou techniky ventilace emocí realizovány prostřednictvím intervenčního programu. Celý intervenční program a pořízená fotodokumentace jsou uvedeny v přílohové části bakalářské práce.
Dramatická výchova ve volnočasových střediscích pro matky s dětmi a její vliv na rozvoj kreativity dítěte
DOMINOVÁ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o vlivu dramatické výchovy na tvořivost dítěte navštěvujícího volnočasové zařízení. První část práce je zaměřena na stručnou historii dramatu, jeho složek a žánrů. Práce se také věnuje srovnání dramatu a dramatické výchovy, dramatické výchově a jejím vlivům na osobnost dítěte. Popisuje osobnost pedagoga volnočasového zařízení, rodiče a dítěte. Praktická část je zaměřena na jednu z činností Domu dětí a mládeže v Jindřichově Hradci Baby klub. Baby klub se věnuje aktivitám rodičů a dětí batolecího a předškolního věku a umožňuje jim trávit produktivně jejich společný volný čas. Práce dále popisuje některé z aktivit a jejich vliv na dítě, rodiče a pedagoga. Je zde kladen důraz na důležitost všech volnočasových zařízení a aktivit, které podporují tvořivost dětí a formují jejich osobnost.
Specifika hudebních činností v mateřských školách
ŠVENGROVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá hudebními činnostmi v mateřských školách. Teoretickou část, která seznámí čtenáře s hudbou, Rámcovým vzdělávacím programem a metodikou hudebních činnostmi v mateřských školách, jsem doplnila konkrétními příklady hudebních činností a her, které se dají do mateřské školy zařadit. Cílem bakalářské práce je porovnat hudební činnosti v českých mateřských školách s hudebními činnostmi v rakouských mateřských školách. Pro výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozeslány do českých a rakouských mateřských škol. Výsledky jsem pro porovnání doplnila svými poznatky z praxe v českých a rakouských mateřských školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí309 - 318dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.