Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 241 záznamů.  začátekpředchozí227 - 236další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy komunikace sester u hospitalizovaných handicapovaných pacientů
TITLBACHOVÁ, Jana
Sociální kontakt je nezbytnou součástí zdravotnické profese a schopnost dobře komunikovat patří k nejdůležitějším dovednostem každého zdravotníka. Úspěšná léčba a vůbec spolupráce je výsledkem vzájemného vztahu a komunikace mezi zúčastněnými. Profesionální komunikace sestry je ale velmi náročná oblast. Existuje celá řada bariér a problémů, které efektivní komunikaci brání. Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku komunikace sester u pacientů, kteří jsou oproti jiným znevýhodněni určitým handicapem. Byly stanoveny 3 cíle práce. Prvním bylo zjistit, zda sestry mají komunikační dovednosti ve vztahu k handicapovaným pacientům. Dále jsme se zajímali, zda jsou sestry připraveny na komunikaci s handicapovanými pacienty prostřednictvím vzdělávacího programu ve škole a třetím cílem bylo najít nejčastější problémy ve zjišťování psychosociálních potřeb těchto pacientů. K cílům byly stanoveny hypotézy H1: Sestry mají komunikační dovednosti ve vztahu k handicapovaným pacientům, H2: Sestry jsou dostatečně připraveny na komunikaci s handicapovanými pacienty prostřednictvím vzdělávacího programu ve škole, H3: Sestry vyzdvihují nedostatek času jako problém ve zjišťování psychosociálních potřeb u handicapovaných pacientů a H4: Handicapovaní pacienti uvádějí nejčastěji nedostatek soukromí jako problém při rozhovorech se sestrou. Hypotézy H1 a H3 se potvrdily, H2 a H4 potvrzeny nebyly. Ke zpracování výzkumné části této bakalářské práce bylo zvoleno kvantitativní šetření a byla použita metoda dotazování. A protože v komunikaci jde především o interpersonální kontakt a vztah, nelze ji tudíž hodnotit jen jedním směrem, tvořily výzkumný soubor dvě skupiny respondentů. První skupinu tvořily sestry na lůžkových odděleních pěti nemocnic a druhou skupinou byli hospitalizovaní handicapovaní pacienti. Tato práce by mohla sloužit jako edukační materiál pro zdravotnický personál. Je třeba se neustále učit a zabývat se touto problematikou s cílem zlepšení kvality poskytované ošetřovatelské péče u hospitalizovaných handicapovaných pacientů tak, aby odpovídala jejich skutečným potřebám. Výsledky šetření by mohly být podnětné pro oblast vzdělávání zdravotníků.
Návrh lyžařského areálu pro osoby s handicapem
DUŠKOVÁ, Miluše
Tato bakalářská práce z názvem "Návrh lyžařského areálu pro osoby s handicapem" se zabývá současnou problematikou zdravotně znevýhodněných lyžařů. Hlavním cílem bylo zmapování sítě zimních lyžařských středisek a jejich celkový přístup k osobám s handicapem a vytvořit návrh zimního lyžařského střediska tak, aby plně vyhovoval osobám s handicapem.
Péče o staré občany s demencí
PRŮCHA, Vlastimil
Práce se zabývá projevy a důsledky stárnutí a stáří. A to jak z pohledu seniora a jeho prožívání této životní etapy, tak i z pohledu rodiny a společnosti, která ho obklopuje. Dále upozorňuje na důležitost provázanosti zdravotní a sociální péče o občany se zdravotním postižením a vyzdvihuje význam sociální práce v péči o seniory. V další části vysvětluje pojem demence a zaměřuje se na Alzheimerovu demenci. Ukazuje základní problémy, které život člověka s demencí provázejí a podává informace, které mohou pomoci jeho rodině i všem, kteří mu pomáhají. V závěru práce hodnotím význam stacionární péče a zamýšlím se nad potřebností podpory neinstitucionální péče a tím vyzdvihuji význam pečující rodiny, lidskosti a pochopení, které jsou důležité pro kvalitní život uživatelů s demencí. Což je cílem mé práce.
Produkt cestovního ruchu pro zrakově hendikepované v historickém centru města Tábora
RIŽÁK, Daniel
Hlavními cíli práce je zkoumat z pohledu existence bariér míru připravenosti Tábora jako turistické destinace přijmout zrakově hendikepované klienty a navrhnout konkrétní řešení na praktickém příkladu. Lokalita byla zkoumána z hlediska stavebních a technických opatření a z pohledu ekonomických předpokladů realizace. Využití navrženého řešení, kterým je instalace venkovních hmatových modelů, bylo zkoumáno z hlediska nabídky i potenciální poptávky, tzn. kalkulace pravděpodobných nákladů a odhad možných výnosů. Součástí práce je dotazníkový výzkum provedený mezi zrakově hendikepovanými osobami a návrh organizačních opatření.
Analýza nabídky služeb v cestovním ruchu pro handicapované na území Jihočeského kraje
ČEJKOVÁ, Veronika
Cílem práce je zkvalitnění nabídky služeb cestovního ruchu pro handicapované osoby na území Jihočeského kraje a to především formou odstranění fyzických a psychických bariér. Teoretická část charakterizuje situaci cestování tohoto segmentu trhu ve světě, přibližuje podmínky cestování osob s omezenou schopností pohybu a jmenuje možnosti jak mohou trávit svůj volný čas. Analytická část obsahuje potenciál Jihočeského kraje v cestovním ruchu a dále blíže zkoumá nabídku služeb v cestovním ruchu pro handicapované. Obsahem této části je vyhodnocení dotazníkového šetření, které se zabývá průzkumem nabídky služeb pro handicapované v jihočeských turistických informačních centrech. V návrhové části se nachází řešení na problémy, které vyplynuly z předešlé kapitoly, a které mohou napomoci handicapovaným osobám v integraci mezi zdravé účastníky cestovního ruchu.
Uživatel s handicapem v domácím prostředí
PRŮCHOVÁ, Alice
Práce se zabývá přehledem vztahu ke zdravotně postiženým. V rámci mezinárodních i státních dokumentů. Uvádí výčet dávek sociální péče a poskytované sociální služby pro uživatele v domácím prostředí. Osvětluje pojmy týkající se handicapu a systému komplexní rehabilitace. Změřuje se na domácí péči a její vývoj směrem k ucelení poskytovaných služeb v domácím prostředí. Vyzdvihuje kvality péče poskytované v domácím prostředí. Na příkladu závěrečné kasuistiky jsou shrnuty všechny uvedené poznatky a témata práce. Cílem práce bylo uvést a zpřehlednit tématiku postiženého uživatele v domácím prostředí a uvést praktický příklad naplňování péče.
Volný čas dětí a mládeže s tělesným a kombinovaným postižením při Dětském centru ARPIDA
CANDROVÁ, Marie
Práce zkoumá způsob trávení volného času dětí a mládeže s tělesným a kombinovaným postižením. Teoretická část popisuje základní pojmy týkající se postižení, systému ucelené rehabilitace a volného času a zabývá se specifiky dětí s tělesným a kombinovaným postižením ve volném čase. A pochopitelně charakterizuje zařízení Dětského centra ARPIDA, ve kterém byl prováděn kvantitativní výzkum. Ke sběru dat byla použita technika dotazníku. Respondenty byli rodiče dětí navštěvující Dětské centrum ARPIDA. Praktická část mapuje způsob trávení volného času klientů DC ARPIDA, zjišťuje spokojenost rodičů s činností centra a jejich informovanost o možných mimoškolních aktivitách pro děti s postižením mimo centrum.
Sociální aspekty lidí s poliomyelitis
PODHORSKÁ, Jitka
Jak již ze samotného názvu vyplývá, tato diplomová práce se zabývá problematikou lidí postižených poliomyelitis ( dětskou obrnou ). Toto onemocnění se díky systematickému očkování od 60. let 20. století u nás nevyskytuje. Lidé, kteří úspěšně překonali obrnu po akutní poliomyelitidě, měli léta pocit jistoty. Návrat choroby, resp. jejích pozdních následků po několika desetiletích normálního života pro ně znamená přechod ze stavu plných, případně jen mírně snížených schopností do stavu doživotní invalidity. Lidé se zdravotním postižením musí překonávat řadu překážek a omezení, které částečně vyplývají z existence daného postižení, částečně jsou dány handicapy {--} omezeními, které jim v průběhu svého vývoje postavila do cesty organizace lidské společnosti. Česká republika se v posledních letech zařadila mezi státy, které si uvědomují zvýšenou odpovědnost za odstraňování bariér, bránících občanům se zdravotním postižením v plnohodnotné účasti na životě společnosti. Cílem práce bylo získat ucelený přehled na možnosti zachování sociálních potřeb lidí postižených poliomyelitis {--} dětskou obrnou, zhodnotit jaké bariéry musí tato skupina osob překonávat. Dále zjistit kvalitu života a spokojenost s realizací životních cílů lidí s poliomyelitis a porovnat ji s kvalitou života běžné populace. V souladu s tímto cílem byly stanoveny tři hypotézy. Hypotéza 1: I přes stávající legislativu týkající se odstraňování architektonických bariér jsou osoby s tělesným postižením omezovány při účasti na veřejném životě. Hypotéza 2: S ohledem na závislost na pomoci druhé osoby lidé s postpoliomyelitickým syndromem nejvíce oceňují finanční garance plynoucí ze zákona o sociálních službách. Hypotéza 3: Kvalita života lidí s poliomyelitis je snížena oproti kvalitě života zdravých lidí. Hypotéza 1 a 2 byla mým výzkumem potvrzena, hypotéza 3 potvrzena nebyla. Podrobný rozbor uvedených hypotéz je uveden v diskusní části diplomové práce. Vzhledem k aktuálnosti dané problematiky se domnívám, že získané výsledky by mohly být přínosné pro organizace, které se problematikou zdravotně postižených zabývají. Práci je možné prezentovat na veřejné schůzi Asociace Polio, kde je přítomna odborná i laická veřejnost.
Možnosti financování kompenzačních pomůcek u dětí s tělesným postižením
JIRÁSKOVÁ, Eva
Touto prací jsem chtěla ukázat základní přehled kompenzačních pomůcek, které jsou dobré a někdy nutné pro správný vývoj postiženého dítěte, pro jeho lepší integraci do společnosti a pro správné fungování rodiny. Dále jsem chtěla ukázat, jaké jsou možnosti financování kompenzačních pomůcek od zdravotních pojišťoven, od odboru sociálních věcí a zdravotnictví a v neposlední řadě, čím dál více důležitější, i na pomoc od nestátních neziskových organizací. Z výzkumu vyplývá, že rodiče nemají dostatek informací o získání finančních prostředků na kompenzační pomůcky pro tělesně postižené děti. Dále vyplývá, že informace si získávají většinou od svých přátel, od rodičů stejně postižených dětí a v Jihočeském kraji i díky Dětskému centru ARPIDA, které poskytuje komplexní péči především dětem s tělesným a kombinovaným postižením. Také vyplývá, že by uvítali možnost být více informováni o možnostech financování kompenzačních pomůcek prostřednictvím lékařů, informačních materiálů, apod.
Využití pedagogiky zážitku při integraci osob s tělesným postižením
PODZIMKOVÁ, Petra
Práce se zabývá možnostmi integrace osob s tělesným postižením prostřednictvím pedagogiky zážitku. Je rozdělena do tří tématických částí. První částí je vymezení pojmů, kde jsou charakterizovány pojmy {\clqq}osoba se zdravotním postižením``, {\clqq}integrace``, {\clqq}zážitková pedagogika``. Druhá část se zabývá fenoménem zážitkové pedagogiky, historií, cíli a principy, spektrem zážitkově pedagogických aktivit , seznamuje s tím, co je to zážitkový kurz a zdůrazňuje důležitost hry v lidském životě. Nejdůležitější částí práce je část třetí, která se zabývá přímo využitím pedagogiky zážitku při integraci osob s postižením. Je zde představena historie a současnost integračních zážitkových kurzů jak v České republice, tak v zahraničí, charakterizována specifika integrace osob s tělesným postižením a naznačena metodika, příprava a realizace integračních zážitkových kurzů. Východiska této práce mohou být základem pro zpracování ucelené metodiky využití pedagogiky zážitky při integraci osob s tělesným postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 241 záznamů.   začátekpředchozí227 - 236další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.