Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vlivu jógových cvičení na psychický stav u osob s roztroušenou sklerózou
SEDLÁČEK, Lukáš
Práce se zabývá analýzou vlivu jógových cvičení na psychický stav u osob s roztroušenou sklerózou. V analytické části práce je popsána roztroušená skleróza, přiblížena jógová cvičení, popsán vliv fyzické aktivity a dechových cvičení na organismus. K vytvoření syntetické části práce byla vybrána skupina lidí nemocných roztroušenou sklerózou, se kterými byla aplikována jógová cvičení. K vytvoření této práce byla sestavena tréninková jednotka jógových cvičení, která byla prováděna po dobu tří měsíců. Ke sledování aktuálního psychického stavu jedinců bylo použito dotazníku Profilu nálad, POMS, před a po cvičení. Data, která byla naměřena, byla vyhodnocena v programu MS Excel, převedena do tabulek a grafů a porovnána s výsledky prací zaměřených na podobné téma. Výsledky práce potvrdily, že jógová cvičení mají pozitivní vliv na psychických stav osob s roztroušenou sklerózou.
Kompenzační intervenční pohybový program u hráček volejbalu
VANDASOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je kompenzační intervenční pohybový program pro hráčky volejbalu. Závěrečná práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické práci je popsána hra volejbalu, anatomie kolenního kloubu a ženy ve sportu. Tato teorie je využita v praktické části. Do výzkumu byly vybrány hráčky volejbalového oddílu SK Hlincovka ve věku 17-18 let. Vzhledem k vlastním zkušenostem vím, při jakých herních činnostech vznikají zranění kolene. Nejčastějším důvodem zranění je špatné nebo zcela vynechané protažení před a uvolnění po tréninku či zápasu. Cílem práce bylo vytvořit kompenzační intervenční pohybový program zaměřený na přetížení kolenních kloubů u hraček volejbalu s využitím jógových cvičení. Respondentky obdržely kompenzační intervenční pohybový plán a pět otázek, na které měly odpovědět. První otázka se týkala každodenního cvičení v nynější epidemické situaci. Pouze 41,18% dotazovaných odpovědělo, že cvičí pravidelně každý den. Druhá otázka se zaměřovala na nejvíce a nejméně oblíbený cvik z kompenzačního intervenčního pohybového plánu. Nejvíce hráček, tedy 29,41%, se shodlo, že cvik číslo 5 mají nejraději. Naopak více jak polovina respondentek, tedy 52,94%, nemá rádo cvik pod číslem 9. U třetí otázky, týkající se vymizení bolesti v oblasti kolenního kloubu při volejbalové pauze, měly hráčky na výběr ze tří odpovědí, přičemž 50% dotazovaných zvolilo odpověď "B" a odpovědělo tak, že bolest vymizela a pociťují ji pouze výjimečně. U čtvrté otázky, týkající se pozorovaných změn v oblasti kolenního kloubu, měly opět na výběr ze tří možných odpovědí. Nejvíce respondentek, tedy 64,71%, zvolilo odpověď "B". S postupem času se jejich flexibilita zlepšovala, avšak u určitých cvičení mají stále problémy. U páté otázky odpovídaly, zda jim tým chybí a jak se jim cvičí bez spoluhráček a bez předcvičovatelky. Tentokrát měly na výběr ze čtyř odpovědí. Nejvíce dotazovaných, tedy 41,18%, zvolilo odpověď "D". Spoluhráčky jim chybí a raději by cvičily podle předcvičovatelky.
Vliv jógy na pacienty se skoliotickým držením u sedavého typu zaměstnání
SOPKOVÁ, Daniela
Tématem této bakalářské práce je vliv jógy na pacienty se skoliotickým držením u sedavého typu zaměstnání. Obsahem bakalářské práce je teoretická a praktická část. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy skoliotické držení, sedavý typ zaměstnání a jóga. Dále teoretická část obsahuje testy vyšetřující skoliotické držení, metody a koncepty pro léčbu a korekci skoliotického držení a v neposlední řadě vliv jógy na skoliotické držení na základě dosavadních výzkumu a studií. Cílem práce je shrnout teoretické poznatky týkající se skoliotického držení těla a sedavého typu zaměstnání. Dalším cílem bylo na základě zpracovaných kazuistik probandů vytvořit cvičební jednotku s prvky jógy a zmapovat konkrétní vliv sestavené cvičební jednotky na skoliotické držení u sledovaných probandů. Praktická část je založena na kvalitativního výzkumu, kde jsou zpracovány kazuistiky tří probandů ve věku od 30 do 50 let, kteří mají sedavý typ zaměstnání a trpí skoliotickým držením. Součástí kazuistik je odebraná anamnéza, vstupní a výstupní kineziologický rozbor, plán terapie a popis průběhu terapie. Na základě vyšetření je sestavena cvičební jednotka s prvky jógy, která probíhala formou skupinového cvičení 1x týdně po dobu 3 měsíců. V průběhu uskutečněných terapií došlo ke zlepšení skoliotického držení těla, ke zmírnění bolestí a obtíží a ke změně dechového stereotypu. Z toho vyplývá, že jógová terapie má pozitivní vliv na skoliotické držení. Tato práce by mohla sloužit jako studijní materiál pro studenty oboru fyzioterapie, lektory jógy a laickou veřejnost.
Vliv pravidelného cvičení jógy na hluboký stabilizační systém
KORANDOVÁ, Iveta
Bakalářská práce se věnuje tématu jógy a vlivu, jež má její pravidelné cvičení na lidské tělo, a to převážně z fyzického hlediska. Popisuje jednotlivé změny na těle se zaměřením na změny hlubokého stabilizačního systému. Popularita jógy je dnes velmi vysoká, což je skvělé, protože má pozitivní vliv jak na samotné tělo, tak na psychický stav. V první části práce, která je teoretická, se zabýváme vysvětlením jógy a hlubokého stabilizačního systému. V rámci jógy se dozvíme o jejím vzniku, hlavních pramenech, filozofii, kterou se řídí nebo o rozdělení na základní druhy. Samostatnou kapitolu jsem věnovala popsání důležitosti dechu v józe a vysvětlení, jaké benefity pro tělo získáme prováděním takzvaných ásan. Kapitola o hlubokém stabilizačním systému se věnuje jeho obecné funkci v lidském těle. Bakalářská práce dále obsahuje informace o tom, jak je HSS využíván ve fyzioterapii. Popsána je anatomie jednotlivých svalů, pánve a páteře. Pro porovnání jógového dechu s dechem fyziologickým, zde najdeme ještě kapitolu o mechanice a fyziologii dýchání. Větší část práce tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit a popsat jaké změny u HSS se vyskytnou u jednotlivých probandů pravidelně cvičících jógu po dobu 3 měsíců minimálně 3x v týdnu. Výzkumný vzorek tvoří 2 ženy a 2 muži. Probandi byli vyšetřeni na začátku 3- měsíčního cvičení a následně na jeho konci. Tato vyšetření jsou nakonec porovnána a ukazují změny v držení těla nebo právě změny na HSS. Z výsledků je patrné, že k ovlivnění HSS došlo u všech 4 probandů. Mimo to se projevily i další pozitivní změny na jejich držení těla, flexibilitě, stabilitě či svalové síle. Všichni probandi potvrzují pozitivní změny jejich nálady po každém cvičení. Již jen schopnost soustředit se na dech, kterou všichni získali, zajišťuje kvalitnější aktivaci HSS, což lze využít například v prevenci vertebrogenních potíží. Prvky jógy může také využít každý fyzioterapeut ve svém způsobu léčení.
Využití relaxačních technik učitelem ve výuce na 1. stupni základní školy
EŠNEROVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá využitím relaxačních technik ve výuce na 1. stupni základní školy a konkrétními relaxačními technikami. Cílem práce je zjistit, jaké relaxační techniky využívají učitelé ve výuce na 1. stupni základních škol a jaké existují rozdíly ve využívání relaxačních technik s ohledem na typ školy. Pro výsledky šetření je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování a analýzy dat.
Intervenční pohybový program u žen nad 40 let se zaměřením proti bolestem zad
BOKROŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřená na intervenční pohybový program pro ženy nad 40 let se zaměřením proti bolestem zad. Cílem bylo vytvořit a realizovat jógový tříměsíční intervenční pohybový program zaměřený na problematiku v oblasti zad, který byl vedený dvakrát v týdnu. Pro výzkum byly náhodně vybrány ženy trpící bolestí zad. Po překročení 40. roku života dochází k mnoha změnám jak psychickým, tak fyzickým, které mohou vést k bolestím zad a ty mohou v budoucnu omezovat běžné denní úkony. Všechny cvičenky prošly vstupním měřením a byly náhodně rozděleny na skupinu experimentální a kontrolní. V průběhu intervenčního programu bylo provedeno druhé měření, a po jeho skončení měření finální. Při hodnocení délky vzpřimovačů páteře dosáhla experimentální skupina zlepšení o 2,2 cm, při hodnocení pohyblivosti páteře a kyčlí dosáhla zlepšení o 2,6 cm a při hodnocení čtyřhranného svalu bederního o 2,4cm. Při hodnocení síly ohybačů krku bylo zaznamenáno celkové zlepšení o 3 sekundy a při hodnocení síly břišních svalů o 2,8 sekund. Bolest zad se při posledním měření snížila o 2,6 úrovně. Vlivem jógového cvičení se nám podařilo zaznamenat zlepšení u obou skupin. Došlo zde k lepší flexibilitě a částečného odstranění bolesti zad.
Využití jógy v mateřské škole
ZÁMEČNÍKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce "Využití jógy v mateřské škole" se zabývá vlivem zapojování jógy do předškolního vzdělávání na psychický a fyzický vývoj dětí ve věku od čtyř do sedmi let. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda učitelé mateřských škol zapojují jógu do výuky. Dalším cílem bylo zjištění, jaký vliv jógová cvičení na děti předškolního věku mají. Teoretická část je zaměřena na poznatky z oblasti vývoje dítěte předškolního věku, z oblasti historie jógy a na poznatky o fungování předškolního vzdělávání v České republice. Praktická část se zabývá rozborem ankety pro učitele mateřských škol, kde bylo zjištěno, že 75,1% oslovených učitelů mateřských škol z celkového počtu 221 zapojuje jógu do výuky. Bylo zjišťováno, jakým způsobem jógu do výuky zařazují. Zde bylo zjištěno, že hned 161 oslovených pedagogů zařazuje jógu v dopoledních hodinách. Učitelé využívají různých pomůcek, jako jsou karimatky, švihadla, relaxační hudba nebo míče. V práci dále informuji o potřebách učitelů, kteří by chtěli zařadit jógu do vzdělávání předškolních dětí. Z celkového počtu 221 oslovených 65,6% by uvítalo příručku o józe přizpůsobenou podmínkám mateřských škol. Na základě tohoto výzkumu, vznikl program na výuku jógy v mateřské škole. Aktivity byly konzultovány s dětským lékařem a fyzioterapeutkou.
Využití jógy u dětí se sluchovou disabilitou ve věku od 8 do 15 let
ZELMANOVÁ, Marcela
Tato diplomová práce je zaměřena na využití jógy u dětí se sluchovou disabilitou ve věku 8-15 let. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o sluchovém systému včetně jeho funkce a anatomie a o józe, její historii a vlivu jógy na funkční systémy lidského těla. Zvláštní kapitola je věnována sluchové disabilitě jako takové, její etiologii, klasifikaci a ty-pům sluchových vad. V praktické části je zjišťován vliv adekvátní pohybové aktivity na probandy mateřské školy, základní školy a dětského domova pro sluchově postižené v Čes-kých Budějovicích. K tomuto účelu byl proveden test s tyčí a dotazníkové šetření o pediat-rické kvalitě života PedsQL. V rámci testu s tyčí došlo ke zkrácení průměrné doby potřebné k provedení sestavy ze 45,2 s na 36,6 s. V rámci dotazníkového šetření došlo k navýšení průměrného skóre ve všech sledovaných dimenzích a k nárůstu průměrného celkového skó-re o 12 %. Zjištěné výsledky a jejich porovnání s výsledky kontrolního souboru naznačují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv.
Šikana a zdravý životní styl
DUŠKOVÁ, Ivona
Ve své bakalářské práci se zabývám souvislostmi mezi agresivitou dětí ve škole a jejich zdravým životním stylem. V teoretické části je věnována pozornost problematice šikany ve škole, jaké jsou její projevy, co je její příčinou, vývojová stadia šikany. Dále se ve své práci zabývám osobnostními charakteristikami agresora a jak s ním pracovat. Dotýkám se také pojmu zdraví, jeho determinanty a následně faktory, které mohou zmírňovat projevy agresivity u dětí z pohledu zdravého životního stylu, jako je například pohybové aktivity ve škole, cviční jógy, vegetariánství. V poslední části teorie se zmiňuji o Projektu {\clqq}Škola podporující zdraví``, jaké jsou jeho cíle, úkoly{\dots}Zmiňuji se také o novém předmětu na základních školách Výchova ke zdraví. Praktická část se skládá z dotazníkového šetření, jehož účelem je zjistit, jaké mají žáci vůbec povědomí o šikaně. Zda se s ní již setkaly. Ba dokonce zda se oni sami nestali obětí šikany. Jaké jsou důvody agresivního chování dětí již na základních školách. Dotazník byl rozdán na základní škole v Jindřichově Hradci a na základní škole v Českých Budějovicích a to z důvodu zjištění rozdílu ve výskytu šikany mezi krajským městem a městem s menším počtem obyvatel. Z provedeného dotazníku jsem zjistila, že žáci na základních školách mají již povědomí o šikaně. Někteří z nich se již sami stali obětí agresivního chování svého spolužáka. Dále také bylo dotazníkovým šetřením zjištěno, že agresoři nebyli ve většině případů potrestáni. Z průzkumu je také patrné, že výskyt šikany na obou školách je téměř vyrovnaný.
Východ a západ a poznávání
Koláček, Luboš
rigorózní práce Mgr. Luboš Koláček, Ph. D. Práce je specifickou aproximací evropského autora k myšlení Západu s Východem, na základě jím vybraných myslitelů na obou stranách. Předkládá zrcadlení ontologických, gnozeologických, etických a psychologických, sociologických a jiných otázek a odpovědí na problém, vyznačený už samotným názvem. Jde o kaleidoskopické myšlení, které se multiplikací obsahů v reflexích těch druhých a těch druhých ve třetích myslitelích prolíná a rozevírá do obrovské šíře poukazů. V práci je obsažena intencionalita v patřičné síti souvislostí, která nám představuje Západ jako myšlení explikátních významů a Východ jako myšlení implikátních významů. Jde o to předestřít před čtenáře nikoli jen hotová tvrzení, ale čtenář je vyzván otázkami ke spolupráci v odkrývání neskrytosti, tj. alethei. Jde o hermeneutickou metodu, která vychází od hotových odpovědí a teprve pak se dostává k otázkám, jež jsou současně pozadím, z něhož odpověď vznikla. Je to speciální dialogická metoda, která nechce vedle sebe klást hotové soudy, nýbrž požaduje, aby čtenář prošel touto výzvou jako spoluřešitel otázky, která má přijít k rozdílu mezi Západem a Východem, protože si autor uvědomuje, že to, na co si přijde čtenář sám, je opravdu podstatné, ve srovnávání s podsouvajícími tendencemi současné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.