Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Friction Modification within Wheel-Rail Contact
Galas, Radovan ; Meierhofer, Alexander (oponent) ; Pfaff, Raphael (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
This dissertation thesis deals with an experimental study of top-of-rail products, specifically top-of-rail lubricants and friction modifiers, which are applied into the wheel-rail contact to optimize adhesion and reduce noise. The main goal of this thesis was to clarify the effect of the applied quantity and chemical composition of top-of-rail products on adhesion. The main attention was paid to low adhesion issues, associated with the application of these products, because low adhesion can result in traction and braking difficulties. This experimental study was conducted in both the laboratory and real conditions where a light rail system was utilized. In the case of laboratory investigations, a commercial tribometer and a twin-disc machine, enabling to achieve typical curve conditions, were employed. Apart from adhesion, wear and noise were analysed during the experiments. The obtained results showed that top-of-rail lubricants are able to provide a beneficial friction behaviour but their performance is strongly affected by the applied quantity. When the contact was overdosed with a top-of-rail lubricant, then a critically low adhesion resulting in a significant extension of braking distance was observed. In the case of friction modifiers, it was revealed that evaporation of base medium considerably changed a friction behaviour of these substances. Besides this, it was investigated that a high content of particles for friction modification can cause low adhesion issues. In general, it was observed that both types of top-of-rail products are able to significantly reduce wear and surface damage, while it seems to be difficult to achieve a significant reduction of noise without the impact on traction and braking capabilities. At the end of the present thesis, some future research steps in this area are recommended.
Materiály a tvary kolejnic v kolejové dopravě
Svobodová, Anežka ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou volby kolejnicových materiálů a profilů. Cílem je podat ucelený přehled o stávající situaci v České republice a některých zahraničních státech. První část práce je věnována ocelím, kde je vždy rozebrána struktura, současné využití a naznačeny oblasti dalšího vývoje. Ve druhé části jsou popsány nejběžnější profily, jejich historie a současný stav. Práce obsahuje také diskuzi, která porovnává stávající problémy a požadavky podstatné pro případný další výzkum.
Maziva pro řetězy jízdních kol
Brychta, Ondřej ; Navrátil, Václav (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice mazání řetězů jízdních kol. V úvodu práce jsou popsány základní třecí procesy, dále je proveden rozbor používaných řetězů na jízdních kolech, používaných materiálů, rozbor sil a opotřebení v řetězech. Poslední část je věnována vlastnostem základních typů maziv, jejich aditivům a možnostem jejich použití v cyklistice.
Povrchové úpravy nástrojů pro obrábění
Klusková, Miroslava ; Humár, Anton (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na povlakování řezných nástrojů. Na úvod bakalářské práce je zde přehled nástrojových materiálů. Dále teoretické rozebrání namáhání řezných nástrojů a zkoušky řezivosti. V závěru práce jsou popsány moderní trendy povlakování.
Moderní výrobní technologie dílu kolenního implantátu z UHMWPE
Urbancová, Kateřina ; Sliwková, Petra (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou individuálních kloubních náhrad. Práce obsahuje souhrn soudobých moderních materiálů pro výrobu umělých kloubních náhrad, zaměřuje se však především na plastovou femoro-tibiální část implantátu vyráběnou běžně z ultra vysokomolekulárního polyetylénu. Tento materiál je aktuálně volbou číslo jedna pro výrobu artikulačních povrchů kloubních náhrad. Pozornost je v práci věnována úpravě polyetylénovému povrchu, jelikož kvalita povrchu ovlivňuje opotřebení plastu, což je kritické pro životnost implantátu. Práce se věnuje i analýze koeficientu tření UHMWPE v kontaktu s titanovou femorální komponentou. Součástí práce je také analýza opotřebení vyřazených tibiálních vložek a mechanismů degradace UHMWPE.
Laboratorní metody testování kluzných ložisek spalovacích motorů
Loveček, Libor ; Lofaj, František (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Cílem této práce je nastavit obdobné tribologické podmínky na různých úrovních testování a stanovit výsledné parametry, které lze srovnávat se speciálním testovacím zařízením určeným pro testování kluzných ložisek.
Tribological characteristics of smart fluids
Michalec, Michal ; Čermák, Jan (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
The master's thesis deals with experimental study of tribological characteristics of smart fluids. Smart fluids are substances in liquid state reacting to the presence of magnetic or electric field by change in rheological properties. For possible application in devices using conventional lubricants is necessary to choose suitable smart fluid and study the influence of excitation on formation of lubricating layer, friction and wear. Comprehensive description of excitation influence is executed using three experimental devices and theoretical model for measurements parameters specification. Assessed are lubricant film thickness, friction coefficient and wear under smart fluid activation in non-conformal contact. Results show significant observable influence of smart fluids excitation on all assessed aspects. Understanding the mechanisms of smart fluids excitation can be a key step in development of intelligent devices with active external control of lubricant behaviour and character, that could lead to maintenance cost reduction and effectivity improvement.
Vliv kontaminace a degradace maziva na chování mazacího filmu
Strnad, Jan ; Dzimko, Marián (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Kontaminace a degradace maziva je jednou z hlavních příčin neočekávaného selhání tribologických uzlů. V důsledku toho se v praxi zavádí různé úrovně údržby, které vedou k prodloužení životnosti mazaného uzlu. Tyto systémy často obsahují sofistikované on-line diagnostické nástroje, které slouží k vyhodnocování vzorku maziva pomocí jistých veličin, jako je viskozita, počet částic, vlhkost, dielektrická konstanta apod. Na základě jejich změny může takovýto systém činit nápravná opatření, spočívající např. ve filtraci či výměně maziva. Snahou této experimentální diplomové práce je tudíž stanovit vliv kontaminace (pevnými částicemi, vlhkostí) a degradace (oxidační) maziva na chování mazacího filmu s ohledem na jeho limitní únosnost. Pro zkoumání tloušťky mazacího filmu, tření a opotřebení bylo využito optického a MTM tribometru v konfiguraci ball-on-disc.
Rozbor trvanlivosti a nákladů monolitních frézovacích a vrtacích nástrojů
Kašpar, David ; Osička, Karel (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá trvanlivostí rozdílných typů monolitních vrtacích a frézovacích nástrojů z rychlořezné oceli a slinutého karbidu. Teoretická část se zabývá trvanlivostí, možnými typy opotřebení monolitních vrtacích a frézovacích nástrojů a okolností souvisejících s opotřebením. V praktické části je zkoumána trvanlivost rozdílných druhů nástrojů pro vrtání a frézování, jejich porovnání z hlediska ceny a produktivity obrábění a jejich vliv na výrobní náklady, při výrobě jednoduchého dílce.
Opotřebení tvrdých povlaků
Černý, Libor ; Křupka, Ivan (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vznikla za účelem popisu základních technologických metod určených pro výrobu tvrdých povlaků. Aplikace tvrdých povlaků se provádí především z důvodu zlepšování tribologických vlastností součástí v různých odvětvích průmyslu. Cílem je minimalizovat množství opotřebení a ztrát způsobených třením. Dále se zabývá metodami testování opotřebení tvrdých povlaků, které jsou důležité pro zjištění vlastností povlakových vrstev a jejich následné využití. Velké množství testovacích metod nabízí dostatečné možnosti pro testování vůči různým mechanismům opotřebení při rozmanitých laboratorních podmínkách. V závěru práce je experimentální měření opotřebení zkušebního vzorku na tribometru metodou "Pin on disk". Množství a charakter opotřebení je vyhodnocen pomocí profilometru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.